1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19004 inlägg · 1109 ämnen

Höglund till Färjestad?

« · 301246 Till forumet

Höglund till Färjestad?
Jonas Höglund har fått sparken av Florida (läs länk)

Frågan är om han drar till Europa. Vågar man hoppas på att Färjestad blir Höglunds nästa klubbadress?
Det vore inte illa i så fall...
Kommentera

Sv: Höglund till Färjestad?
Sibbe: Jag tror chanserna är stora att han kommer till FBK, om inte så går han säkert till någon Schweizisk klubb.
Kommentera

Sibbe:
Nä det vore kanon, men jag är lite tveksam om FBK i nuläget vill lägga ytterliggare ca 2 miljoner i sin lönebudget.
Om han kommer hem blir det förmodligen så att Fredrik får åka tillbaks till Bofors igen.
Kommentera

Joinzzon: Det är en riktigt bra förstärkning och en extra säkerhet mot skador. Det är aldrig fel. Detta kommer att bli kul att följa upp.
Kommentera

Looben: Om Europa blir valet för Höglund så råder det ingen tvekan om att FBK står högst upp på önskelistan. Tror även loob har Höglund högt upp sin "spelarlista".
Tackar FBK nej till Höglund vore det en tung förlust!

I VF:s GB har man höga förhoppningar om att se han i VF:s dress. Det vore synd eftersom Höglund spelat i FBK under hela hans karriär i ES. Att han dessutom inte tagit guld med FBK lockar väl ytterligare. Han började i FBK 88/89, precis efter guldet 88 ålltså. Sedan stack han på mitten av 90-talet till NHL där han spelat i Flames och toronto, och nu blev sparkad av Florida.

Det råder inga tvivel om att det är en världsspelare vi talar om!
Kommentera

Looben:
Ja jag vet att att Höglund kan bli en riktigt bra förstärkning. Men vad jag ville komma fram till var om FBK vill lägga ut ytterliggare 2 miljoner i lön.
Kommentera

Joinzzon: Man VILL nog inte lägga ut 2 mille, men om man får en spelare som Höglund för pengarna så vet i tusan om det inre vore värt pengarna.
Sen är väl inte ekonomin så dålig i FBK om man säger så =)
Kommentera

Joinzzon:

Ett guld är värt betydligt mer än de pengarna. Höglund ligger ju dessutom med i gruppen av spelare som ingår i den framtida satsningen som gäller från nästa säsong. Så att han hamnar i någon annan ESklubb känns uteslutet. Möjligen europa ett år och FBK långtidskontrakt från nästa såsong.. men att pengarna finns är ju klart och en färstärkning sitter ju aldrig fel..
Kommentera

Eltifoso:
Nej jag håller med, pengarna finns o jag vill oxå gärna se honom i FBK redan i år.
I en annan klubb som kanske inte har utsålt i stort sätt varje match hade det varit en ekonomisk vinst men inte för FBK. Jag tror att vi vinner SM guld med det laget vi har så det är därför jag är lite fundersam.
Kommentera

Joinzzon:

kanske inte vinner guldet om Höglund är i motståndarlaget.. se hur det gick när vi lät Kallio gå till indianerna.. vill inte se samma sak igen
Kommentera

Joinzzon: Men om man säger så här: chanserna till ett SM-guld lär öka med Höglund i laget.
Och om klubben mot alla odds hade gått lite minus ett år så är ingen skada skedd.
Kommentera

Sibbe:

De går omöjligen med minus oavsett hans lön, de kan alltid välja att amortera mindre på lånen istället. Som det är nu så har de valt att snabba på avbetalningarna istället för att redovisa en vinst.
Kommentera

Eltifoso: Ja, det var därför jag skrev "mot alla odds".
Om FBK:s ekonomi skulle gå i gungning skulle det krävas att man köpte upp ett NHL-lag nästan ;)
Kommentera

Sibbe: Chanserna ökar sjävklart o ekonomoskt så är det inte heller någon större fara. Men vad jag vill få fram är om Färjestad anser sig ha råd med det.
Kommentera

Joinzzon: det tror jag faktiskt.
Den enda risken är väl att Loob är så pass nöjd med laget som det är så han inte vill ha en ny spelare. Men Loob lär skriva kontrakt med Höglund om han får chansen. Han har ju spelat i FBK hela sitt liv!
Kommentera

Sibbe: Nja hela sitt liv är väl att ta i =) Han har varit i Toronto några år oxå...
Kommentera

Eltifoso: jo, ja menade hela hans liv i ES, lite svårt att förstå kanske men det var det ja menade iaf =)
Kommentera

Sibbe:
Ja o vem finns inte sista säsongen i FBK tror det var 95-96 o Högga gjorde flest mål i Elitserien. Minns inte exakt hur många men mer än 30 mål gjorde han.
Det var även Loobs sista säsong
Kommentera

Joinzzon: Höglunds sista säsong i FBK var 95/96 och då gjorde han 32 mål och 12 assist (44p totalt) på 40 matcher.
Någon sån säsong är kanske lite mycket att begära om han kommer tillbaks till FBK i år men nårra mål lär det bli =)

Gonatt!
Kommentera

Sibbe:
Nä det är ingen risk. För då hade vi bara 2 femmor som var bra. Nu har vi 4:a.
Kommentera

« · 301246