Fy faaan vad vi är bra. Alltså, Crouch må vara lång, men fortfarande inte bra på huvudet. Och han funkar inte som target player heller eftersom resten av Pool tror att så fort Crouch är på topp ska vi skicka långa höga bollar.
Jag gillar rotationssystemet, men någonstans måste vi ändå bestämma oss. Kuyt - Torres är ett klockrent anfallspar, och Voronin ersätter Kuyt ganska bra. Men Crouch. Ja, jag gillar honom, men tyvärr övertygar han inte som target player, och som striker platsar han inte.
Vet inte riktigt om jag håller med dig där (som vanligt). Det jag tänkter mest på när jag hör namnet Crouch är på hur dålig han är i luften sett till sina förutsättningar. Missförstå mig inte nu, han är bättre än medel i luften men samtidigt har han långt till att vara bland de "bästa i europa på skallen" som du säger.
Problemet med honom som jag ser det är att han saknar styrka och balans och tajming för att vara riktigt farlig i luften, sedan har kan han fan inte heller rikta sina nickar. Visst han kan fungera som target vid uppspel för då kan han så still och med sin omänskliga längd bara styra bollen utan att hoppa, och då spelar det inte lika stor roll ifall han inte kan rikta den exakt eller inte.
Men i luftrummet inne i straffområdet när det gäller att sätta dit skallen och göra mål tycker jag han saknar rätt så mycket. Mest tydligt tycker jag det blir när det är "kamp" i luften, väldigt ofta vinner en mindre försvarare mot honom (något som borde vara omöjligt sett till Crouch's längd), just pga att denna är hårdare i kroppen och har bättre balans. Verskar som inte hans imponerande 63kg är tillräckligt för att ta en smäll i luften och fortfarande ha balansen och kunna sätta dit ett inlägg.
Som sagt missförstå mig inte nu Mattias, han är bättre än medel på huvudet. Men till upp till de bästa målgörarna i europa (med huvudet) har han en bra bit kvar.
Förstår att ni Liverpool fans gillar honom, eftersom han passar prefekt som target man i erat tråkiga slå långa bollar spelsystem ;-)
Eftersom jag redan gett opp ligagulder för mitt kära pool så får man väl hoppas att de vinner idag mot Fransmännen så att man kan få hoppas en aning på en final till i CL annars är nog Rafa nästa tränare att få en spark i Arslet =)
Dock vill jag se Crouch istället för Kuyt på topp.
Hoppas även vårt nordiska bidrag tar poäng i Tyskland.
Efter en liite skakig inledning vinner Liverpool klart med 4-1 hemma mot Porto och Champions Leaguedrömmen är i allra högsta grad levande. Marseille fick stryk mot Besiktas. Spännande match väntar...
Det rann iväg till slut ändå. 8-0 och största vinstmarginalen i CL. Får hålla med TV6-kommentatorerna dock om att det var pinsamt från Besiktas sida. Jag hade nog kunnat hindra 8-0 målet, och jag är 1,73...
O Glade Glenn skriker som en galning när Liverpool gör mål som vanligt.Matchen känns annars rätt klar,Besiktas ser lagom intresserade ut.Kan nog bli ett par baljor till för Liverpool. Inte ens Hyypiä kan vända denna match;)
Rosenborgsguttarna har 1-0 på Mestalla mot Valencia,det vore rätt coolt om dem lyckades knipa nån poäng där.
Men Benayoun är glödhet... Och Crouch verkar sugen på att visa vad uttrycket target player faktiskt betyder. Kan tvärtom vad du säger bli många mål ikväll!
Celtic tar ledningen med 2-1 i slutet, en Celtic supporter springer in på plan och fram till Dida, och ger honom en klapp (inte ett slag) på axeln/överkroppen sedan springer han vidare. Dida vänder sig om tar några steg sedan lägger han sig och fejkar att han blev slagen i ansiktet.
Dida hade säkert räknat med att matchen skulle brytas (som Danmark - Sverige) men dommaren valde att i detta fall spela klart matchen.
Kommer nog bil en jämn match men jag tippar på att United tar det med 1-0. Vårt försvar har sett ruggigt stabilt ut, och nu är troligen Owen H tillbaka. Någon 7-1 seger som förra säsongen kommer det inte att bli, det är ju något som inträffar "once in a lifetime" i CL.
Crouch har ju visat att han kan göra viktiga mål men nu valde ju Rafa rätt " igen "
Dock tycker jag att Kuyt har missat för många öppna målchanser på slutet men igår gjorde han ju saom sagt mål så det var ju bra.
Torres 2 - 0 är ett klassmål