1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Nya rykten

« · 506934 Till forumet

Sv: Nya rykten
mok: Varför ska jag ge mig? Varken du eller jag har direkta uppgifter inte tror jag att agenterna ligger på lat sidan dom väntar bara på att sesången drar i gång och då går de fort
Kommentera

Sinuhe: Men det var väll ändå inte det denna disskusionen handlade om? Eller börjar du vackla och kanske inse att trupperna där borta e inte spikade?

Sen tror jag inte det är några direkta stjärnor som platsar i NHL som kör sk matchkontrakt.
Kommentera

Danne_l: Nej inte Paul Karya kanske men de finns andra som gör de, anledningen är ju enkel, dom får matchträning och kan sedan spela i NHL om sesången drar i gång och tjäna mer pengar
Kommentera

Sinuhe:

Sverige tillåter inte, gör NHL då detta?

Mig veterligen är det storspelare likt Likit Andersson som lever på sådana kontrakt. Inte spelare vid namn Paul Kariya osv.
Kommentera

Sinuhe: Jo men vad gör det om dom nu har matchkontrakt? Klubbarna i NHL måste ju likväl ut och värva och se över trupperna. Ta o ge dej nu!
Kommentera

Danne_l: Nej men de finns i andra länder, Sverige tillåter de inte men andra länder gör de.
Spelare gör på detta viset och gör att dom då när dom vill kan gå till en tex NHl klubb om sesången drar i gång
Kommentera

Sinuhe:

Jaha, det upplägget är vanligt förekommande i NHL menar du?
Kommentera

Danne_l: Matchkontrakt då har dom bara kontrakt per match altså kan skriva på kontraktet dagen före match och minuten efter matchen så har dom då inget kontrakt utan kan skriva på för en NHL klubb då eller någon annan klubb. Dom är inte bunden till nått
Kommentera

Sinuhe:

Är det skillnad på kontrakt och matchkontrakt?
Kommentera

Poffa: Nej visst vissa lag ligger sämre till än andra, men sedan så har du ju även andra spelare som spelar utomlands som väntar på att sesången ska dra i gång och har matchkontrakt
Kommentera

Poffa:
En femma, en målis, och en avbytare - om nån skulle bli skadad eller sjuk.
Vad skulle man behöva mer?
Kommentera

Sinuhe:

Ja, se på Boston. De har hela sju spelare på kontrakt för tillfället. Ungefär vad ett normalt NHL-lag brukar ha.
Kommentera

Poffa och mok: de finns spelare i NHL lagen som har kontrakt med NHL som Nhl har lånat ut under strejeken!
Kommentera

Sinuhe: Har man inte kontrakt så har man inte sen så kan man som sagt inte bara tömma AHL på spelare hur 17 skulle det se ut? Dom spelar ju iaf
Kommentera

Sinuhe:

De har inte rättighet att tömma AHL-lagen på spelare hur som helst. Det är tvingade att se till att AHL-lagen också har spelare så de har fullt lag.
Kommentera

mok: Alla spelare dom har i farmarligan då har du glömt dom???
Kommentera

mok:

Lika bra att ge dig. Vi har stött på ett proffs i frågan så vi har ingenting att hämta här tyvärr.

...lilla vän:)
Kommentera

Sinuhe: Läser så mycke man orkar dock e man rätt trött på skiten. Visst kommer NHL spelarna i sverige ta första bästa plan tebax igen det måste dom ju faktiskt göra. Men sen finns det en dle spelare runt om i europa som inga kontrakt hade med sina NHL klubbar. I sverige var sådana spelare tvugna att skriva på för hela året. Hur det är i andra länder har jag ingen aning om. Men kompletta kontrakterade trupper har dom inte. Så dom kommer få leta fram nya spelare och det kan nog bli huggsexa om dom som finnes. Så ligan kan liksom inte starta på en dag.... nog lilla vän?
Kommentera

mok: Läser du inte all info som finsn om strejken du?
Om strejeken avblåses så ser vi inte NHL stjärnorna i ES nå mer då flyger dom i natt eller i morgon bitti tack och hej för den sesången kan vi då bara säga.
Självfallet så kommer lagen att ta spelare från från farmarligan nått annat har jag inte heller sagt lilla vänn
Kommentera

Sinuhe: Jajamen det tror jag faktiskt att dom skulle snälla lilla du. Dom har inte kompletta lag. Så skulle det dra igång får dom snabbt värva upp spelare från andra pytteligor i USA. Så är fallet. Dom skrev ju knappast nya kontrakt med spelarna inför säsongen om chansen fanns dom skulle kunna få ge dom mindre i lön helt enkelt. Så är det oavsett vad du har fått för dej.
Kommentera

mok: Men snälla du tror du klubbarna skulle sitta vid förhandlingsbordet utan att ha chansen att köra igång sesången?
Kommentera

Sinuhe: Du verkar ju ha stenkoll på läget måste jag säga. Dags o vakna kanske??
Kommentera

Poffa:
Du får säga vad du vill men jag kan garantera dig att det inte kommer ta 30 dagar innan dom kommer i gång om dom nu kommer överens. Det komemr att gå fortare.
För då komemr båda sidor hjälpas åt att hitta personal och allt kommer lösa sig. Du vet inget är omöjligt bara man vill. Så spela kommer dom göra fort de oxå bara dom komemr överens
Kommentera

Sinuhe:

Jag börjar undra vem som skall vakna, jag?

Många lag i NHL har valt att inte förlänga/skriva kontrakt med spelare vars kontrakt gick ut i somras. Varför? Jo, för att de inte ville dra på sig kontrakt då ingen visste hur det skulle se ut med lockout och förhandlingar.

De flesta lagen har inte ens bokat in arenor för att spela matcher, vilket gör att det kommer ta minst 30 dagar innan säsongen kan starta. De har heller inte några vaktmästare, kioskpersonal eller vakter anställda. Dessa sas upp för att slippa betala löner för dessa då de inte faller under lockoutregeln.
Kommentera

Sinuhe:

Åh nej, inser jag har mött min överman och får således ge mig i denna diskussion.
Kommentera

Danne_l: Dom har spelar i farmarligerna som dom har kontrakt med och som dom då kommer plocka upp hallåå vakna tror du klubbarna skulle sitta och förhandla utan fulla lag??? Nej knappast
Kommentera

knaskamilla: Om du skriver på ett NHL kontrakt under de är strejk eller före så betalar klubbarna inte löner. Vilket inte motiverar att klubbarna inte skulle ha fulla lag att ställa upp med
Kommentera

Sinuhe:

Du har nog fått mycket om bakfoten. Ingen siffra över hur det ser ut med kontrakltsläget däröver, men många lag har väldigt få spelare kontrakterade. Och det har absolut ingenting med deras löner att göra.
Kommentera

Sinuhe:

Vad har lönerna med hur många spelare NHL-lagen har på kontrakt att göra?
Kommentera

knaskamilla:
Ja att han säger att klubbarna begränsade spelarna men hur många klubbar har inte fulla lag betätta de för mig du!
Under en strejk som de är i NHL så betalar ju inte klubbarna ut några löner ju så inte fasen sparar dom pengar på de inte.
Självfallet har lagen fulla lag eller spelare som kan hoppa in på väldigt kort varsel
Kommentera

Sinuhe:

Vad svamlar du om?
Kommentera

Dragan 2k: Men lilla vän under en strejk så betalar ju inte klubbarna ut löner ju
Kommentera

mok:

Senaste nytt i ärendet...se länk
Kommentera

Sinuhe: Dom skrev inte heller kontrakt med alla spelare inför säsongen så även om dom tar hem alla lockoutade spelare så fylls inte lagen,
Kommentera

Sinuhe: Många klubbar i NHL har begränsat sina trupper tack vare lockouten.
Kommentera

mok: Vad då itne kompletta lag?
Kommentera

Sinuhe:

Tycker det vore ganska spännande om NHL drog igång och se vad som händer i ES. Alltid spännande när det rörs om i grytan lite...:)
Kommentera

Sinuhe: Kan aldrig bli något. Dom har ju inte ens lag med komplett trupp så det är nog mest för att rädda nästa säsong innan det går för långt.
Kommentera

Dawidovski: Ja och var blir de för sesång i NHL? Blir de en lika stor lycka att vinna buklan i NHL denna sesång jag tror inte de
Kommentera

Sinuhe: Ja, det känns som att vid det här stadiet, så skriver dom bara så här för att jävlas med alla supportrar till klubbarna som har lockoutade spelare!
Kommentera

Nya rykten
Ja vad kan man säga detta är en Kalle Anka parodi.
Snaka om att man är så tjurig som de bara finns.
Kommentera

« · 506934