1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 19572 inlägg · 1110 ämnen
Ämnet är raderat

Final 2

Sv: Final 2
eltifoso: och jag tycker att ett lag som anlitar en slaktare som Chara ska fundera en stund på vilken sorts hockey ni vill att vi ska förknippa med FBK!

eltifoso:

Håller med, de som åker ur ES är STÖRSTA förloraren. Om du läser mitt inlägg en gång till ser du att jag skrev att tvåorna är FÖRSTA förloraren.

Missförstå inte, jag är otroligt stolt som FBK-supporter. Att gå till final fem år i rad är en makalöst bra bedrift!

Sibbe: Själv tycker jag att de som åker ut ur ES är största förloraren.

mok:

Fem raka finaler är som du säger inte direkt någon motgång. Men tre finalförluster av fyra möjliga svider enormt. Inte för att det är någon motgång men det går inte att komma bort från att tvåorna alltid är den första förloraren.

Fysisk hockey: Möjligt men ni har inte upplevt någon direkt motgång så vänta du bara så får du kanske se. Har ett flertal gånger vart i Karlstad och kollat hockey genom åren och pfta märkt att där som ia lla andra arenor att stämningen går ner när ens eget lag ligger under.

mok:

Tror mer på den nya arenan som har gett nytt liv + en ny generation fans som lever mer med laget.

Fysisk hockey: Och hur kan det komma sej det blivit ändring dom senaste säsongerna tror du? Era tunga motgångar har ju uteblivit, 5 raka finaler skojar man inte bort. Medgångspublik :)

mok:

Klacken eldar på de sina oavsett. För några år sedan så var det tvärtom, men de senaste säsongerna har det blivit ändring.

mok:

Sittplats ja, ståplats nej. Men det är ganska lika i alla arenor om du frågar mig...

Fysisk hockey: Så du påstår att så inte är fallet i LLs Arena??

mok:

Tystnaden som blir när motståndarlaget leder.

Fysisk hockey: Medgångspubliken i Götet? Vad exakt baserar du detta på?

Sibbe:

Håller med till 100%, samt att forechecka som de gjorde i första igår. Vf-spelarna var verkligen stressade. De gjorde katastrofala misstag.

Chara måste oxå spela enkelt i egen zon och inte börja dribbla eller vända tillbaks.

Sibbe: Ja det såg vi ju inte minst sist det var ju det på ett och två noll målet (2:a målet var ju visserligen retur men)

Hoppas Berglund,Matsson,Höglund kan fortsätta producera

Fysisk hockey:

Den viktigaste nyckeln är egentligen försvarsspelet. Klarar bara backarna av att rensa undan returerna från Gerber får Frölunda det tufft att näta.

Som vanligt är det i slottet framför kassarna som det hela avgörs!

Sibbe: Jaa du har rätt samma medicin som igår så måste Frölunda spela sin kanske bästa match det här året.

Jag tror på samma mynt som sist.

Gerber leker

Sibbe:

Tyvärr såg man en tendens i slutet av matchen att Chara låter känslorna ta över, men det kanske bara var spel för galleriet...

Står FBK upp de första minuterna så tror jag vi tar det. Medgångspubliken i Götet kan bli krävande samt den pressen det blir att ligga under med 0-2 i matcher kan bli tuff.

Hoppas att domaren kan stå emot oxå.

Fysisk hockey:

Att Chara håller igen är mycket troligt. Tränarstaben har tagit ett snack med både han och Souray.

Samma medicin som senast tror jag annars blir bra, ska bli spännande att se om indianerna kan vinna mot oss nere i Götet, dom har ju inte gjort det hittills denna säsong ;)
Men att trender kan brytas såg vi ju ganska tydligt igår...

Final 2
Svanru:

Jag håller med dig. Vi måste ligga tight på dem och inte tillåta de få snurra för då är de livsfarliga speciellt Niklas Andersson som har en jäkla speed. Vi måste även fortsätta med att ta bort backarna som fyller på vilket jag tycker att vi lyckades bra med igår.

Hårt och tufft men inte ojust.

Det gäller oxå att Chara kan hålla igen och inte börja fightas efter avblåsningar. Vi har inte råd att få honom avstängd mot ett bra VF.

« · 532665