Sibbe: Ja ibland. Han måste nog väljas till hedersorförande i föreningen "FBK Hatets Hatiska Vänner". Föreningen har inga andra mål än att fokusera på hatet. Detta för att glömma egna sorger och bedrövelser. Sedan tror jag att det finns en suppleantplats ledig i föreningen "Jantelagen skall bli en grundlag" samt sekreterare till föreningen "Stora stygga vargen" Fast det hade säkert räckt med en Disney DVD om Elefanten Jumbo.
Sibbe: Enligt Mattias platsar han säkert inte ens i det särklassiga bottenlagetlaget . Iofs gick det bra med två utfyllnadsspelare från FBK, som är stjärnor idag i det särklassiga bottenlagetlagets.
Du får tycka precis vad du vill om Jönsson, men att han tillför extremt mycket till både Färjestad och Tre Kronor, det är fakta. Det är väl du och några fåtal andra som inte delar denna åsikt med mig.
Finns en på detta forum som också öppnar sin mun vid minsta tillfälle, ja flera stycken faktiskt. Detta utan att de ens blivit tillfrågade. För du tror väl inte på allvar att JJ sitter och ringer till media?!
Journalisterna ringer honom, pratar lite i allmänhet. Ställer sen frågan. -"Vad tror du om att stänga ligan då för att få fram fler svenska lirare" Jörgen svarar... -"Ja det kanske vore en idé" Märk väl ordet kanske som han faktiskt sa i orginalartikeln.
Att det förvånar dig att han är uttagen i landslaget säger bara mer om hur infekterad din syn på Färjestad är. Liksom dina svar med all säkerhet också kommer vara. : )
Han är en SPELARE som, precis som alla andra, har en åsikt??
Ehhh vaaa ??
En åsikt ??
Han öppnar ju käften så fort han får tillfälle...
Att han sedan kommer med till olika Landslagturneringar och VM förvånar mig. Jag tycker han är bra men han måste lägga fokus på att spela hockey istället för att gnälla men den dagen han slutar gnälla på allt och alla kanske jag är beredd att ändra upfattning....
Här generaliseras det hör jag. Jörgen Jönsson representerar inte hela FBK och uttrycker inte klubbens åsikter. Han är en SPELARE som, precis som alla andra, har en åsikt. Den ska ingen ta ifrån honom, precis som inte jag tar ifrån dig din åsikt om FBK, men jag håller definitivt inte med om den. Sen vet jag att du menar att detta bara är en händelse av många, och jag medger att människor med stark anknytning till FBK gjort mindre väl valda kommentarer i historien, men så är det faktiskt med alla lag.
Sen så är det så att FBK är en kaxig organisation, med all rätt enligt mig. Jag tror att den främsta anledningen till att folk är irreterade på FBK är klubbens framgångar, kombinerat med en viss kaxighet från klubbens sida.
Ligger säkert något i vad herren säger, men Tomas Ros säger även han vettiga saker ibland: "Många är irriterade på Färjestad - troligtvis för att klubben är bäst i Sverige sett till den senaste tio-årsperioden. Att FBK även är rikast spär säkert på irritations-nivån."
Dawidovski: Du kanske inte ska ta allting så bokstavligt? 99% av alla tänkande mäniskorna förstår precis vad den där listan handlar om och vad AIA vill ha sagt.
Vad tycker man i Polen då, ska Elitserien stängas?
Bissett19: "Ett lag som uteslutande lever på att värva ihop stjärnor från andra länder och småklubbar borde kunna leva lika bra på att spela uppvisningsmatcher på egen hand. Detta borde faktiskt i förlängningen även gynna Färjestad, som på så sätt kunde tjäna massor med pengar och samtidigt slapp stressen av att behöva riskera att degraderas från en i deras ögon "halvdålig" elitserie. Kan Harlem Globetrotters leva gott på uppvisningsmatcher så kan väl Färjestads BK?"
Vad ska man säga om detta? det här är nog det dummaste jag nånsin läst!!!
nog för att jag kan ha en viss förståelse för deras upprördhet i rögle, när deras hembygdshjälte vill ha en stängd ES, jag menar, drömmen finns ju alltid där för en top allsvensk förening om att "gå upp"
men att starta en namninsamling om att FBK borde sparkas ut från ES, visar bara på att dessa supportrar nog inte har så mycket att göra på dagarna... A-lagare? jag tycker det verkar vara ett stort slöseri med energi, för deras pinsamma tilltag kommer inte leda nånstans.. och det vet tom. dom själva innerst inne! det skulle vara dökul att läsa svaret dom kommer få ifrån svenska ishockeyförbundet, det kommer stå typ: nice try boys, men ni får nog återgå till att träffas uppe vid parkbänken inför rögles matcher... Köp upp hela FBKs organisation, så kan vi kanske snacka sedan! vad tror dessa knäppgökar att denna lista ska göra för verkan? Jag är iaf 100% trygg:=)
MrRedhawks: Bland sportcheferna så är det väl såvitt jag vet Mats Hallin som vill stänga serien. Percy propagerade ju också för det, men är inte sportchef längre =)
Frisco: Ja om nämnden ansåg att förseelsen var exakt densamma och domaren ansåg sig ha blivit utsatt för samma sak och om de hade samma straffskala som för sju år sen så vore det inget konstigt alls. Helt klart!
mattias - 74: Jo på det viset är det jävligt synd att dom inte har som i NHL att alla matcher granskas automatiskt och grova saker som dommarn missat brukar resultera i avstängningar då .. men nämnden sa nått om att dom inte fick ha så i sverige pga riskidrottsförbundet eller nå liknande när jag mailade med dom tidigare om just detta
mattias - 74: Ahhh såklart... solklart! Däremot är Ledins avstängning för lång, men vad annat kunde man vänta, FBK-spelare brukar särbehandlas ibland =)
Ja men hade det varit en Leksing hade dem dömt efter NHl regler. Minns en händelse i Karlstad för många år sedan när Nordström slashade av en ryggkota på Gällstedt och domaren inte ens ger 2 minuter.....
Bytet eftersåt är det en leksing som ger igen på Nordström och får Matchstraff...
Säga vad man vill men Nog särbehandlas Fbk spelare i vissa fall???
WarhawK: 10matcher av 82 motsvarar ungefär 7 matcher av 50 va? Men att nämnden är ett skämt så man ju redan förra säsongen med alla straff som tilldömdes
mattias - 74: 10 matcher som är min straffet i NHL tycker jag ganska lagom .. fast dom här verkar dra kort varje gång det en avstängning på gång eller kasta dart för bestämma hur många matcher
Poffa: Och blir man förvånad när man hör vad Färjestadsledningen säger?
Frögrens pååkning på domaren?
Kulon: - Man får aldrig röra en matchfunktionär, det är en självklarhet, men någonstans förstår jag Frögrens frustration över den billiga interferenceutvisning som föregick incidenten med domaren.
"FBK Hatets Hatiska Vänner". Föreningen har inga andra mål än att fokusera på hatet. Detta för att glömma egna sorger och bedrövelser.
Sedan tror jag att det finns en suppleantplats ledig i föreningen
"Jantelagen skall bli en grundlag" samt sekreterare till föreningen
"Stora stygga vargen"
Fast det hade säkert räckt med en Disney DVD om Elefanten Jumbo.