KARLSTAD Färjestad och Löfbergs Lila har enats om att förlänga sponsoravtalet med tre år. Löfbergs Lila fortsätter därmed som föreningens huvudsponsor till och med år 2009. Med det nya avtalet har Löfbergs Lila varit Färjestads huvudsponsor i 17 år, ett närmast unikt och långvarigt förhållande i svensk elitidrott.
– Vår verksamhet bygger på långa, säkra och trygga relationer med våra samarbetspartners. Att Löfbergs Lila, som ett av landets starkaste varumärken och ett stabilt lokalt företag, ser oss som en bra marknadskanal under så lång tid är vi naturligtvis mycket stolta över, säger Färjestads marknadschef, Thomas Rundqvist.
Samarbetet i sin nuvarande form inleddes 1992, då Löfbergs Lila gick in som föreningens huvudsponsor efter en tids uppehåll. Sedan dess har samarbetet varit obrutet.
– Sponsoravtalet med Färjestad stämmer väl överens med Löfbergs Lilas lokala förankring i Karlstad och har under många år varit en av hörnstenarna i vår marknadsföring. Vi har stor nytta av sponsringen av Färjestad i vår kommunikation över hela landet och det känns därför bra att nu kunna säga att Löfbergs Lila är Färjestads huvudsponsor i ytterligare minst tre år, säger Peter Holm, vd för Löfbergs Lila
Frisco: Nej men den har värmlandsanknytning, och om en person säger att han bojkottar allt som har med värmland att göra, så borde denna gästbok således bojkottas också.
Att den inte officiellt är knuten till FBK är väl bra?! Sedär ja nu gjorde luleå som väntat 1-0
Färjestad och Löfbergs Lila har enats om att förlänga sponsoravtalet med tre år. Löfbergs Lila fortsätter därmed som föreningens huvudsponsor till och med år 2009. Med det nya avtalet har Löfbergs Lila varit Färjestads huvudsponsor i 17 år, ett närmast unikt och långvarigt förhållande i svensk elitidrott.
– Vår verksamhet bygger på långa, säkra och trygga relationer med våra samarbetspartners. Att Löfbergs Lila, som ett av landets starkaste varumärken och ett stabilt lokalt företag, ser oss som en bra marknadskanal under så lång tid är vi naturligtvis mycket stolta över, säger Färjestads marknadschef, Thomas Rundqvist.
Samarbetet i sin nuvarande form inleddes 1992, då Löfbergs Lila gick in som föreningens huvudsponsor efter en tids uppehåll. Sedan dess har samarbetet varit obrutet.
– Sponsoravtalet med Färjestad stämmer väl överens med Löfbergs Lilas lokala förankring i Karlstad och har under många år varit en av hörnstenarna i vår marknadsföring. Vi har stor nytta av sponsringen av Färjestad i vår kommunikation över hela landet och det känns därför bra att nu kunna säga att Löfbergs Lila är Färjestads huvudsponsor i ytterligare minst tre år, säger Peter Holm, vd för Löfbergs Lila
Jörgen Kalitzki (2005-12-29)