1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Jag säger bara fan va lågt MoDo!

« · 520231 Till forumet

Sv: Jag säger bara fan va lågt MoDo!
Svanru:
.o/
Kommentera

Jag hoppas att vi kör över de patetiska gnällspikarna imorgon. Vi får även hoppas att ingen FBK:are tacklar utan åker omvägar runt Modoiterna för att inte riskerar avstängningar i semin.
Jag befarar att Nordis får ett långt straff han har ju omedvetet skyddat sig efter en tackling snett bakifrån tyvärr medför detta enl reglerna att om klubban far upp är det lika med matchstraff problemet var att det var en sk ikon som tacklade därför får Nordis förmodligen livstid.
Hoppas att ingen rör någon av de andra ikonerna imorgon då riskerar de förmodligen dödsstraff.
Kommentera

Emma no15: Spelar ingen roll att du säger att klubban var högt, och ansvar för den osv. Nordda har fått sitt straff nu! och förmodligen kommer han att få ett oförtjänt straff också bara för att han gjorde illa just foppa.
Kommentera

Emma no15: Nej, man tycker ju inte det. Men det är klart, det är slutspel och då blir det tuffare. Men ja, 4 hjärnskakningar låter ju inte som en tillfällighet. Men enligt mig har det varit olyckstillfällen. Och inte går man ut för att skada någon medvetet. Hoppas på en "snällare" tillställning imorgon.
Kommentera

MartinGerber: Absolut inte. Modo är inga änglar. Men om man ser till dom här kvartsfinalerna så ligger Modo definitivt i lä. 4 hjärnskakningar kan knappast vara någon tillfällighet.
Kommentera

scim:

Visst är det väl så att klubbarna inte kan anmäla spelare till disciplinnämnden om inte nämnde Karlsson tycker att det ska anmälas?

Kommentera

knaskamilla: Det är i och för sig sant. Man kan ju faktiskt inte veta hur dom hade gjort. Jag håller med om att Nordström fått sitt straff nu och en ev. avstängning tycker jag skulle vara överdrivet. Men i ilska och frustration kan man göra saker man inte annars skulle ha gjort. Och Modo kanske nånstans vill markera att nu är det nog. Därav anmälningarna.
Kommentera

Emma no15: Ja, jag håller med om att FBK har gjort några fula grejer. T.ex. Chara´s slag rakt i ansiktet på Sedin igår. Själv tycker jag det var fulare en Berglunds tackling! Men du ska inte säga att MoDo inte gör några fula grejer heller.
Kommentera

MartinGerber:

En tackling i ryggen är aldrig regelrätt, men jag förstår din förvirring iom ditt val av namn.
Kommentera

MartinGerber:

Nu var det så att även Lars G Karlsson skickade in en anmälan och samtidigt blir folk inte avstängda bara för att en anmälan kommit in.
Kommentera

Emma no15:

Jag tror du har fel. Jag tror inte att FBK skulle ha anmält Nordströms crosschecking, ens om han spelade i MoDo och Foppa spelade i FBK. Tycker det är löjligt att folk på allvar tjatar om att Nordström "var ute efter att skada Foppa". Som redan sagts - han har fått det straff han förtjänade.

Kommentera

Db_04: Jag fattar inte anledningen till varför de förtjänar långa avstängningar? Deras tacklingar var ju regelrätta! Läs vilken tidning eller se vilken repris som helst! Tacklingarna var regelrätta!!!! Och därmed tycker jag inte att man kan stänga av spelarna utan anledning!
Kommentera

MartinGerber: "MoDo verkar göra allt för att vinna imorgon, men jag tycker fanimej att de kan göra det på ett bättre sett."

Ja, FBK sätt är ju verkligen mycket bättre!

Du säger att klubban kom lite väl högt upp, men han har väl ändå ansvar för sin egen klubba?
Först säger Nordström att han inte visste att det var Foppa han tacklade, sen säger han att "man måste ju få tackla världens bästa" och sen säger han något i stil med "man måste ju se till att inte Foppa får tag på pucken". I don't get it.

Seriöst, jag tycker att ni ska sluta försvara FBK så förbannat och sluta gnälla på Modos agerande. Jag kan med största säkerhet säga att FBK hade gjort på precis samma sätt om det hade vart ombytta roller. Erkänn istället att FBK spelar fruktansvärt fult, och att det dom håller på med inte hör hemma i en hockeyrink. Det är fan inget att sitta och försvara. Hade jag vart ni hade jag skämts över FBKs vårdslösa spel. Ge mig inte anledning att tycka att även ni är idioter.
Kommentera

mattias - 74: hoppas de blir långa avstängningar....men man lär väll få se båda i vm när deras polare ha blivit coach
Kommentera

MartinGerber:

Berglunds tackling är inte regelrätt och borde kollas upp, att man anmäler Nordström är dock helt vansinnigt då han fått det straff som händelsen förtjänade.

Kommentera

MartinGerber:

Detta kanske är en markering för vad som komma skall i de nästkommande matcher, Nordström lär ju inte få det lätt i Ö vik på Mån om det blir en match där. Hoppas att chara halkar och bryter benet på uppvärmningen också och att Souray halkar i spelargången så har vi 2 idioter till som inte spelar ;)
Kommentera

Jag säger bara fan va lågt MoDo!
Idag anmälde MoDo´s sportchef Färjestads båda kanon forwards Christian Berglund och Peter Nordström för deras tacklingar i senaste mötet i torsdags. Jag tycker att MoDo´s agerande är frustrerande!!!! Vi kan börja med Christian Berglunds tackling på Svartvadet. Jag var själv där och såg incidenten, så jag vet väl hur det gick till. En HELT REGELRÄTT tackling som dessväre tog illa på Svartvadet. Hur fa¤ kan de anmäla Berglund för de? Jag tycker att det är oerhört dåligt gjort av MoDo. Sedan har vi Nordströms "tackling" på Foppa. Så som jag såg det var det foppa som skulle tackla "Norda" och Norda skyddade sig bara och klubban kom en lite väl högt upp. Det kan jag hålla med om. Men enligt mig skulle han som max fått 2 plus 2 minuter. Men domaren var på MoDo´s sida då, Norda fick matchstraff!!! Och idag anmäldes de båda spelarna av MoDo till ishockey förbundets disciplinnämd. Och därmed stängs båda spelarna av i morgondagens match! MoDo verkar göra allt för att vinna imorgon, men jag tycker fanimej att de kan göra det på ett bättre sett. Fy skäms MoDo!!!
Kommentera

« · 520231