Fotboll

16710 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1046754 · » Till forumet

Sv: EM
mattias - 74: Uppenbarligen såg vi inte samma match. Turkiet var bättre i första, men 5-0 är i din lilla rosaskimrande drömvärld.
Kommentera

Poffa:

Turkarna hade kunnat leda med 5 - 0 efter första. I så fall hade Tyskland tur!
Kommentera

mattias - 74: Tur? Är det att kapa en spelare i straffområdet så det sjunger om det, men att det ändå inte blir straff?

I så fall hade Turkarna tur.
Kommentera

Bissett19:

Skiter i om målet var snyggt eller inte detta är Tyskland i ett nötskal!
Kommentera

Projta: Verkligen inte, det lag som vinner i morgon måste helt enkelt ta hem finalen!
Kommentera

mattias - 74: Håller med en ren piss tur har dem !
Hoppas vekgligen dom inte vinner Finalen

Skit tv bild vare oxå
Kommentera

mattias - 74:

Jo 3-2 målet är ju ett turmål.NOT!!

Ett otroligt snyggt mål av Lahm där man sågar sej igenom Turkarnas försvar.

Men lite synd är det om Turkarna.....
Kommentera

Metal Guru:

Kan ingen spränga Tyskland bara ! Tur som vanligt. Vem kan gilla Tur Tyskland??

Fan så less jag blir. Orättvist är det också!
Kommentera

mattias - 74:
Blir inte det trångt?
Kommentera

Metal Guru:

Alla lag utom Tyskland i final !
Kommentera

Portello:
Vi såg ju Grekland-Portugal i förra EM-finalen, så det känns ju mest logiskt idag...

Ryssarna är nytt favoritlag. Jäveln vikken skoj boll de spelar därborta.
Kommentera

Metal Guru: 1-1 var ett klassmål av svinstigen. Men man kan inte sluta att imponeras av Turkiet. Tänk om vi får se Turkiet-Ryssland i final. Omöjligt är det inte.
Kommentera

65selander:

Hälsa turken att jag skall ha en bussola med extra räkor om Turkiet vinner
Kommentera

65selander:
Är du på Turkisk pizzeria?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu jävlar är det tyst på puben
Kommentera

mattias - 74:
Rätt ballt mål. Och välförtjänt.
Kommentera

arnio:

Så jävla rättvist. Ut med Tråktyskland
Kommentera

Jacksson 71:

Man kan ju undra vilket lag som har 9 spelare borta ? Tyskarna är inte med i matchen alls. De vinner väl som vanligt på ett skitmål eller på rn tveksam straff!
Kommentera

Bissett19:

Enligt svt text så sparkas donadoni och lippi nämns som efterträdare igen!
Kommentera

65selander:

Spelar Arashvin med det självförtroendet han har nu så kan det gå hur som helst. Dock Är Spanien överlag bättre på alla positioner men det var ju Holland också så :)
Kommentera

Db_04: Kolidin och Torbinski är det väl. De jag kommer att sakna är kanonen Kolidin som hade riktigt fina skott mot Holland.
Kommentera

65selander: vilka ryssar är avstängda,,, kolodin och shirkov väll?
Kommentera

Det ända man kan tippa i denna turnering är att det kommer att bli omöjligt att tippa. Inte många matcher har slutat som jag har trott i alla fall och de flesta experter verkar vara ute och cykla lika mycket som mig.

De som trodde på Ryssland och Turrkiet i semifinal räcker upp en hand, nä jag trodde väl det.

Den överlägset roligaste och bästa fotbollen har Ryssland spelat i alla fall så jag hoppas att de vinner helaskiten.
Kommentera

65selander: Vi får väl se..säga vad man vill om Tyskarna..men de har en jäkla förmåga att vara duktiga när det drar i hop sig till mästerskap.
Kommentera

brynästigern: Näe finalen blir inte Turkarnas. alldels för många borta och ingen bänk istort sett. Tror Tyskarna kniper detta och det mot Ryssarna
Kommentera

65selander:
Själva finalen då..vilket lag vinner den ?

Skulle inte förvåna mig om Turkarna går vidare med den tur som de har haft. Rimligtvis ska Tyskarna ta sig vidare med tanke på Turkarnas problem med avstängningar och skador.

Mitt finaltips blir: Ryssland - Tyskland..med Tyskarna som slutsegrare.
Kommentera

Dream Team: Kan bli livat där jag tror Terim däckar Löw med en uppercut.
Själva fotbollen vinner Tyskland med 3-1, nu är nog turen borta för Turkarna som har runt 14 spelare att leka med.
Kommentera

Bissett19: Låter väl tufft. Pallar han verkligen det!? =)
Kommentera

mattias - 74:

Fast han slipper packa redan nu:

"Fröjdfeldt kommer dock att vara fjärdedomare både i semifinalen Tyskland-Turkiet samt i finalen"
Kommentera

Bissett19:

Just det ja jag skrev innan jag läste vilket var korkat :)
Kommentera

mattias - 74:

Om du läser länken så får du reda på att Busacca o Bleeckere tar hand om semifinalerna:)
Kommentera

Bissett19:

Blir det nån semi för honom då ??
Kommentera

mattias - 74:

Nu får Fröjdfeldt packa och åka hem.Rosetti tar hand om finalen.

en.euro2008.uefa.com/news/kind=1/newsid=726222.html#rosetti+referee+euro+final
Kommentera

Jacksson 71:

Det har det väl ryktats länge om och enligt vissa tidningar skall han ju vara klar. Jag tror han sticker.
Kommentera

Har hört att det rycktas att Cristiano Ronaldo ska till Real Madrid...
Kommentera

Projta:

Ingen bra match men Spanien vinner ändå rättvist tycker jag sett till bollinnehavet och chanser.
Kommentera

65selander: Japp ! och till EM sämsta match eller?
Kommentera

arnio: Får väl säga Grattis till Spanien! Viva España
Kommentera

Spanien har åkt ur stora turneringar tre gånger just den 22:a juni. Alla tre gånger på straffar dessutom, kommer det att ske igen? Historien upprepar sig ju ofta sägs det....
Kommentera

Portello:

10 mille på en säsong ? Det är ju ingenting jämfört med va Ronaldo sägs få om han går till Real. 3,6 miljoner / veckan tror jag visst att det var. Ryssarna kanske inte är lika pengakåta ? 10 millar per år är dock offantligt mycket pengar det också.
Kommentera

scim: det ryktas även om att Arsenal vill ha Arshavin, ingen aning dock om hur mycket sanning det ligger i det.
Kommentera

mattias - 74: Har för mig att de talade om att #10 i Ryssland tjänade ca 10 mille /säsong om jag inte hörde helt fel.
Kommentera

scim:

Jo man blev förvånad över att alla spelare i det ryska laget spelade i sin hemmaliga. Nu efter em så är det nog som du säger att arashvin och pavlichenko m.fl garanterat får anbud från toppklubbar i Europa.
Kommentera

mattias - 74: Ingen aning, men jag antar att de står sig rätt bra mot de största europeiska ligorna. Det är just därför så få ryska spelare hittar utanför landets gränser.
Kommentera

scim:

Vad ligger lönerna på i Ryska ligan? Om man jämför med t.ex PL ?
Kommentera

Db_04: Jo, Arshavin har ju länkats ihop med City ett bra tag men frågan är om inte större klubbar får upp ögonen för honom nu.
Kommentera

mattias - 74: de är en kombination dom ryska spelarna har presterat riktigt bra måste vara ett par som blir aktuella för europeiska storklubbar
Kommentera

65selander:

riktigt imponerade av Ryssland eller skall man säga hiddink ?

Han får ut det där extra av alla spelare i viktiga matcher. Se och lär lagerbäck
Kommentera

Frella: Väldigt oproffsigt av Ajaxledningen isf.
Att signa van Basten INNAN man rådfrågat de svenska kvällstidningsexperterna... :-)
Kommentera

« · 1046754 · »