Huge:
Vet inte om jag är sådär fruktansvärt fotbollsintresserad längre. Klart att man kan njuta av starka individuella prestationer i namnkunniga kollektiv, som kan rattas in på burken.
Landslaget slutar väl aldrig att intressera, även om det mer handlat om bekymrad åskådning, mer än reellt intresse det senaste decenniet :-)
Nä tacka vet jag när någon kan damma av sådana här gamla begravda oförrätter. Blottlägga skammen och piska upp nya uppfriskande hatstämningar.
Den där boken är ganska nyutgiven va? Har hört talas om den innan men har väl egentligen redan hört de flesta historierna innan.
Även vid VM-kvalet mot Väst-Tyskland i Berlin 1964, levde de här stämningarna kvar. Fast värst skulle det ändå varit i den där omspelsmatchen, som Schweiz tog hem med 2-1, inför ursinniga tyskar på läktaren.
Dream Team:
Ytterligare en poäng i det hela var när VM-kvalet till Chile skulle avgöras 1961. Sverige fick spela en avgörande match mot Schweiz i Berlin...där publiken taktfast skanderade "hämnd 58"
Idag får vi hoppas på att IK Brage vinner den första matchen i kvalet till Superettan mot Qviding.
T T:
County ser väl om sitt hus. Har en sportchef och tränare, som följs noggrant av media och sätter laget på kartan.
Dessutom lär man förr eller senare, göra en god affär på det här. Paketpris för den som löser kontrakten och då pratar vi om en annan soliditet och lönenivå än SvFF?
mattias - 74: Hasse Backe till Notts County! Vilka höga ambitioner den mannen har!
Han som var påtänkt som förbundskapten :) Pajas och pengakåt..
renen:
Nog har man hört talas om skrällar, men denna måste slå jävligt högt. Reals lag är som man ser rätt fullt med spelare som är ordinarie i laget.
mattias - 74: Berg som ensam spelare är hetare än Henke, men det är inte det som det handlar om. Man måste istället titta på de kombinationer vi kan sätta ihop av de anfallare vi har. Att vi kommer spela med två på topp ser jag som en självklarhet och då är Zlatan, om han inte är skadad, given på en av platserna.
Och gör man det så är Zlatan/Henke en bättre komponerad enhet än vad Zlatan/Berg är.
Random: Låt bli då. Själv kommer jag sitta bänkad och se matchen, oavsett startelva. Kombinationen Zlatan-Henke på topp är väl den enda som funkat riktigt bra på senare år och Henke och Mellberg är väl de av "de gamla" som verkligen förtjänar sin plats.
Det handlar om utbildning berka, du måste ge din sambo sådan kunskap så att hon inte vill se sån skit. Och kunskapen behöver ingalunda vara sann, mer däremot övertygande.