Fysisk hockey: Freddan har väl missat att det inte är någon publik alls i Scandinavium eller Borgen just nu så 6500 mot noll känns ju ganska bra :-) Fast det ryktas att man skickat funktionärerna på knapptryckningskurs och kommer starta en liga i med två delgrenar kast med paraply och flaska och med högvrålnig att JJ är Homo, som utslagsgren. Man räknar med ett rekorddeltagande på 12044 pers.
mok: Jag sa innan kvarten att varken VF eller FBK kommer ha en suck i en ev semi alldeles för ojämna för många sjuka och skadade så därför är jag alldeles tillfreds med segern över VF speciellt som man bor i den för tillfället hockeybefriade staden :-)
Angående Leksand Hej har ni varit där någon gång finns inget annat att göra än att hoppas att deras lag skall komma in i finrummet men en sak till har de och det är hockeykultur vilka vissa delar av de södra delarna av landet saknar (Jag bjuder på den Mattias men du verkar ganska tystlåten nu men vaknar säkert till igen som fanatiskt LHC fan)
Tvärtom faktiskt. Höll oss kvar ganska länge men när det väl kommer till kritan är de inte så kaxiga där i Karlstad, utan var ganska lätt att knö sig före i kön. Hade man försökt detsamma här hade man åkt på spö.
Fysisk hockey: Kanske inte men Frölunda hade för inte jättelängesedan 7000 pers i en hall som tog 12044 nu har man över 11688 i snitt på 25 hemmamatcher. Det slår eran beläggning ganska stort. Anledningen att jag går på det här med medgångsfans är för att vissa här inne påstått att Frölunda har medångsfans. Visst kanske fanns det såna under tiden vi tog guld. Men tänk själv hur tom Lila hade varit om ni missat slutspel ett år och hamnat sexa nästa år. Hade väl varit hardcorefansen som bor i stugorna intill hallen som hade kommit då.
Fysisk hockey: Ja det finns handboll på hög nivå över hela stan och innebandy osv. Sen är det väl så att bara för att det bor ett visst antal folk i en stad så betyder ju inte det att alla är intresserade av sport. Ju fler det bor i en stad desto fler intressen finns det ju.
Dessutom tycker jag det är beundransvärt att Leksand lockar 7400 på en hemmamatch mot Västerås i kvalserien och Färjestad endast lockar 6500 mot Linköping i en SM semifinal. Och där snackar vi en liten ort som har 5500 invånare.
Tydligen är kvalserien i Leksand hetare än SM semifinal i Karlstad. Detta trots att Leksand låg sist och ansågs avsågade och utan chans att gå upp i år i och med sina inledande förluster.
Fysisk hockey: Ja 55 omgångar kanske är för mycket ute på landet. I Göteborg verkar det snarare vara tvärtom. Det kommer bara fler och fler. Publikredkorden slås år efter år.
Jupp, ytterligare en orsak. Det ska självklart vara "lapppåluckan" under slutspelet, men 7 matcher kanske är 2 för många. Här i Karlstad är det ofta fullt på lördagsmatcherna oavsett motstånd och tid på säsongen. Medans det har varit svårt att locka publiken under vardagarna. Kanske ett lokalt fenomen...
Fysisk hockey: Boven i dramat är nog inte de ingredienser du tog upp. Det är TV avtalet som ställer till det för flera klubbar. Alla matcher på tvn.
Däremot känns det aningen oroande att det även drabbar lagen under slutspelet. Under grundserie helt tänkbart med att man kanske hellre ser matcherna hemma men under slutspelet bör det vara slutsålt i varje arena.
Nedgången började redan under förra säsongen och har pågått hela denna. Jag har skrivit det tidigare, att hockeyn håller på och gräver sin egen grav med 55 omgångar, tjoochtjim, nationalsång, höga priser mm. Kommersialiseringen av hockeyn håller inte i längden och det börjar FBK märka av nu. Dags att tänka om. Sedan att FBK-publiken är bortskämd och kräsen gör inte saken bättre...
Fysisk hockey: Jo men dom hade väl råd det var ju inte direkt rusning till kvartsfinalerna heller. Däremot i match sju då var det fullt. Vi hade ju mer folk i Borgen än ni hade i Lila under dom andra matcherna.
Jag var aldrig på matchen igår, så jag har inte en aning. Att slipsnissarna har gått tidigare är ingen nyhet. Det har de alltid gjort och kommer alltid göra. De kan ju fastna i en bilkö...
Så du menar att vid ställningen 7-3 och några minuter kvar så är matchen inte över? Antingen har du en övertro på FBKs förmåga eller så har du inga högre tankar om ditt lag.
Nu är iofs jag sådan att jag inte inte går innan matchen är slut vad än det står då jag har betalat för det och då ska slita på stolen till det bittra slutet.