1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Färjestad-MoDo

« · 520022 · » Till forumet

Sv: Färjestad-MoDo
eltifoso: Jo, när man har de enda riktiga cykloperna i hockey-sverige som motståndare vilka också har en leksands-mupp i släptåg som är bitter för att han håller på ett jojo-lag som lever i det förgångna så blir det inte mycket bättre än så här.
Kommentera

mattias - 74: Den som gnäller mest av alla tror jag faktiskt är du mattias om man kollar inläggen här =)
Kommentera

mattias - 74: Ja du har ju verkligen inte legat på latsidan för att svarta ner vårt vackra lila gula lag
Kommentera

mattias - 74: För de första så har alltid FBK varit det lag som media hackat på men det har vi vant oss vid. Gullelagen är Modo och Leksand. Minns bara hur det lät innan säsongen om att skicka upp bucklan redan nu till Övik.

Det lag som gnäller mest i ES är ju allmänt känt ,utom för en minoritet som häckar på vissa motsåndarforum , att det är Brynäs, Leksand och Modo. Man märker ju en sån sak efter varje match denna kvartsfinal.

Det som är så jobbigt är att Modo som förr spelade en fartfylld teknisk ishockey nu på sistonde börjat slå och spela fult, två spelare har redan skadat sig under matcher mot Modo denna säsong för FBK (säker fler i de andra lagen) Gaborik fick handleden avslagen och Calle Steen fick utgå igår, hur många hör ni gnäller om det? Det hör till med skador och olyckshändelser i hockeyn, för båda lagen.

Tycker Kent ska sluta föra över skulden på förlusten från sitt eget coachande på allt och alla. Alla ser ju nämligen att han är ensamt ansvarig för alla tokiga byten som ger FBK mål på mål och powerplay för sex man på plan.
Kommentera

Bengt:

roten! Jag har inget värmlandsförakt, jag har bott i Värmland i 2 år ( Karlskoga ) Har inte nåt emot Värmland annars men anser att nä det är frågan om hockey så gnälls det bara!
Kommentera

mattias - 74:

Sååååå, Mattias, börjar det krypa fram ett litet Värmlandsförakt...? Nu kanske vi börjar hitta roten till ditt ylande.
Kommentera

Emma no15:

Bara dunt att ge igen med samma mynt men tyvärr är nog det det enda raka i dagens hockey!!
Kommentera

Svanru:

Framgångsrika? Inte på isen dock anser jag!
Kommentera

Sinuhe: Jag var verkligen seriös i det hela oxå. Jag skulle inte sitta och försvara det som ni gör. Men varför skulle inte Modo kunna ge tillbaka med samma mynt?
Kommentera

mattias - 74: Men ändock väldigt framgångsrika.
Kommentera

Svanru:

Absolut inte, faktum är att de flesta lagen i värmland har en förmåga att gnälla!

Skåre, sunne, grums b.la såg jag spelade i div i c denna säsong mot Borlänge hockey som jag för övrigt har säsongskort till! De har en förmåga att gnälla och dra på sig utvisningar. Att Färjestad gnäller mest i elitserien är ju så sant som det är sagt!!
Kommentera

Emma no15:

Biter fast i hoppet. Vi säger så. 

Kommentera

Emma no15: Lyd Bibeln istället dvs "vänd andra kinden till"
Kommentera

Emma no15: tyvärr kan man ite göra mer än lita på dommaren elelr disiplinnämnden och då står du plötsligt bakom fult spel snacka om kovänning
Kommentera

Sinuhe: Åh herregud... Jag ger mig. Jag orkar inte. Jag ska personligen ringa till våran Dan Hinote och be honom spöa Berglund och Nordström. Kanske slå ut ett par tänder eller ge dom hjärnskakningar. Sen vill jag höra era kommentarer.
Kommentera

Poffa: Jojo den där bet.
Kommentera

mattias - 74: Du börjar låta en aning upprörd. Brist på eget lags framgångar kanske
Kommentera

Emma no15: det knepiga är att när Modo spelar fult då blundar alla Modo supotrar.
Men sedan är de väll almänt känt att man itne kan slapna av en sek i hockey utan måste hela tiden vara berädd på tacklingar, men tyvärr så vart de inte så inte bland Modos spelare i alla fall.
Men inte tror jag att någon hockeyspelare i Sverige går in med det som mål att skada någon annan spelare, nej knappst.
Om nu FBK skulle spela så fult varför får dom inte mer matchstraff på sig då varför itne mer gransknignar från disiplinnämnen? Modo har ju full rätt att anmäla en elelr flera FBK.spelare till disiplinnämnen efter avslutad match!
Se till att erat kära hockeylag gör de då elelr görs de inte för att man inser att det inte skulle ge något staff för att FBK spelar tuff och hård ishockey
Kommentera

Dragan 2k:

Ge det ett par veckor, sedan har flugan vänt benen i luften.

Kommentera

Dragan 2k: Vi är uppe på 6:e plats nu i inläggstoppen ES HS :-)
Kommentera

Svanru: Fy fasen vilken febril aktivitet det är i den här gästboken som tidigare var känd som den gästbok där det nästan aldrig skrevs något över huvudtaget.
Kommentera

Emma no15:

Färjestad gnääler mest i Elitserien! Det tycker alla och då menar jag alla jag känner som är insatta i idrotten! Synd att deras egna fans och spelare och ledare blundar!!!

Jag personligen försvarade inte Stefan Bergkvist vedhuggarhockey och att Tobias Holm slängde hanskarna stup i ett och fick matchstraff när de spelade i Leksand, det sas då att Leksand var medias gunstlingar, hur är det nu då?

Folk snackar om en drömfinal mellan sveriges 2 bästa lag Frölunda och Färjestad! I mina ögon är Färjestads hockey allt annat än bra så här långt.

Jag fick rätt om Nordström vs foppa och jag törs utlova minst 2 matchstraff till på skall vi ta Kåberg och souray den här gången i mnästa match!!
Kommentera

mok: Nja liksom hoppas att möta er redan i semi för att sedan bita tag i LHC eller DIF.
PS tänk på att vi jagar i flock och sedan älskar vi både grisar och måhända små Ador
Kommentera

Sinuhe: Svårt att inte säga nått när man ser färjestads vedhuggarhockey
Kommentera

Sinuhe: För det första är det inte bara Modos A-lag som tycker att FBK spelar fult. Det är nog i stort sett alla utom ni. Det vågar jag påstå. För det andra, hur ska dom kunna bita ihop och spela sitt eget spel? Killarna faller ju bort en efter en, hjärnskakning efter hjärnskakning. Det kanske är tur att den här kvartsfinalserien förmodligen tar slut imorgon.
Kommentera

Svanru:

Låt domaren sköta sitt så sköter vi vårat. Tycker du inte själv att de tär en smula märkligt att de flesta här inne tycks vara överens om att ni står för Grishockeyn denna säsong, kanske lite ovana med det för ni har ju alltid varit medias gullegossar! Var de tinte så det lät när Leksad spelade grishockey!!
Kommentera

Modoante: Men gör ni de så slipper ni ju oss eller hur? Då behöver ni inte helelr gnälla
Kommentera

Svanru: Ja e det inte ni som e dom stora stygga vargarna då :)

Och för din vetskap..... Indianer äter vargar :)
Kommentera

Sinuhe: Ingen har sangt något annat s än att pp spelet inte funkat så sluta upprepa samma mening
Kommentera

Emma no15: Men spelar FBK fult enligt Modos A-lag saå måste dom ju bita i hop och göra som jag skrev tidigre så vinner ni ju då slår ni ut dom som enligt er spelar grishockey då slipper ni oss i slutspelet.
Kommentera

knaskamilla: Ja, verkligen. Vi biter fast i hoppet och hoppas att dom vinner imorgon!
Kommentera

knaskamilla: Ja men tyvärr så gör ni väll inte de ni biter inte i hop ni sätter inte puckarna i PP ni håller itne tätt bakåt i PP
Kommentera

Sinuhe: Då frågar jag än en gång, pratar vi om Modos oförmåga att göra mål i powerplay och deras problem i vinter eller pratar vi om FBKs spel?
Kommentera

mok: Nja det är tydligen så att MoDo spelar en fläckfri otroligt just hockey enl deras supportrar emedan vi är de stora stygga vargarna från Värmland som spelar grishockey. Då kan det vara kul att jämföra domarens bedömning.
Kommentera

mok:

Personligen tycker jag Tomas Andersson var riktigt bra. Det enda jag opponerade mig emot var två saker. Berglunds tackling på Svartvadet och att Chara borde haft 2+2 för sitt tilltag på Sedin i samband med MODO:s 3-3 mål.

Kommentera

Sinuhe:

Ja, hoppet är ju det sista som överger en. 

Kommentera

Emma no15: Men Emma man måste bita i hopp och försöka spela sin hockey i all fall och sätta puckarna när man spelar PP, men de gör ni inte!
Kommentera

Emma no15: Kul att ni jämför utvisningar då alla annars brukar klaga på att domaren är så kass och alltid dömmer fel :)
Kommentera

Svanru: "Modo har haft 48 *2 min FBK har haft 48 *2 min
Modo har haft 4 matchstraff, FBK 5 st + 2* 10 minutrar
I mina öron låter det som att domaren anser att Modo i princip spelar lika ful hockey som FBK"

Men det spelar ju faktiskt ingen roll nu... Eller hur? Domaren tar väl knappast utvisningar beroende på hur mycket utvisningar dom haft förut och hur fult dom spelat förut?
Kommentera

mattias - 74: Modo har haft 48 *2 min FBK har haft 48 *2 min
Modo har haft 4 matchstraff, FBK 5 st + 2* 10 minutrar
I mina öron låter det som att domaren anser att Modo i princip spelar lika ful hockey som FBK
Kommentera

Svanru: Men alltså så här är det, det som FBK håller på med just nu hör inte hemma i en hockeyrink. Inte enligt mig iallafall. Skulle Modo spela så i morgondagens match skulle jag skämmas och bli riktigt besviken på dom. Jag skulle inte vilja att Modo tog sig vidare till en semifinal genom våld. Och jag skulle inte heller skylla ifrån mig som t.ex Chara gör att "Sedinarna filmar, dom uppträder som tjejer på isen". Rent ut sagt pinsamt! Men han har väl rätt. Sedin filmade. Han slog sig själv i ansiktet så det började tokblöda. En solklar filmning.
Kommentera

Sinuhe: Om Man får en crosscheking så att man får hjärnskakning så gnäller man väll för fan inte.
Kommentera

Svanru:

Vi i rumpmaseland är knappast ensamma om att tycka att ni ägnar er åt grishockey!!!
Kommentera

knaskamilla: Förmodligen!
Kommentera

Emma no15: Jag tror inte att MoDo spelarna åker runt som småfröknar och inte petar på sina motspelare. Om det i nästa match blir en eller flera FBK:are som skadas ställer ni er då på barrikaderna kanske t o m med stöd från rumpmaseland och skriker ut vilket fult spelande gäng MoDo är. Knappast.
Kommentera

Emma no15:

Ja, jag är förvirrad. Jag trodde vi diskuterade FBK:s fula spel. Min gissning är att FBK-fansen försöker flytta fokus. 

Kommentera

Emma no15: Men allt gnäll kommer ju därifrån
Kommentera

Sinuhe: Men snälla, kom med nåt som vi inte redan vet. Pratar vi om Modos problem den här säsongen eller om FBKs fula spel?
Kommentera

Svanru: "Ingen av oss som håller på FBK tycker att vi spelar fult däremot tufft. Sedan finns det incidenter i matcherna som kan betecknas fult spel men det finns faktiskt en regelbok som skall korrigera dessa incidenter.
Att Svartvaden och Foppa blev skadade beklagar jag faktiskt och kan aldrig tro att någon FBK:are medvetet försöker skada sina motspelare. Det huvudsakliga skälet till det är att de behöver inte det. FBK är ett betydligt bättre lag även om Foppa är med."

Det var väl knappast någon som förväntat sig att ni skulle tycka att FBK spelar fult heller. Jag är inte förvånad över era uttalanden, däremot lite brydd.

Jag börjar faktiskt tro att dom medvetet försöker skada våra spelare. Modos läkare hade följt Peter under matchen (den tiden han hann spela iallafall...) och några spelare i FBK hade varit på honom och siktat mot handleden. Däribland Nordström och Souray (ursäkta om namnet ev. är felstavat). Jag börjar förstå Nordströms kommentar i Aftonbladet innan kvartsfinalerna: "Det är synd att inte Foppa är med".

Berglund, Kåberg, Nordström är fruktansvärt fega spelare. Det finns säkert fler som skulle kunna platsa där oxå. Ett gäng idioter är vad det är, jag har ingen anledning att tycka något annat just nu. Som jag sa i Modos forum, jag förstår att FBK vill vinna. Men det kan inte vara till vilket pris som helst.
Kommentera

mattias - 74: Vi hade otroiga problem i början av sesången jag var ente alls nöjd med laget prestationer, men dsedan börjar de lösa sig vi spelade bättre och bättre men har fortfarande inte kommit upp riktigt på toppen av vad vi kan, men klart är ju i alla fall att vi har spelat mer som ett lag än vad Modo har gjort i alla fall.
Kommentera

« · 520022 · »