Ikväll är det så återigen dags för Champions League
Personligen har jag en förhoppning om att United skall förlora men det finns inte på världskartan. endast grov underskattning kan snuva United på segern ikväll..
Projta: det spelades en match för två veckor sedan också, den skulle Arsenal ha vunnit med minst två mål mer än man gjorde. Men rent principiellt är det alltid rätt lag som går vidare när det är Arsenal som gör det.
Och inget att hämta i en kvartsfinal? Det ska du inte vara så säker på. Förhoppningsvis är Fabregas tillbaka då, det kommer i så fall att göra en enorm skillnad på Arsenals offensiv.
För de som fortfarande inbillar sig att världens starkaste liga är någon annan än Premier League så låter jag den avslutade Champions League-omgången tala sitt väldigt tydliga språk:
England: 4 lag vidare Spanien: 2 lag vidare Tyskland: 1 lag vidare Portugal: 1 lag vidare
mattias - 74: alla lag kan möta alla andra lag från kvartsfinal och framåt. Det är bara i åttondelen som det finns regler som säger att lag från samma land eller som spelade i samma grupp inte kan mötas. Det finns ingen seedning eller någonting, så det är helt fri lottning. Det enda man säkert vet är att Liverpool kommer att få minst en tveksam straff med sig på Anfield...
mattias - 74: Spelar ingen roll, Liverpool har bevisat gång på gång att dom kan slå ut vilka som helst. Men på papperet känns väl nån av de du nämner lättast. Största hindren är väl de Engelska lagen.
mattias - 74: Den hade absolut ingen betydelse, Liverpool hade med lite skärpa kunnat gjort tvåsiffrigt. Straffen är tveksam 50/50 situation då Heinze gör en rörelse och slår bort bollen med sina biceps. En situation det skulle blåsts för 100 fall av 100 i Spanien och Italien, därav de inte allför grova protesterna, bara det vanliga ut med armarna och jag har inte gjort nåt.
Vilken grym insats igår. det luktar istanbul 2005 !
Benitez var rätt nöjd efter matchen !
Det lär bli nåt liknande i siffror ikväll till United. Har svårt att se att Inter ens skall få göra 1 mål på OT. Italienska lag är av tradition kända att vara bra på att spela 0 - 0 så vi får se ikväll.
2-0 till Liverpool i paus och Real får ta sikte på nästa säsong vad gäller Champions League. Och nu kvitterade Chelsea precis innan halvtid, då måste Juve alltså göra två mål i andra halvlek för att gå vidare. Det har jag mycket svårt att se att de ska klara.