1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

LHC-FBK 15/11- omgång 19

616582 · » Till forumet

Sv: LHC-FBK 15/11- omgång 19
Svanru:

Det är sant men att bjuda LHC på samtliga mål var lite väl vänligt. 3 poäng hade fixats utan individuella misstag av Ledin och Hamr, tror jag. Spelet var dock helt okej bortsett från dessa tabbar. Man får även tänka på att vi gick på fem backar då både Jonsson och Alanko var borta.

Till mötet mot MIK i LLA är förhoppningsvis båda backarna tillbaka i bra skick. De sex närmaste matcherna är dubbelmöten mot MIK, DIF och LIF. För att jag ska vara riktigt nöjd krävs fem 3-poängare, inget omöjligt alls.
Kommentera

Sibbe: Kraftig förbättring av poängskörden mot de tre överlägsna vilket innebär ett litet steg för mänskligheten och ett stort steg för FBK.
Kommentera

Icke sa Nicke, 3-2 till LHC efter mål i sudden av Johan Lindström. Många lägen åt båda håll, dessvärre missade på Mattsson och JJ frilägen. Poäng iaf...
Kommentera

Yippie! Poäng blev det till slut. Det är dessutom välförtjänta poäng, båda LHC-målen kom efter FBK-slarv. Vågar man hoppas på ett avgörande i sudden i lilagul favör?
Kommentera

Se va fel man kan ha. 2-2 av Jörgen Jönsson. Hoppas det håller nu så vi stjäl poäng iaf...
Kommentera

Tom FBK-bur nu...kommer trean som ett brev på posten nu eller?
Kommentera

Peltola gör 2-1 efter 10.38. Slarv av Hamr denna gång. Lång press i pp för FBK och sen kommer slarvet....synd
Kommentera

Dawidovski:

Domarnas nya nivå verkar skapa många numerära över-/underläge, av de 12 tvåminutersutvisningarna som blåsts för är endast två INTE hooking eller interference.

Nu är det för övrigt 1-1 efter slarv av Ledin...
Kommentera

Sibbe: Viktigt att få första målet mot Linköping borta, eller ska jag säga att det är extra viktigt att få första målet mot Norrena?
Kommentera

Då kan vi istället ägna oss åt matchen i denna matchtråd. De lilagula leder med 1-0, målet föll i första perioden genom Thomas Rhodin, Eriksson assisterade.
Kommentera

NuMo: Tyvärr så kan jag glädja dig med att jag inte blev glad åt att du förstod!

Förklara för mig, jag fattade inte!
Kommentera

Dawidovski: Jag kan glädja dig med at jag i alla fall förstod. Antagligen är jag begåvad. Tyvärr så kan jag nog inte förklara för dig.
Kommentera

Frisco: Allvarligt, jag kanske är obegåvad eller nåt, men jag förstod inte vad dina gåtor betydde?

Betyder det att jag är obegåvad?
Kommentera

Dawidovski: Äh, du sätter nog dit en ;-) när du förstår och låtsas som vanligt att du förstod.

I övrigt gissar jag att Norrena slashar motståndare framför mål vid ca 15 tillfällen idag.

Trefvlig aften.
Kommentera

Frisco: "Var det nåt rätt?"

Förklara dig?
Kommentera

Bonuz: Vad?
Kommentera

Dawidovski: Var det nåt rätt?
Kommentera

Dawidovski: Vakna nu, inte en chans!
Kommentera

Frisco: Ursäkta, men vad exakt var fel med det?
Kommentera

Dawidovski: [Färjestad boll klubb]

Nåja. Bättre kan du. Men du är i rätt bok och skriver denna gången;-)
Kommentera

LHC-FBK 15/11- omgång 19
Jahapp, omstarten ska bli väldigt spännande att följa för FBK, speciellt som nog många hoppas på att vi nu äntligen ska ta en seger mot ett av topplagen och bryta den vidriga trend vi haft mot dessa på sistone!

Min förhoppning är att domaren skickar ut norrena om han hugger ved framför mål som han gjorde mot swe i karjala!

blir säkert en målsnål match igen... tippar väl på 2-1 till mitt kära Färjestad boll klubb.
Kommentera

616582 · »