1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Match ikväll Modo-FBK 6/12-07

952342 · » Till forumet

Sv: Match ikväll Modo-FBK 6/12-07
Dawidovski: Ikväll var det uselt :(
Kommentera

Frisco: Vet inte det jag... det börjar ju bli en förbannelse i modos nya rink... after all, FBK har ju fortfarande inte vunnit i modos nya rink, trots 3 försök, det är dåligt...

Det var jag och några till som ropade ibland:-) ärligt talat var det nog sämsta bortatrycket nånsin när jag vart där!

iaf en jobbig kille som håller på FBK som alltid går dit när FBK kommer på besök... han ville inte riktigt förstå att jag hellre ville se matchen, än att svara på PRECIS ALLT som han ville få bekräftat...

Tjingeling.
Kommentera

Keo: Ja inte blev det något skrivet här inte...
verkar vara lika lite fart här som på isen idag.
Vad jag förstår så var det ett ganska stillastående Färjestad idag om man lyssnade på radion iaf.
Kommentera

Dawidovski: Tack så mycket!

Strax nersläpp igen....Kan hoppas att det blir lite mer fart och fläkt i GB här.
Kommentera

Dawidovski: Du behöver inte vara ledsen. Ni vinner nog nästa gång. I övrigt hördes ni ett par gånger nerifrån bortastå. Du och .... ja var det nån mer?
Kommentera

Bör sägas att jag inte sett tacklingen på video... såg bara reprisen på cuben i banken, men då hände det så mycket annat, så jag glömde bort att kolla huruvida tacklingen tog...
Kommentera

Bengt: Domaren sket som vanligt i byxorna i ö-vik och började plocka nån konstig utv här och där, dock så var det värre i förra matchen mot modo!

Sen att krizan ligger kvar efter några utav närkontakterna, är lite tråkigt att se, måste vara jobbigt på modos träningar, eftersom det bör bli långa avbrott så fort nån kille råkar toucha till krizan... dom som tyckte Wallinheimo spelade teater, bör kolla lite extra på modos målvakt!

Återigen är det så jäkla tråkigt varje gång domaren viker ner sig för att publiken inte är nöjd!

Skicka dit nån tjurskalle till nästa gång FBK möter modo i ö-vik, så blir det nog bättring;-) fast då drar väl modoklacken till med: Poliseskort, poliseskort, poliseskort...

Ok, som jag förstått Lakos tackling, så säger modolägret att den satt soprent rakt i huvudet på Ronald, medans man från FBK-lägret säger att den tog på axeln och att huvudet sedan slungades in i sargen o att ronald samtidigt tappade balansen/hukade sig...

skulle vara kul att höra nån fler vinkel på händelsen!
Kommentera

Keo: Jag var på plats och kollade:-) välkommen hit förresten!

Bengt sammanfattade matchen bra!
Kommentera

Keo:

Utvisningar och några individuella tabbar fällde FBK.

Negativt:

* Modos två första mål borde nog Gustavsson tagit då det var usel vinkel.

* Jönssons dribblande på egen blå var ett rent juniormisstag.

* Femman på Lakos var troligen dödsstöten.

* Alltför många utvisningar.

Positivt:

* De två första perioderna.

* Spelet fem mot fem.

* Brunnströms förspel till FBKs tredje mål.

* Gustavssons insats om man bortser från de två första målen.

Hedersomnämnande:

* Wallinheimo verkar ha fått en avrtagare i Karol Krizan. Tänker på teatern vid situationen med Brunnström i tredje där någon osynlig kraft slungade Krizan in i eget mål där han låg i dödsångest och vred sig för att sedan spela vidare utan problem.
Kommentera

eltifoso: Delade meningar om matchen hör jag.
Själv har jag ingen aning. Vet bara resultatet men ställer mig undrande frågan.. Vad hände?
Kommentera

Svanru: Riktigt underhållande match.
Kommentera

Keo: Uselt
Kommentera

70 Rodrigues: 5-2..:( Illa att jag inte ser vad som händer....
Kommentera

Keo: Nu är det 4-2 :-)
Kommentera

70 Rodrigues: 4-2 fick jag just höra
Kommentera

Keo: MoDo leder med 3-2, dom har vänt ett 0-2 underläge. Lakos fick precis matchstraff!
Kommentera

Match ikväll Modo-FBK 6/12-07
Och här inne är det dödstyst...
Vad händer??
Kommentera

952342 · »