Bissett19: Känns nästan som en liten kopia av Hanssons tryckare vid 2-0 mot Grekland: deras kille gör inget riktigt försök att satsa mot bollen och får sig en liten tryckare. Men man har ju å andra sidan sett betydligt mildare sammanstötningar som renderat i en straffspark. Spanien ska vara glada för 1-1 efter sitt turbetonade ledningsmål.
wap.hockeysnack.com Vad tycker ni,ska inte Spanien ha en straff i slutminuten när Elmander manglar Villa?Annars en halvlek med 2 ansikten,Spanien dominer stort första 20,sen äter vi oss in i matchen.
Ärligt talat så borde nog Sebbe spela iställer för Elmander nu i 2: a. Når han får en målchans skjuter han i burgaveln. Elmander är en anfallare. Byt ut henke mot sebastian Larsson och flytta opp Elmander. Henke är inte att känna igen.
aphac: Elmander var briljant hemma mot Spanien så jag kan förstå att Lagerbäck vill ha honom på planen. Det är en spelare Spaien har respekt för och respekt är alltid bra i de här sammanhangen. Jag misstänker att vi kan komma att spela någon form av 4-5-1 med Henke och Elmander som offensiva mittfältare som ligger och väntar på kontringar.
Frella: Hur många frisparkar och hörnor ska A.Svensson slå bort ikväll då? Henke skulle ha haft offensiv mittfälts roll och Elmander på topp samt Seb Larssson på höger mittfält.
LL: Om man bortser från kontringsspelet måste ju Seb Larsson gå före alla dagar i veckan. Han slår bra frisparka, inlägg och hörnor...Elmander har väl inga av dessa egenskaper.
Bissett19: jag kan iofs förstå tanken med att vilja ha Elmander för snabba kontringar, men jag kan inte hålla med. Till att börja med är inte Sebastian Larsson så himla mycket långsammare, och dessutom har Larsson en defensiv som jag aldrig har sett Elmander prestera. Vidare så har Elmander inte varit i form på hur länge som helst medan Larsson radade upp toppinsatser för Birmingham efter jul - och lägg där till Larssons skicklighet vid frisparkar så anser jag att det är fel val att spela Elmander före honom.
Helt klart,sen om Aragones väljer att packa mittfltet med fem man som han gjorde efter att Torres blev utbytt sist blir det nog jävligt tufft för hela mittfältet.
Folk i sverige fattar tydligen inte hur bra sebastian larsson är, jag som har suttit och sett en hel PL säsong kan säga att han varit bättre än både ljungberg och chippen i år, fast det är klart är man under 25 år så spelar väl inte från start i Lagerbäcks startelva ?
Självklart skall han inte Lasse röra om för mycket men jag hade hellre sett sebastian Larsson istället för Elmander på kanten! När skall killen få nån landslagsrutin om han inte får spela?
Bissett19: Värdemätare för DA ikväll, det är mot sånt här motstånd han måste leverera en defensiv briljans om han ska ha speltid enl mig. Det jobb han gjorde mot greker som rullade i backlinjen hade nog alla spelare i allsvenskan klarat av.
Ganska väntat,Lagerbäck gillar inte att röra om för mycket i en startelva. Sen tror jag att han vill ha snabba kontringspelare mot Spanjackerna,därav Elmander istället för Seb. Just omställningarna blir nog viktig idag om vi ska kunna nypa ngn pinne. Stenhård defensiv o sen tokkontra blir medicinen....
Wayne Gresky: Absolut. Jag förstår mycket väl skillnaden. Och i sak håller jag med dig. Men du målar ut Hedman som en katsatrof, sett ur ditt mått mätt. Kom i håg att det finns betydligt mindre belevrade människor som ser EM-fotbollen som faktiskt uppskattar Hedmans A-B-C.
Att du är kunnig och besitter mycket kunskap innebär inte per automatik att alla har samma kunskap.
Min son, 6 år gammal, beundrar Hedman och är intresserad av årets EM-fotboll. Mycket på grund av Magnus.
250kg kärlek: Felet ligger i att en expertkommentator inte ska säga saker som Pelle sex år ser själv hemma i tv-soffan. Experten ska belysa de saker som den normale tittaren missar. Förklara varför domaren dömer som han gör i avgörande situationer. Inte hålla på och säga att "gräset är grönt" och "det var ett snyggt skott". Förstår du skillnaden?
Wayne Gresky: Det är du som antingen inte hör allt Hedman säger eller nonchalerar hans kommentarer. Hedman sade faktiskt efter matchen: "-Marco van Basten har något stort på gång".
Ett understatement i sig men f-n så sant. Vari ligger felet i den kommentaren? Tycker den är klockren i sig.
mattias - 74: Hedman är faktiskt en katastrof som bisittare, snacka om waste of space. Inte en enda vettig kommentar under 90 minuter. Det är verkligen en prestation.