Fotboll

16710 inlägg · 42 ämnen

Diverse

« · 893901 · » Till forumet

Sv: Diverse
Db_04: risken hade varit stor att Ljungberg inte hade fått så mycket speltid kommande säsong. Theo Walcott var bra redan förra säsongen och blir knappast sämre den här, och jag har även svårt att se honom peta Tomas Rosicky mer än undantagsvis. Dessutom tror jag att Robin van Persie kommer att användas en hel del som något slags mellanting mellan ytter och forward i vinter med Adebayor på topp tillsammans med Eduardo/Bentdner. Med andra ord hade Ljungberg stått rätt långt bak i kön, och man kan inte ha lagets bäst betalde spelare på bänken eller läktaren. Jag tror att beslutet är rätt ömsesidigt, Ljungberg hade nog gärna stannat men han insåg antagligen att hans tid i Arsenal var förbi och då är det bättre att gå än att sitta av kontraktet på läktaren. Jag tycker att det är tråkigt att han är borta, men de två senaste säsongerna har han i stort sett inte bidragit med någonting alls annat än enstaka matcher på grund av alla skador så någon större sportslig förlust är det knappast. Förra säsongen gjorde han tex inte ett enda ligamål och säsongen innan bara ett.
Kommentera

Db_04: En "skön" blandning av lirare som Ljungberg får sällskap av: Lee Bowyer,Anton Ferdinand,Craig Bellamy och Bobby Zamora t ex. Vad ska Freddie hitta på för skandaler för att platsa bland de grabbarna ?

Hur som helst, bara till att önska Ljungberg lycka till i "Hammers" och att han får vara skadefri...
Kommentera

Robban_Brynäs: troligen är det en blandning av det att Wenger vill prioritera andra spelare och att ljungberg blir en dyr inhoppare som dessutom ofta dras med skador
Kommentera

Db_04: Eller så fick han höra att han inte skulle få spela så mycket i år...
Kommentera

scim: Hmm, lite konstigt val av positiva sidor man gör på Expressen och då syftar jag inte på Keira...

"Men det finns positiva sidor om West Ham också. Som att skådespelarna Nicholas Cage och Keira Knightley tillhör fansen, som att laget för drygt 40 år sedan vann Cupvinnarcupen, och att deras huliganer har få övermän i England."
Kommentera

Robban_Brynäs: kanske är så att Arsenal vill bli av med honom
Kommentera

scim: jo, det sägs att han har gjort det men jag har ärligt talat aldrig sett något citat från honom angående det vad jag kan påminna mig. Enligt TV4-sporten har ham lämnat lägret i Österrike för att göra en läkarundersökning, om det stämmer så lär en officell bekräftelse komma tämligen snart.
Kommentera

Paddan:

Sportexpressen hämtar förmodligen sina uppgifter från Sunday People...som sällan har rätt.

Har inte Ljungberg sagt att han inte går till en annan engelsk klubb?
Kommentera

Robban_Brynäs: Han vill väl, pga sina florerande Gay-rykten, inte vara kvar i klubben om F1-Bernie köper klubben.
Kommentera

Men vad ska Ljungberg göra i West Ham?? Ok - han kan bo kvar i london... men men...
Kommentera

Om nu sportexpressen har rätt, så är Ljungberg en läkarundersökning ifrån en plats i West Ham United FC.
Kommentera

mattias - 74: Inte blir det någon tränigsdmatch iaf :-))

Vinst i kväll är det enda som räknas för mitt MFF.
Kommentera

65selander:

Träningsmatch mellan Werder Bremen och Liverpool på Eurosport kl 2015. Antar att du ser en annan match ikväll :-)
Kommentera

För er som är intresserade så vann Vemhån/Vemdalen  veteranfotbollen i Härjedalen i kväll efter seger mot Lillhärdal i finalen med 1-0. Målskytt var Björn Eriksson från Vemdalen som spelade klockrent turneringen igenom.

1: Vemhån/Vemdalen
2: Lillhärdal
3: Hede
Kommentera

Paddan:

Inget revolutionerande, Gay Meadow översvämmas ju varje år...
Kommentera

Sheffield Wednesday beslutade plötsligt att ändra inriktning och ägnar sig nuförtiden åt vattenpolo.
Kommentera

Är han på väg nu igen? "Ibra"
Kommentera

Swedbank Stadium som nationalarena?
Eftersom det krävs sponsrade namn nuförtiden tycker jag Swedbank låter passande.

Så får vår (modoiters) egen Swedbank Arena en "lillebror"
Kommentera

Det får bli diverse-tråden.

Jahaja, nästa gäng lågpannor som är ute på turné. Undra om man från engelskt huliganhåll jobbar på att åter bli isolerade ute på ön?
Kommentera

Bissett19: Jo tjenare. Ett gäng dönickar bak i försvaret  :-(
Kommentera

mattias - 74: Starkt att hålla Noll-Noll mot stornationen Andorra efter fyrtiofem.

KongoKim in EllosAnders ut,nu kör vi!!
Kommentera

Dream Team:

Just nu så är tabllläget i grupp A

1 Polen 6 4 1 1 11-5 13
2 Finland 6 3 2 1 7-3 11
3 Portugal 5 3 1 1 12-3 10
4 Serbien 5 3 1 1 7-3 10
Kommentera

Dream Team:

Ja, just detta kval såg det ju väldigt ljust ut, men det där var ju inte bra...
Kommentera

mattias - 74: Det var nog allt en lite högoddsare på spelfronten det ;-) Alltså, Finland är väl bättre än så i fotboll? De har väl pressat rätt så etablerade länder vi olika tillfällen genom åren.
Kommentera

scim:

Nej det hade varit roligt och se hur finland hade kunnat klara sig i ett mästerskap. Men det är ju inte helt kört än tror jag
Kommentera

mattias - 74:

Sicken skit, då är ju knappast Finland att räkna med längre.
Kommentera

Första skrällen är ett faktum

Azerbadjan - Finland 1 - 0 mål i 83:e minuten.
Kommentera

65selander:

Får se vad som händer med Mclaren om England förlorar poäng ikväll mot fotbollsjätten Andorra.

Mitt tips är att han avgår med omedelbar verkan.

Italien får säkert häcken full med Skottland också.
Kommentera

65selander: Å så var det slut.
Men bra kämpat av Dansken, kanske bättre att Espa'na vann ändå
Kommentera

renen: Ser ut som det är Spanjackerna som är en man mindre nu de sista minuterna...
Kommentera

65selander: Inte så lätt att spela en man mer i fotboll!! Å Danmark tycker jag är i dagsläget bättre 11 mot 11, men du har nog rätt..
Kommentera

renen: DK har utjämnat efter ca 3min  så än så har inte spanjorskan sjungit färdigt :-)

Tror dock att inte Danskarna orkar stå emot halvleken ut med 10st på på plan
Kommentera

renen: Danmark reducerade!!! Gravgard!!
Kommentera

65selander: Ett kryss i Spanien-Danmark skulle nog varit optimalt för Svedala men Jensen sabbade det med sin korkade utvisning..
Grekland har målvaktsproblem;)
Kommentera

Festen har nog tagit slut nu på Köpenhamns sportbarer mm. 2-0 till Espania som har en manmera eftersom Jensen åkte ut i mitten av 1:a.

Hyfsad underhållning i slutklämmen på kvällen iaf.

Lär ju vara fest på Grillen eftersom Turkarna spöade Grekerna med 4-1. Läge för gratis mat kanske.

Jag- Merhaba, grattis till segern
Mettin- I kväll bjuder jag... :-))
Kommentera

Ett perfekt skott!

En fotbollsspelare i tyska Emsdetten lyckades så bra med ett skott att bollen inte bara lämnade planen utan träffade också bromsledningen på ett tåg som just rullade förbi. Ledningen lossnade och tåget nödbromsades. Lokföraren kunde dock koppla ihop ledningen igen och tåget fortsatte med åtta minuters försening.

Ovanstående saxat från avdelningen "styckegods" ur tidningen Tåg.
Kommentera

När ska skåningarna krypa till korset och börja lägga om till konstgräs de också?
Kommentera

Bissett19: Det femte och sista målet i det där klippet var bland det värre man skådat. Två stolpskott och ett ribbskott innan det blir mål, minst, då man hör på Arne Hegerfors att det förekommit ytterligare ramträffar alldeles innan filmsekvensens början.
Kommentera

Bissett19: Det är lika kul varje gång att se sopan Ravellis agerande på Darren Andertons skott.
Kommentera

Dream Team: "Kan någon nämna några mål, antingen gamla klassiska, mål eller nyare mål, som vi kan jämföra Ronaldinhos mål med?"

Inget slår det första målet bland dem fem i detta klipp;)

Länk. 

Kommentera

Frisco: Ett fotbollsmål, eller egentligen mål oavsett idrott, får ju sitt rätta värde, och kanske rätt betyg om det jämförs med och sätts i perspektiv med andra mål. Kan någon nämna några mål, antingen gamla klassiska, mål eller nyare mål, som vi kan jämföra Ronaldinhos mål med?
Kommentera

Dream Team: Du måste ha dålig bild på datorn.
Kommentera

mattias - 74: Visst var det ett vackert fotbollsmål, men nog vill jag kalla de skriverier som t.ex SVT Text står för (de enda kommentarer jag läst) för rätt så överdrivna. Så himla otroligt gudomligt vackert var det faktiskt inte. Ett snyggt mål, punkt.
Kommentera

Dream Team:

det var bland de läckraste fotbollsmål jag sett kan jag säga tar emot bollen felvänd och gör en cykelspark!
Kommentera

Jag hittade ingen passande "Barcelonatråd", så jag postar här istället. Enligt SVT Text svarade tydligen Ronaldinho för ett mål av den lite högre skolan igår. Är det någon som har sett målet och vet var nånstans det går att se?

Kommentera

mikenomad: 1144 snittade BP. Plats 27 i publikligan. Själv tycker jag att det är kul att dom kommer upp eftersom dom för det mesta får släppa alla sina talanger till andra klubbar. Dom är ju värda att ta steget upp iaf.

Häcken, saknad av få

Kommentera

mikenomad: BP eller Häcken.Pest eller kolera!! Trelleborg mer åt mässlinghållet.
Kommentera

mikenomad:
Ja Trelleberg har väl ett snitt på 1500 i alla fall, en grund att stå på åtminstonde.
BP? Uj så trist...
Kommentera

sylf: Ja, Trelleborg lär inte bli nån mjölkkossa de heller. Men de har väl åtminstone en hyfsat trogen hemmapublik, nån form av supporterkultur. Även om det är klent. Men jag menar Brommapojkarna?? Vilka förutom spelarnas anhöriga (åsså Ian då, eller är han också anhörig?) ser deras hemmamatcher? Svårt att se framför mig en bortaklack bestående av BP-fans dra fram i nån av de Allsvenska städerna.
Kommentera

« · 893901 · »