mattias - 74: ja, sannolikheten att alla italienska lag ska försvinna redan i åttondelen är rätt stor. Liverpool bör i alla fall inte ha några större problem med att försvara 2-0, Torres kommer att få fina ytor att springa ifrån backarna på när Inter trycker på.
Real-Roma bör sluta med hemmaseger, men kan Roma hålla tätt i början och kanske sticka upp och kontra in ett ledningsmål så vete fanken om Real klarar av att vända. Jag försutspår att det laget som gör första målet går vidare.
LL: Hehe jag får sätta på mig dumstruten idag =) Sprack på Milan på oddset igår de känndes lite tungt faktiskt.. men men hoppet lever, hoppas nu att Roma slåt ur Real madrid ikväll
Du har så klart en poäng. Men Liverpool - Milan har ju blivit lite av en klassiker. Men som de betedde sig idag förtjänade de inget avancemang. Grattis Gunners.
Nästan total dominans från Arsenal i första halvlek, efter att ha sett det här så blir jag besviken om vi inte går vidare. Men hur många miljoner har Berlusconi mutat den där pajasen till domare med? Hleb blir kapad så det hörs ända hit - och Hleb får gult kort för filmning...
Vill du inte ha kvar Milan? Det är ju en klassiker. :) Jag hoppas nog på att Milan ska klara detta, fast det tar emot att hålla på italienska lag. Men vi måste ju få revansch på dem.
mattias - 74: ganska hyggliga. Milan imponerade inte ett dugg i första matchen, och även de har haft många spelare skadade så flera av dem är gissningsvis inte i toppform. I Arsenal är Robin van Persie tillbaka i truppen (dock inte från start), får hoppas att han håller sig hel lite mer än tio minuter den här gången.
Dream Team: förvisso, men han hindras av tröjdragningen och eftersom han (i alla fall delvis) pga det inte gjorde mål ska det enligt min mening blåsas straff och som en följd av det skulle det också ha blivit rött kort.
Hade domaren sett det hade det varit (eller borde i alla fall ha varit) straff och rött kort och andra förutsättningar i returen. Och jag håller definitivt inte med om att Arsenals chans rök där. Jag tror mycket väl att Arsenal kan göra ett mål på San Siro. Det snackas om att inget engelskt lag har slagit Milan där, men Arsenal behöver ju faktiskt till att börja med inte vinna, alla oavgjorda resultat utöver 0-0 betyder ju att de är vidare. Dessutom är snacket om att Arsenal är så orutinerade ganska överdrivet, faktum är att av gårdagens startelva så var sex spelare med och gick till final i CL 05/06 (då man tex bland annat blev första engelska lag att vinna borta mot Real Madrid i CL). Ja förresten, även Senderos som bytte av Kolo Toure var med i det laget så även då var det sex av elva på plan som var med den säsongen. Visst har Milan fördel av hemmaplan, men inte särskilt mycket som jag ser det. Betydligt mer avgörande är vilka skador de två lagen har när det är så dags.
Schalke 04 - Porto "1:0": Jag tror att Porto kommer att gå vidare trots 0-1 underläge. men tekniskt sätt så tror jag att de går till kvartsfinal.
Roma-Real Madrid "2:1": Detta blir en tuff uppgift för Roma att spela på Santiago B stadion.. Tror Roma inte har det laget som krävs att vinna ett CL guld.
Olympicos-Chelsea "0:0" Behöver väl inte säga så mycket chelsea går vidare.
Liverpool-Inter "2:0" Ja till den intesseantste matchen nästan förutom Roma för min del, så kommer detta bli en ruskig bra match. Bentites liverpool har inget att än i siktet än att vinna CL, när när FA-cupen PL-titteln mm är borta. men räkna absolut inte bort Inter mina herrar. men håller liverpool 0-0 till paus då kommer det att vinna. leder inter i paus så kommer det att vinna =)
Celtic -Barcelona "2:3" Ja att Celtic ska göra 2mål borta på Nou Camp det finns inte en chans, chansen är lika stor som att liverpool vinner ligan i år =)
Lyon-Man U "1:1" Ja det skall inte vara några problem hemma på Old Trafford detta .. Luon är lite som Roma de har inte ett riktigt super matrial för att bå Guldet.
Fenerbache-Sevilla "3:2" Bland av det bästa matcherna jag såg i CL i veckan. det va full ös av båda detta lagen. men till returen är det öppet. men nog lär väl ändå Sevilla vinna hemma, det är så pass starka hemma precis som Fenerbache. Sevilla i kvarten.
Arsenal-Milan "0:0" Om jag säger ordet som jag inte kan stava till Abadayor =) så tänker nog alla på matchminut 93 där han var helt solo och nickade i ribban och där rök Arsenals chans.. Milan med mera rutin som jag ser är bättre än Inter i sånn sammanhang, så kommer det att finna på San Siro
OBS! Matchen mellan INTER-Liverpool spelas tisdagen den 11 mars d.v.s veckan efter, eftersom Milan ,Inter har samma hemma Arena. Den sänds natruligvis på kanal 6, så det känns ju trygg att man får se den =)
Mike Skinner: reducerat på Emirates Stadium, dvs 2-1 till Arsenal just nu. Ingen vidare fart på den andra halvleken, båda lagen verkar ha lite problem med fokuseringen.
Ah, har kikat där någon gång. Just nu sitter jag dock på Ubuntu och de verkar inte vara så förtjusta i något som inte är Internet Explorer och Windows Media Player... Men så noga var det inte. Får ju löpande info här istället. :) Och jag menar, såna där lag som Arsenal är väl ändå inte så ruskigt roliga att titta på? :)
Mike Skinner: ett tips annars om det är CL-matcher du vill se men inte har kanalen - på www.viasat.se kan man mot en inte alltför blodig penning oftast se matcherna streamade med bra kvalitet. Jag har testat ett par gånger och det har funkat klockrent. Har du minst 2 Mbit/s så kan du streama därifrån.
Mike Skinner: jag tycker att alla matcher som Arsenal är det bättre laget i är bra matcher... skämt åsido så är det en ganska småtrevligt match, Arsenal spelar ganska fyndigt och Steua gör inte så mycket motstånd så det blir en del rätt fina kombinationer från hemmalaget.
Vem som möter vem lottas, där ettorna lottas mot tvåorna. Lag från samma land eller samma grupp kan dock inte mötas redan i åttondelsfinalerna. När lottningen görs vet jag dock inte, men jag tror att det görs ganska så omedelbart efter att lagen är klara.
Man skulle ha fått in den kanalen, sexan sänder ju UTD. Lagom segt där. Är det en bra match? Och när avgörs det vilka som spelar mot vilka i åttondelarna?
Mike Skinner: jo, det är två stormöten på raken där. Fast det ska vi kanske diskutera i en annan tråd :-)
2-0 till Arsenal efter första halvlek. Steua Bukarest ser så där lagom intresserade ut och Arsenal joggar runt lite lagom fort och passar bollen mellan varandra, och hade inte Theo Walcott satt vänsterdojan på höger fot och tvärtom så hade han kunnat göra tre mål den här halvleken.
Mike Skinner: absolut, de klarar det rent kondismässigt - jag tänkte mer på skaderisken. Jag förstår absolut att han tog av dem mot Reading, men inte att han inte tog av dem mot Marseille.
Arsenal kör på samma princip som United. Bara två spelare från i söndags finns på planen. Det hindrar inte att Arsenal dominerar totalt och leder med 1-0. Robin van Persie och Abou Diaby gör mycket välkomna comebacker i laget efter ganska långa skador. Oerhört välbehövligt att få tillbaka några skadade spelare inför söndagens möte med Chelsea.
Ja, redan innan match visade ju Benitez lite taskiga idéer. Vi hade väl 25-1 i målskillnad innan matchen mot Reading och har spelat 4-4-2. Istället testar vi 4-3-3 av någon anledning.
Att han plockade ut Torres och Gerrard var väl förståeligt mot Reading, och jag håller med om att det var lite konstigt att de båda fick spela så pass länge mot Marseille. Egentligen litar jag helt fullt på att Gerrard klarar 90 minuter varje dag i veckan, men ja, Torres som sagt. Tror ändå han kommer att vara i bra form på söndag.
mattias - 74:
Vilka vi än möter hade det ju varit roligt att tvåla till dem. :) Men så klart, lite extra skönt att spöa ett italienskt lag. Rent taktiskt får man väl hoppas på Sevilla.
Man UTD vilar ju för övrigt hela sin trupp i kvällens match mot Roma. Bara Rooney och Saha kvar verkar det som.
Helt rätt i det du skriver. Champions League verkar vara prio 1 nu. Varför vet jag inte. Ligan har ju inte vunnits sedan 1990 så man undrar varför han gör som du skriver.
United på Söndag är en viktig match. Vinst så är vi med igen Poängförlust så är Ligaguldet långt borta.
Mike Skinner: Vilka vill du ha i 8 dels finalen? Själv skulle det vara kul att spela bort INTER :)
Mike Skinner: jo, han har varit ett lyckat köp så här långt.
Däremot kan gårdagen, om man vill vara lite konspiratorisk, tolkas som att det enda Benitez verkligen är intresserad av att vinna är Champions League, alternativt att han inte tror att de kan vinna ligan. I lördags mot Reading med underläge 3-1 och mer än 20 minuter kvar så ger han upp (det har han till och med själv sagt att han gjorde) och plockar av spelare för att vila dem till gårdagen. I går, med ledning 3-0 och totalkontroll på matchen och säsongens hittills överlägset viktigaste ligamatch bara några dagar bort dröjer det till mindre än en kvart kvar innan han tar av Torres, medan Gerrard och Mascherano spelar hela matchen. Visst, det är ändå ganska långt till söndag så de hinner vila, men tänk om tex Hyyppiäs ofrivilliga stämpling på Mascherano med ett par minuter kvar av matchen hade tagit lite mer olyckligt så att han hade varit borta från söndagsmatchen? Jag hade tagit av Torres redan i halvtid - framför allt om det stämmer som kommentatorerna sade att han hade känning av en skada innan matchen - och Gerrard och Mascherano efter max 60 minuter. De tre kommer att vara Liverpools absoluta nyckelspelare på söndag, att de får spela så länge i en redan avgjord match är för mig helt obegripligt.
Hehe, kanske inte. Men jag är rätt nöjd med honom, var fruktansvärt orolig för att han inte skulle funka i Liverpool, något han trots allt visat att han gör.
Drömscenariot är att Chelsea ryker