Det är sant men att bjuda LHC på samtliga mål var lite väl vänligt. 3 poäng hade fixats utan individuella misstag av Ledin och Hamr, tror jag. Spelet var dock helt okej bortsett från dessa tabbar. Man får även tänka på att vi gick på fem backar då både Jonsson och Alanko var borta.
Till mötet mot MIK i LLA är förhoppningsvis båda backarna tillbaka i bra skick. De sex närmaste matcherna är dubbelmöten mot MIK, DIF och LIF. För att jag ska vara riktigt nöjd krävs fem 3-poängare, inget omöjligt alls.
Icke sa Nicke, 3-2 till LHC efter mål i sudden av Johan Lindström. Många lägen åt båda håll, dessvärre missade på Mattsson och JJ frilägen. Poäng iaf...
Yippie! Poäng blev det till slut. Det är dessutom välförtjänta poäng, båda LHC-målen kom efter FBK-slarv. Vågar man hoppas på ett avgörande i sudden i lilagul favör?
Domarnas nya nivå verkar skapa många numerära över-/underläge, av de 12 tvåminutersutvisningarna som blåsts för är endast två INTE hooking eller interference.
Då kan vi istället ägna oss åt matchen i denna matchtråd. De lilagula leder med 1-0, målet föll i första perioden genom Thomas Rhodin, Eriksson assisterade.
Jahapp, omstarten ska bli väldigt spännande att följa för FBK, speciellt som nog många hoppas på att vi nu äntligen ska ta en seger mot ett av topplagen och bryta den vidriga trend vi haft mot dessa på sistone!
Min förhoppning är att domaren skickar ut norrena om han hugger ved framför mål som han gjorde mot swe i karjala!
blir säkert en målsnål match igen... tippar väl på 2-1 till mitt kära Färjestad boll klubb.
Det är sant men att bjuda LHC på samtliga mål var lite väl vänligt. 3 poäng hade fixats utan individuella misstag av Ledin och Hamr, tror jag. Spelet var dock helt okej bortsett från dessa tabbar. Man får även tänka på att vi gick på fem backar då både Jonsson och Alanko var borta.
Till mötet mot MIK i LLA är förhoppningsvis båda backarna tillbaka i bra skick. De sex närmaste matcherna är dubbelmöten mot MIK, DIF och LIF. För att jag ska vara riktigt nöjd krävs fem 3-poängare, inget omöjligt alls.