1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18928 inlägg · 1109 ämnen

Semifinal 7, HV71 - FBK

« · 702938 Till forumet

Sv: Semifinal 7, HV71 - FBK
mok:

Även om det svider så måste jag erkänna att FBK hittils varit det bättre laget i semifinalserien. Tyvärr har dom inte bara varit bättre på hockey utan även att på att gnälla, men det gör tyvärr inte att dom blir sämre på hockey. :)

Hoppas på en tuff match ikväll, där domaren tillåter lite hårdare tag så det blir ordentlig slutspelskänsla.
Kommentera

eltifoso: Alltid lätt o vara efterklok :) FBK har ju en del rutin i bagaget och det väger ju faktiskr rätt tungt i sådanna här sammanhang. Men om inte Krizan hade ballat ur i slutspelet så kanske ni hade floppat... saker vi aldrig får svar på.
Kommentera

mok: Jag tänkte på enkäten de gjorde innan slutspelet startade bland samtliga ES-spelare. Detv ar ett soklart svar på den frågan och FBK var de som skulle floppa i slutspelet. De har som tur är gett svar på tal hur det än slutar ikväll.
Kommentera

eltifoso: Om jag skall vara ärlig så kan nog ingen floppa i semifinalsspelet. har vart öppet vilket bevisas av 7 matcher i båda matchserierna. Sen detta med suveränerna HV.... varför är dom så suveräna? Och även om dom vore det i grundserien vet alla att i slutspelet funkar liksom inte gamla meriter.
Kommentera

Bengt: Tycker det är underbart redan som det är med att ha pressat fram en sjunde och direkt avgörande match mot suveränerna HV71. Tänk en match fårn final för laget som enligt merparten skulle floppa störst i slutspelet och som har en målvakt som inte kan vinna i slutspel. Fantastiskt starkt jobbat och hur än utgången går idag kan ingen klaga på FBK's insats.

De slog ut Modo mot de flesta experters tips och de kvitterade denna matchserie trots hemmaförlust i match 3.

Nu i kvällens match borde väl hv om någon gång ta fram sitt bländande spel och överlägsna skridskoåkning och vinna rätt så komfortabelt i sin hemmarink, men visst önskar jag på en överaskning och ser årets fjärdeplacerade lag i en final.

Tipset går ändå till att Liv revancherar sig med att hålla nollan och matchen slutar 4-0 till HV.
Kommentera

Bengt: 6e final är inte dåligt om det skulle bli så. Tror dock mer på FBK idag än HV måste jag säga.
Kommentera

Semifinal 7, HV71 - FBK
Det vore oooooootroligt härligt med en sjätte final på raken för FBK.

Jag slår på stort och drar till med 5-2 till FBK!
Kommentera

« · 702938