1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Semifinal 2 LHC-FBK

« · 1015722 Till forumet

Sv: Semifinal 2 LHC-FBK
mangan:
Nej. Tror det tog mer än en timma nån gång att ta sej ut så det lättade lite.
Alla tusen bilar ska ut samtidigt och alla ska vara först..
Kommentera

Fysisk hockey: Är de rädda för bilkö hare de valt helt fel arena att titta på hockey i. Maken till köande finns inte nånstans i hela hockeysverige....
Kommentera

Fysisk hockey: Kanske inte men Frölunda hade för inte jättelängesedan 7000 pers i en hall som tog 12044 nu har man över 11688 i snitt på 25 hemmamatcher. Det slår eran beläggning ganska stort. Anledningen att jag går på det här med medgångsfans är för att vissa här inne påstått att Frölunda har medångsfans. Visst kanske fanns det såna under tiden vi tog guld. Men tänk själv hur tom Lila hade varit om ni missat slutspel ett år och hamnat sexa nästa år. Hade väl varit hardcorefansen som bor i stugorna intill hallen som hade kommit då.
Kommentera

Fysisk hockey: Handboll och Landbandy känns jättehett...LOL
Kommentera

FreddanVF: Ja. Och anledningarna till detta är avhandlat tidigare under dagen.
Kommentera

Fysisk hockey: Ja det finns handboll på hög nivå över hela stan och innebandy osv. Sen är det väl så att bara för att det bor ett visst antal folk i en stad så betyder ju inte det att alla är intresserade av sport. Ju fler det bor i en stad desto fler intressen finns det ju.

Dessutom tycker jag det är beundransvärt att Leksand lockar 7400 på en hemmamatch mot Västerås i kvalserien och Färjestad endast lockar 6500 mot Linköping i en SM semifinal. Och där snackar vi en liten ort som har 5500 invånare.

Tydligen är kvalserien i Leksand hetare än SM semifinal i Karlstad. Detta trots att Leksand låg sist och ansågs avsågade och utan chans att gå upp i år i och med sina inledande förluster.
Kommentera

FreddanVF:

Även under vinterhalvåret?
Kommentera

Fysisk hockey: Vi har något fler sporter också
Kommentera

FreddanVF:

Ni har något större publikunderlag.
Kommentera

Fysisk hockey: Ja 55 omgångar kanske är för mycket ute på landet. I Göteborg verkar det snarare vara tvärtom. Det kommer bara fler och fler. Publikredkorden slås år efter år.
Kommentera

Konceptet:

Jupp, ytterligare en orsak. Det ska självklart vara "lapppåluckan" under slutspelet, men 7 matcher kanske är 2 för många. Här i Karlstad är det ofta fullt på lördagsmatcherna oavsett motstånd och tid på säsongen. Medans det har varit svårt att locka publiken under vardagarna. Kanske ett lokalt fenomen...
Kommentera

Fysisk hockey: Boven i dramat är nog inte de ingredienser du tog upp. Det är TV avtalet som ställer till det för flera klubbar. Alla matcher på tvn.

Däremot känns det aningen oroande att det även drabbar lagen under slutspelet. Under grundserie helt tänkbart med att man kanske hellre ser matcherna hemma men under slutspelet bör det vara slutsålt i varje arena.
Kommentera

... och går på match i november när vi möter Mora för femtielfte gången...
Kommentera

ajon:

Ja vi medgångare sticker när det blir intressant och spännande...
Kommentera

Fysisk hockey: och när det gäller. Som mest tar FBK Publiken semster i från hockeyn just då.
Kommentera

ajon:

De kanske åker skidor, hälsa på släktingar, är utomlands, whatever. Men trodde jag var underförstått...
Kommentera

FreddanVF:

Nedgången började redan under förra säsongen och har pågått hela denna. Jag har skrivit det tidigare, att hockeyn håller på och gräver sin egen grav med 55 omgångar, tjoochtjim, nationalsång, höga priser mm. Kommersialiseringen av hockeyn håller inte i längden och det börjar FBK märka av nu. Dags att tänka om. Sedan att FBK-publiken är bortskämd och kräsen gör inte saken bättre...
Kommentera

Fysisk hockey: det är bara pinsamt. Att alla ska stanna hemma på grund av. Att det är påsk.
Kommentera

Fysisk hockey: Jo men dom hade väl råd det var ju inte direkt rusning till kvartsfinalerna heller. Däremot i match sju då var det fullt. Vi hade ju mer folk i Borgen än ni hade i Lila under dom andra matcherna.
Kommentera

ajon:

Jupp. Varenda en.
Kommentera

Fysisk hockey: men alla FBK fans. Är väl tv Nördar. Som sitter och glo på matchen på tv istället. För att vara i arenan.
Kommentera

FreddanVF: Det kanske finns andra anledningar. Pengar, påsk mm.
Kommentera

ajon:

Och de visste innan matchen hur den skulle sluta? Vart kommer alla ifrån...
Kommentera

Fysisk hockey: Ja är man inte medgångsfan så är man väl på arenan och inte i tv soffan.
Kommentera

.Fysisk hockey: han tänkte väl på matchen igår. som ni förlorade med 3-7.
Kommentera

FreddanVF:

Haha. Är man medgångare innan matchen har spelat. Ja du FLARNE...
Kommentera

FreddanVF: dom trodde väl att FBK. Skulle vinna enkelt så. Dom stannade hemma.
Kommentera

Tydligen var det en usel publiksiffra igår i Lila Arena... Vart tog alla trogna fans vägen som var på match sju? Medgångsfans...
Kommentera

Jag var aldrig på matchen igår, så jag har inte en aning. Att slipsnissarna har gått tidigare är ingen nyhet. Det har de alltid gjort och kommer alltid göra. De kan ju fastna i en bilkö...
Kommentera

distanserad: Nästa match SKA spelarna ligga tätt på kropp, forechecka, offra oss, gå på mål, KRIGA för laget mm. Annars tror jag det är kört.
Kommentera

distanserad:

Jag har svårt att tro att sittplatspubliken i CC skulle gjort på något annat sätt.
Kommentera

Fysisk hockey: Ja, det är nog inte nån idé att ni går dit alls nästa match.
Kommentera

distanserad:

Spelarna lämnade ju matchen redan under 1:a perioden så det var ju inte så konstigt...
Kommentera

Tycker ditt svar talar för sig självt.
Kommentera

distanserad:

Så du menar att vid ställningen 7-3 och några minuter kvar så är matchen inte över? Antingen har du en övertro på FBKs förmåga eller så har du inga högre tankar om ditt lag.

Nu är iofs jag sådan att jag inte inte går innan matchen är slut vad än det står då jag har betalat för det och då ska slita på stolen till det bittra slutet.
Kommentera

Intressant att iaktaga att 90% av er publik går innan matchen är i närheten att vara över.
Kommentera

Fysisk hockey:

Ja, det skulle ha varit något det.
Kommentera

mattias - 74:

Nej, han är tränare i Grums.
Kommentera

Fysisk hockey:

Spelar han fortfarande eller ??
Kommentera

Bengt: Nu skulle vi ha Fokin.
Kommentera

Semifinal 2 LHC-FBK
Till denna fajt så hoppas vi att FBK gnuggat på grunderna i försvarsspel.
Kommentera

« · 1015722