"Visst jag vet inte vad reglerna säger. Men jag har för mig att en målvakt är tacklingsbar utanför målgården"
Alltså jag sa klart och tydligt att jag inte visste. Ändå har jag helfel. Jag har för mig sa jag. Men det var tydligen fel. Skulle inte dra det så långt som helfel. Jag sa ändå att det var utvisning så, so what liksom?
Det var väldigt onödigt av Ledin, absolut. Han hade säkert fått höra ett och annat om ni satt en kvittering i slutet. Men nu blev inte så fallet och därför passar jag på att hylla hela FBK och inte minst den undanskymda målisen Hento som gör en riktigt bra match!
En målvakt är inte tacklingsbar bara för att han befinner sig utanför sitt målområde. Ett straff för interference eller charging skall utdömas varje gång en motståndare tar onödig kontakt med målvakten.
Dawidovski: Visst jag vet inte vad reglerna säger. Men jag har för mig att en målvakt är tacklingsbar utanför målgården. Men lite orutinerat av Ledin att gå på så hårt på bortaplan i en fullsatt hall med all fokus som är. Han vet att han kommer åka ut. Sen tror han väl han kan skylla bort allt på i stridens hetta å allt. Dumhet säger jag. Hade det hänt åt andra hållet hade jag blivit förbannad på den som gjorde det.
mattias - 74: förstår att du är sur nu mattias, när ditt favvolag loosar mot ditt hatlag numero uno... men låt det inte gå ut över mig bara är du snäll.
Modoante: Ja Salo hade ju ett fantastiskt lag framför sig senast i LLA... Missade du den matchen? Sen släppte han in 2 mål på 3 matcher mot Linköping. Han är bra. Han har roligt nu. Det hade han inte i Modo. Därför som han trivs och spelar bättre men det kan ingen inse.
Känns fel att ha denna diskussionen här så avslutar den nu. Men så tycker jag.
FreddanVF: Krizan hade ett för dåligt spelande lag framför sig i slutspelet helt enkelt.Salo har varit bra men om frölunda ska ha nån chans på tisdag så måste Salo spika igen hela matchen och inte bara en period.
Dawidovski: Egentligen så hoppar han in i tacklingen mot Salo så det är automatiskt 2 minuter charching (hjärnsläpp på stavningen). Men det missade du väl också Dawidovski.
Modoante: Ja alltså tydligen är Salo bättre än Krizan. Den som har gjort en såkallad Salo i det här slutspelet är ju just Krizan när han släppte in en puck mellan benen just i Karlstad från LÄNGRE avstånd än Salo.
mattias - 74: Just när han körde på salo, jag tyckte inte att det var så farligt som alla säger, visst ledin träffar salo lite, men knappast så hårt att han borde ramla för det.
mattias - 74: Det är sådant man vill se i en SM-final, kanske lite väldigt dum tidpunkt att göra det på. Men sånna saker får ju garanterat en match att tända till ordentligt.
mattias - 74: Jo, men det är väl detdär "målet" som väger över lite till Frölundas fördel. Men det var väl iofs inte Lahtis fel. Men hemmafuntionär som måldommare? Dags att införa en riktig måldomare.
Men vafan håller Salo på med? Slashingar och rapp så fort någon stöter till han, sen går han till Lahti och grinar. Ogillar han bara mer och mer.
mattias - 74: Nu förstår jag faktiskt Kåberg och Ledis uttalanden i dagens tidning. Kanske inte just dom 2 i dagens match. Men nog åker FBK:arna ut lite väl enkelt titt som tätt.
"Visst jag vet inte vad reglerna säger. Men jag har för mig att en målvakt är tacklingsbar utanför målgården"
Alltså jag sa klart och tydligt att jag inte visste. Ändå har jag helfel. Jag har för mig sa jag. Men det var tydligen fel. Skulle inte dra det så långt som helfel. Jag sa ändå att det var utvisning så, so what liksom?