1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Mora-FBK

« · 753386 Till forumet

Sv: Mora-FBK
Svanru: Denna stillsamma hyllning till skölden, allsång från stå, samtliga halsdukar i luften. På mediakuben vevas ett bildspel i svartvitt föreställande gamla hjältar somspelat i Färjestad, avslutas med en bild på tyvärr bortgångne Kjell Glennert, vars ande ännu vilar över föreningen.
Kommentera

Någon som kan berätta om det nya introt.
Kommentera

Sibbe: Jo en lördags match mellan FBK och VF borde ju vara fullsatt tycker man en klassiker :) Båda lagen har väl som du säger en del mer att bevisa speciellt VF skulle jag vilja påstå. Minns inte när jag såg VF sist i tabellen hehe må väl!
Kommentera

mok:

Naturligtvis är det fullständigt omöjligt att veta om nästkommande match var i huvudet eller inte, enbart spekulationer. Tror säkert man ladda precis som vanligt inför match men det skulle inte förvåna mig om vissa tänkte på lördagsmatchen direkt efter premiären i måndags, det är bara mänskligt.

Exempelvis så sa Melin efter premiären att det säkert blir bättre på lördag och när reportern påpekade att det var match redan på torsdag så skrattade Melin gott.

Nog om det, tror matchen imorgon blir full fart direkt med många chanser åt båda håll. Båda lagens försvar har inte visat sig från sin bästa sida såhär långt. Det är ett hundratal sittplatser kvar men jag hoppas innerligt att det blir fullsatt, vore jäkligt synd annars...
Kommentera

Sibbe: Tror och hoppas verkligen inte att lirarna som du säger hade nätkommande match i huvudet redan... oerhört dåligt om så vore fallet. Fanken vet om matchen på Lördag blir skoj om man e Frölundait då det inte sett direkt ljust ut i matcherna som vart för oss.
Kommentera

Svanru:

Dessvärre ingen seger denna gång men väl oavgjort. För andra gången i rad vände vi underläge till poängskörd, mycket tack vare skåningen Jesper Mattsson som var grym som vanligt. Saknade Jönsson och Andreas Johansson vilket naturligtvis gör en del även om vi har en bred trupp.

Väldigt skoj att Johan fick chansen, måste betyda mycket för killen.

Många av lirarna hade säkert tankarna på nästkommande match mot Frölunda i LLA....det kommer bli skoj!
Kommentera

Mora-FBK
Ikväll debuterar Johan Erkgärds född 1989.
Hm konstigt att klubben utan juniorverksamhet enligt svenska kvällspressen har juniorer :-)
Heino i målet och naturligtvis FBK seger med 4-2
Kommentera

« · 753386