Frisco: But Lord Sugar, former chairman of Spurs, said: "It's totally flawed - it will be a white elephant".
Presajsly, eller "another White City" skulle man väl kunna ha sagt också. En mastodont med löparbanor som inte tog QPR någonstans alls än tillbaka till Loftus Road.
Sitter och ser på matchen mellan Sheffield W - Leyton på TV 4 sport från den 3:e divisionen i England och måste säga att Allsvenskan mer och mer känns som en korpserie om man jämför intensiteten stämningen och tempot. Nån som kan förklara varför Allsvenskan är så jäkla bra enligt vissa . Jag kan inte se en enda orsak.
renen: *ASG* Jo, jag kommer ihåg det! Dom är lustiga Ö-borna från UK. Träffade en snubbe där som jobbade i en affär, var kommer ni ifrån frågade han. Sverige sa jag, har du varit där? " Nej, men jag har åkt bil genom Österrike en gång.......
sylf: Ja typ =) du minns kanske när han mötte Frank Bruno? reporten fråggade vem han skulle boxas mot, linnen eklund från Schweiz svarade den gode Frank.
AIK kom billigt undan när UEFAs dom väl landade. Endast 550 000 kronor kostade svineriet. Undrar om firmapojkarna är missnöjda med resultatet? Det lär ju inte försvinna någon styrelse enbart pga det i alla fall.
Kanske AIK har en Lennart-rabatt i UEFA fortfarande? ;)
sylf: Absolut, att rusa ner på planen och slå ner motståndarspelare är lågt och fullständigt hjärndött. Att det finns sånna idioter? tur dom bor i sthlm de flesta så man slipper se fjantarna
Berka: Tycker DIF gör helt rätt som stämmer den mongon som slog ner en Assyriskaspelare på 1,2 miljoner. Varje vuxen människa måste kunna stå till svars för sina egna handlingar. Nu blev det ju så att DIF fick spela utan publik, inte mer än rätt att just DEN killen betalar!
I England är det ju per automatik 2 månader på kåken om du beträder en gräsmatta, bara att rätta sig efter det.
Mattias 74: jag såg en dokumentär för några år sedan som återspeglade polisens insatser under 08 derbyn, 6-700 k kostade det polisen varje match att försöka uprätthålla ordningen, det är en hellvetes massa pengar bara för att bråkstakar ska hålla på.
Lägger in ett intressant program om hur de diskuterat om hur man skall få bukt med huliganismen inom fotbollen i Sverige. Såg detta igår och att det finns stora stora problem inom klubbarna tror jag man kan vara överens om. Hur svårt kan det vara att ta efter Englands exempel? Hårda böter och livstids avstängning, låter inte så svårt men hur svårt är att fixa det i praktiken i Sverige?
Glöm inte lagerbäcks alla lag.