1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19017 inlägg · 1109 ämnen

Frögrens lön och avstängning

« · 606101 Till forumet

Sv: Frögrens lön och avstängning
Poffa: "Men så är de ju halv- eller helkriminella hela bunten också"

Jag ser att 1-0 förlusten i Karlstad sitter i än:-)

Vem mer än strumpan är kriminell då? (i FBK då förstås, så du förstår vad jag menar)

Förresten så blev väl inte strumpan dömd för nåt?

Eftersom att några modoiter nog var där i karlskoga när det sk. brottet inträffade, så kan säkert ni säga vad strumpan gjorde för fel.

Jag tycker iaf att, 1-0 segern mot modo var säsongens viktigaste seger.
Kommentera

MrRedhawks: Bland sportcheferna så är det väl såvitt jag vet Mats Hallin som vill stänga serien. Percy propagerade ju också för det, men är inte sportchef längre =)
Kommentera

eltifoso: Kan dessutom lugna dig med att Glennert, (som har lite mer att säga till om än en spelare i FBK) är totalt EMOT stängd liga.
Kommentera

MrRedhawks: Japp, tur att inte han bestämmer och tur att han sa kanske.
Kommentera

Frisco: Ja om nämnden ansåg att förseelsen var exakt densamma och domaren ansåg sig ha blivit utsatt för samma sak och om de hade samma straffskala som för sju år sen så vore det inget konstigt alls. Helt klart!
Kommentera

nyz:
jaja du fattade nog vad jag menade iaf
Kommentera

eltifoso: Sådana här avstängningar har ju utdömts förut. Förbundet kan lätt gå in och se vad straffet blev då och utdöma samma straff nu.

www.aftonbladet.se/sport/9803/27/janaxel.html
Kommentera

WarhawK: jo, "riskidrottsförbundet" lär det ju vara... annars är ju riksen att man gör illa nån stor :)
Kommentera

mattias - 74:
Jo på det viset är det jävligt synd att dom inte har som i NHL att alla matcher granskas automatiskt och grova saker som dommarn missat brukar resultera i avstängningar då .. men nämnden sa nått om att dom inte fick ha så i sverige pga riskidrottsförbundet eller nå liknande när jag mailade med dom tidigare om just detta
Kommentera

eltifoso:

haha du skall inte genaralisera nu för jag skrev ibland :-)

hade det varit Jönsson som gjort detta hade han fått en klapp på axeln av förbundet och det vet både du och jag...
Kommentera

mattias - 74: Ahhh såklart... solklart! Däremot är Ledins avstängning för lång, men vad annat kunde man vänta, FBK-spelare brukar särbehandlas ibland =)
Kommentera

eltifoso:

Jag skrev minst 6 matcher :-)
Kommentera

mattias - 74: Nej jag håller inte med, du tycker ju fjuttiga 6 matcher.
Kommentera

mattias - 74: Det gör alla i vissa fall.. så det är väl inget konstigt med det.
Kommentera

eltifoso:

Bra att du håller med mig för en gång s skull :-)
Kommentera

WarhawK:

Ja men hade det varit en Leksing hade dem dömt efter NHl regler. Minns en händelse i Karlstad för många år sedan när Nordström slashade av en ryggkota på Gällstedt och domaren inte ens ger 2 minuter.....

Bytet eftersåt är det en leksing som ger igen på Nordström och får Matchstraff...

Säga vad man vill men Nog särbehandlas Fbk spelare i vissa fall???
Kommentera

WarhawK: 10matcher av 82 motsvarar ungefär 7 matcher av 50 va? Men att nämnden är ett skämt så man ju redan förra säsongen med alla straff som tilldömdes
Kommentera

mattias - 74:
10 matcher som är min straffet i NHL tycker jag ganska lagom .. fast dom här verkar dra kort varje gång det en avstängning på gång eller kasta dart för bestämma hur många matcher
Kommentera

mattias - 74: Du ser väl vad jag skrev??
Kommentera

eltifoso:

Tycker du själv att straffet är rimligt ??
Kommentera

mattias - 74: eller månader som jag med flera tycker, 6 matcher är ju fjuttigt, slå på stort mattias.
Kommentera

Frisco:

hade personen i fråga haft ett " mindre känt namn " hade han fått minst 6 matcher, och det är jag inte ensam om att tycka...
Kommentera

Frisco: =) Minst 8 månader
Kommentera

Frisco:

Men så är de ju halv- eller helkriminella hela bunten också.

Kommentera

Poffa: Och blir man förvånad när man hör vad Färjestadsledningen säger?

Frögrens pååkning på domaren?

Kulon: - Man får aldrig röra en matchfunktionär, det är en självklarhet, men någonstans förstår jag Frögrens frustration över den billiga interferenceutvisning som föregick incidenten med domaren.
Kommentera

Frisco:

Det är tydligen skillnad på folk och folk.

Kommentera

eltifoso: Dyrbart? Gratis som jag ser det. 8 månaders avstängning hade varit det enda rätta.
Kommentera

Frögrens lön och avstängning
Jonas Frögren, Färjestad, fick ett dyrbart straff för pååkningen på domare Patrik Sjöberg i torsdags.
10 000 kronor i böter och avstängd både i lördags och på tisdagen.
10 000 i böter i max vad man kan få i böter och beloppet skvallrar även om att Jonas Frögren har en årslön på 100 000 kronor eller mer.
Akta domaren - mitt tips till elitseriespelarna.

Källa: Tomas Ros

En årslön på 100000kr låter ju inte så farligt =)
Kommentera

« · 606101