1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19129 inlägg · 1109 ämnen

Ut och in - del 1 Målvakter

« · 237119 Till forumet

Ut och in - del 1 Målvakter
Jag har funderat lite på vilka som åker ut från årets trupp och vilka som kan tänkas komma in i nästa säsongs trupp. Efter att ha skummat igenom olika publikationer, både verkliga och virtuella, samt lagt till mina egna favoriter har jag sammanställt följande lista.

UT

Sinuhe Wallinheimo
Mikael Gerdén

IN

Sean Gauthier
Fredrik "Grizzly" Eriksson

Mina kommentarer:

Jag tror inte Wally får något nytt kontrakt och Micke är med största sannolikhet på väg bort, båda parter är nog överens i det senare fallet.

Sean och Grizzly verkar vara ett idealiskt målvaktspar, en rutinerad och en uppåtgående. Dessutom har ju Sean verkat vara rena väggen, i alla fall de matcher jag har sett honom spela i LLA. Att sedan Grizzly verkar ha tagit några steg framåt sedan förra året verkar lovande. Bara inte Seans tidningskommentarer är till för att trissa upp lönen och förlänga kontraktstiden i LIF. Han verkar ju trivas i masriket.

I bakgrunden finns ju sådana storheter som Gerber och Toskala, men jag tror inte de har FBK som första tänkbara returadress den dagen de tänker flytta från NHL. Skulle dock vara ett drömscenario om någon av dem kunde lockas tillbaka av Looben.

Jag är öppen för kommentarer. Svara gärna och kom med egna funderingar, hur vilda de än må vara.

... to be cont'd ....

/ Streamhill
Kommentera

« · 237119