Fotboll

16691 inlägg · 42 ämnen

Diverse

« · 940949 · » Till forumet

Sv: Diverse
Dream Team: men fucking jävla Ukraina sabbar Strytipset. Sitter med X2 i Litauen-Ukraina men det står 2-0. Helvetes jävla...

(ser förresten att Norge har tappat till Turkiet också, ännu mer helvetes jävla...)
Kommentera

65selander: Det spelade inte särskilt många utlänningar i England före mitten av nittiotalet och det gick inte bättre för England då.
Kommentera

mattias - 74: 1-1 nu! Men Ryssland behöver väl vinna för att ha kvar chansen om England slår Kroatien.

Israel       - Ryssland     1 - 1 19:00
Barda 10            Bilyaletdinov 60 
Kommentera

mattias - 74: Att England har så svårt jämt kanske beror på att det är mer utlännängiar än Engelsmän i klubblagena. Skulle resten ab öarna vägra skicka spelare så dog PL.
Kommentera

Bissett19:

Synd ? på vilket sätt.

det är bara media i England som skriver opp dom inför varje mästerskap men nu jävlar =)
Kommentera

mattias - 74:

Det är ju synd.Men kul för det överskattade landslaget.
Kommentera

Wayne Gresky:

Israel leder tydligen över Ryssland så det finns hopp för England än
Kommentera

Et tu Brute: Vad snackar du för skit? Allsvenskan är ju skitbra, titta bara hur bra förra årets mästare går nu i europa.

Fast galan har nog inte fattat hur bra fotbollen i Sverige är, jag menar var Andreas Isaksson som varit både bänkad och skadad nominerad till årets målvakt då vi exempelvis här i Timrå har en kille som höll nollan sju matcher i rad i korpens division 3? Pajasvarning.
Kommentera

Årets fotbollsgalefrischa ventilerade om nya kategorier av fotbollspriser.

Årets Träben och Årets Snedsparkare hade varit klockrent. Tänk vad spännande när 70-80% av samtliga allsvenska spelare är nominerade till samma pris. Eller när det till tittarnas förtjusning vevas incidenter från samtliga matcher i årets allsvenska.
Kommentera

mangan: Vad begär du utav TV4. Kör detta på en lördag istället så sändningarna kan starta runt 1800. Hittills så håller jag med dig att det är värdelöst.
Kommentera

scim: Ja, när det gäller promillen håller han inga nollor precis..
Annars tycker jag att det är skandal att inte all priser delas ut i direktsändning. Magnus Uggla och The Ark får ursäkta, men det är ju fotbollen som ska hyllas.
En av de sämsta fotbollsgalorna hittills.
Kommentera

Haha, Bengt Andersson är full som en alika!
Kommentera

mattias - 74:

:-) Ja det är väl mycket troligt. Vilken skräll om någon annan skulle få den.
Kommentera

norrland:

Då får han garanterat the golden ball :-)
Kommentera

mattias - 74:
Tydligen glider han in på galan vid detta tillfälle.
Kommentera

mangan:

Exakt linderoth är väl den enda som man kanske visste skulle få priset. Är zlatan hemma ??
Kommentera

Frisco: Vilken av TV 4:as fotbollsgalor menar du? Och vilken är den vanliga av dem?

Skojar bara..

Jag tycker att nomineringarna och vinnarna känns lite tveksamma i en del fall. Isaksson - skadad eller på bänken över halva året. Varför i h-e är han ens nominerad när vi har en allsvensk målvakt som höll nollan i hälften av sina spelade matcher, tex?
Kommentera

mattias - 74:

Överförtjust eller överförtjust, han är en av Sveriges bästa målvakter men i år har han ju inte uträttat mycket.
Kommentera

scim:

Skojar bara, klart shaban var värd priset, vi vet ju här inne att du inte direkt är överförtjust i Isaksson.
Kommentera

mattias - 74:

Varför skulle jag det? Och varför skulle han få priset?
Kommentera

Frisco:

Nu är nog scim glad när inte isaksson fick pris som årets målvakt :-)
Kommentera

Frisco:

Jag såg den oxå igår,o jag drog inte på smilbanden en enda gång.
Jo förresten,när eftertexterna kom o skiten var slut.
Kommentera

mattias - 74: Jag anser att TV4s fotbollsgala är bättre än den vanliga. Betydligt roligare i alla fall.
Kommentera

Frisco:

har du sett tv 4:as alternativa fotbollsgala igen nu, det är ju inte det riktiga vet du väl :-)
Kommentera

mattias - 74: Rydström var med under hela galan. Han är rolig.
Kommentera

Frisco:

Årets bloggare ??
Kommentera

mattias - 74: Kag såg fotbollsgalan igår på TV4. Det får räcka för mig. Otroligt att Henrik Rydström inte fick något pris;)
Kommentera

Bissett19:

Fotbollsgalan ikväll. Kan nån annan än Zlatan få Guldbollen ?? Svar Nej.

Ljungberg kanske får det nyinstiftade priset gipsskivan för sina skadebekymmer ??
Kommentera

En hyfsad dag för Afonso Alves idag,7 baljor stänkte han in!!!

Nu kanske nån storklubb trots allt vill köpa upp honom.
Kommentera

mattias - 74: Kommer ihåg när Brage var i Allsvenskan senast, i början på 90 talet. Har för mig dom fick stryk med 7-1 eller 7-0 i premiären. Var det mot Malmö?

Skulle vara kul om dom kommer tillbaka, till superettan till att börja med.
Kommentera

Huge:

hehe Jag är ärligt talat ingen brage supporter , dock är det roligt att laget i min hemstad satsade på avencemang med bara hemvävda spelare.

Hoppas på fina derbyn mot Falun kommande säsong. Vem minns inte matcherna mot Inter i slutet av 80 talet

Notera Kim Källströms Farbror Jonas i Brages Lag samt den nu ännu aktive Bengt Andersson!

Hyfsade namn i Inter också =)
Kommentera

Dream Team: Eller som motståndarna brukar ropa:
"Brage e lage som alla har slage..."

No offense, mattias. ;-)
Kommentera

mattias - 74: "Heja Brage de e lage!" ;-)
Kommentera

Wayne Gresky:

Brage klara för DIV 1. Man har i stort sett spelare från dalarna och ett relativt ungt lag.

Grattis Brage :)
Kommentera

LL: 11 Feb Träningslandskamp
England- Chile 0-2 (0-1) Mål: Salas 2 (45 straff, 79) Publik: 65000 på Wembley Stadium.
Kommentera

Frisco: riktig fin bild, nu är jag officiellt avundsjuk på dig för att du har varit där :-)
Kommentera

LL: Här är en härlig och inscannad bild från det enda besöket på Wembley som jag gjort. Året är 1998.

www.frisco.se/london/bilder/wembley.htm
Kommentera

Sådärja, då hade man bokat resa, hotell och biljett till England-Estland på Wembley om lite mer än två veckor. Ska bli kul att se England på hemmaplan och kul att se nya Wembley, vad jag förstår ska den vara riktigt bra. Tyvärr besökte jag aldrig det gamla Wembley, lite synd att ha bommat en så klassisk arena.
Kommentera

mattias - 74:

Äh, erkänn att du inte hade läst hela artikeln nu! ;-)

På länken kan du förresten se hur det gick till.

En liten fråga bara:
Finns det ingen italienare i Leicester?
Såg inte en enda som föll på målvaktens väg mot målet nämligen...
Kommentera

Gidde:

Men oj då.

det jag menade var att de brukar väl tilldela ett Fair Play pris efter säsongen och då ligger väl laget bra till.

Det var så jag menade.

Att jag skrev Målvkaten bara blev så!
Kommentera

Bissett19:

Klart jag läste artikeln.
Kommentera

Bissett19:

Skulle inte heller tro det, och det var mest det jag ville få fram ;-)
Kommentera

Gidde:

Mattias hade nog inte läst hela artikeln.
Kommentera

mattias - 74:

"verkligen. kanske borde målvakten få nåt slags Fair Play pris för hans fina gest."

Målvakten??
Nu förstår jag inte hur du menar...

Det var ju hela lagets beslut INNAN matchen, eller menar du målvakten som gjorde målet kanske?
Han blev ju vidtalad innan matchen att han skulle få promenera in med bollen, så det var ju inte direkt hans förtjänst heller...

Men hedervärt gjort var det helt klart!
Applåder!
Kommentera

LL:

verkligen. kanske borde målvakten få nåt slags Fair Play pris för hans fina gest.
Kommentera

mattias - 74: det var snyggt gjort.
Kommentera

LL:

Detta kan man väl kalla sportsligt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Kan Sebastian Larsson vara ett namn för Landslaget?

Han gör ju allt som oftast bra i från sig i Birmingham tydligen och med tanke på vi har på kvalitetsspelare på högerkanten i Alexandersson och Micke Nilsson så kanske det inte är lönt =)
Kommentera

scim och Rytter: Alla har olika syn på vad olika ord innebär och alla har/vill inte analysera vad som gjort att vissa saker är som de är. En människa vill gärna inte analysera saker kring sådant som kan rubba värderingar.
Kommentera

« · 940949 · »