sylf:
Du har rätt, men så fel.
Ska politikerna vakna för att Svenska Fotbollförbundets böter ska gå till kameror istället till Förbundet?
En uppmaning till alla skribenter:
Det är inte tillåtet att "outa" personer här på HS. Vi ber er därför att inte namnge eller försöka namnge personer som gjort sig skyldiga till diverse incidenter, t ex kvällens vansinnesdåd i Malmö.
renen: Kvällstidningarna hänger ut Knallskotts-Dåren ganska rejält.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article13076701.ab
mattias - 74:
Så vem har ansvaret för ett par idioter då, som vill busa och bråka?
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Ska jag tolka dig som om att supportrarna har noll och intet ansvar, förutom just den ensilda individ som gör något dumt?
Att det är en myndighetssak att se till att ingen busar och bråkar?
mattias - 74:
I så fall är allt ett samhällsproblem.
Skulle HS gå ned, så vi inte kan snacka jag och du, är det ju ett klart fall av samhällsproblem.
mattias - 74:
Min åsikt är att det här mer är fotbollens problem - förbund, klubbar, enskilda supportrars - än samhällets, som i detta fall är polis och rättsväsende.
Vi ska inte lösa problemet på fel planhalva.
Inte med hjälp av att ha 500 poliser på plats, och se till att åklagarmyndigheterna lägger ned kopiösa resurser på att nita enskilda idioter.
Vi ska lösa problemet med att fotbollen tar sitt jävla ansvar, och inte stoppar huvudet i sanden och tycker att detta är ett samhällsproblem.
mattias - 74:
Du tror inte på att det är möjligt att ändra på supporterkulturen, så att den 99% starka Goda sidan har den allra minsta lilla chans att kunna åtminstone spela i samma division som de 1% Idioterna?
När Firman Boys härom omgången sade "Inga Bengaliska Eldar", så blev det inga bengaliska eldar. Så nog går det att med enkla medel och ingen dyr övervakningsutrustning få ordning.
65selander:
Firman vet definitivt vem individeRNA är.
Men så länge det inte finns tillräckligt med kärlek till AIK bland en del AIK-supporters, så att de pekar ut de som inte sköter sig, så får det bli så här.
För minutiös övervakning över 99% oskyldiga vill vi inte ha.
Redigerad kommentar
T T: En intressant filmsnutt som Sportbladet knåpat ihop. Lite Seinfeldkänsla (spottloskan), men ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=NLgeGU5JPUMJag tycker man fullständigt har missat att många 'goda' supportrar vet mycket väl vilka det är som gjort vad.
Det behövs ingen 1984-övervakning - det behövs ändras saker i supporterkulturen.
mattias - 74:
Jag anser att det här inte är ett samhällsproblem. Jag anser att det är ett fotbollsproblem. Därför ska fotbollen betala.
Du kan ju fråga Peace And Love i Borlänge vem som betalar ordningsmaktens extrakostnader däruppe...
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Då är det ingen bra lösning, om man inte ska sätta upp gratis pappkameror
mattias - 74:
Vem skulle betala den Engelska modellen?
Klubbarna?
Eller du och jag via skattsedeln?
mattias - 74:
Ja du. Om man kunde få den fotbollsälskande delen av klackarna berätta vad de vet, vad de ser - så hade detta inte varit ett problem.
Därför måste man ge dem ett tydligt incitament att 'gola'.
Typ klubbarna tvingas stå för alla extrakostnader själva, och om de inte kan bära dem - så får det bli konkurs, och upplösning i molekyler.
Vad är det för jävla nivå på allsvensk fotboll? Matchen mellan Halmstad och Elfsborg skjuts upp 45-90 minuter för att man måste klippa planen. Gräset är nämligen 40mm på sina ställen och det får bara vara 35mm max.