Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
scim:
Tuff lottning för de engelska lagen
Porto - Man City
Stoke - Valencia
Ajax - Man United
Redigerad kommentar
Dream Team:
Borini var fullkomligen lysande igår, hoppas äntligen att vi gjort en bra värvning, det var ju inte i går om man säger så ;)
Dream Team:
Missa inte lottningen klockan 13.00. Snälla kan vi få AIK - Liverpool ;)
NuMo:
Nej nu är du en aning bitter ;)
Skämt o sido så är insatsen mot City senast riktigt bra, City fick 2 gratischanser av pool och gjorde 2 mål. Spelmässigt var Liverpool bättre under hela matchen. Nu fick man Udinese och Young Boys samt ett ryskt lag. Allt annat än gruppseger är fiasko anser jag ! Vinst mot Arsenal på Sön. Tvärsäker.
Aikdå? Ja Psv och Napoli i samma grupp. Kan bli roliga matcher men dom får nog svårt att avancera men man skall aldrig säga aldrig.
Frella:
Varför skall vi kräva hans avgång, det har gått 3 omgångar i Håller jag inte med dig om att truppen är så tunn, det är snarare på bänken som det ser tunt ut. Shelvey Downing och Carragher m.fl.. Det är ingen bänk som skrämmer.
Igår såg det ut som det gjorde mot City, dvs stundtals riktigt bra spel men det knyter sig i avsluten verkar det som. Det vänder, jag är inte alls orolig, spelmässigt hänger vi med topplagen som sagt.
Det som förvånar mig är hur dålig Gerrard är och har så varit i alla matcher. Han får rycka upp sig annars ser jag gärna att man bänkar honom men det är väl ingen som törs. Mittfältet med Allen Sahin och Gerrard ser annars intressant ut om den sistnämnda börjar visa varför han är kanske den viktigaste spelaren i sitt lag i hela europa. Allen var magnifik igår.
Nu vart det visst PL i Europatråden men det får vara så ;)
Redigerad kommentar
San Marino, Andorra, Luxemburg, Färöarna, Nordirland, Malta, Armenien, Wales, Estland, Albanien, Montenegro, Liechtenstein, Kazakstan, Island, Makedonien, Slovenien, Azerbadjan, Moldavien, Georgien, Lettland, Litauen, Ungern, Irland, Bosnien-Hercegovina, Finland, Polen...
...är de man borde ta på rak arm - notera slumrande giganter i europeisk klubbfotboll som Ungern och Polen. Nu är inte heller detta något bra mått på att svensk klubbfotboll skulle vara "skräp", utan snarare på att vi inte haft någon dominant klubb såsom Rosenborg eller FC Köpenhamn.
Det är långvarig dominans i sin inhemska liga och förmåga att binda upp talanger på längre tid som ger förutsättningar för att ta det sista steget till Champions League. I Sverige hade vi 8 olika mästarklubbar under 00-talet.
Att Allsvenskan numera överlag håller på att bli en bättre liga än Tippeligan samt att Norges fana endast hålls uppe av ett vacklande Rosenborg tror jag även du håller med om.
Allsvenskan struntade i arenautveckling, inomhushallar och lade för tung vikt vid fysträning i januari. Nuförtiden bygger vi arenor som är väl i klass med Danmarks, inomhushallar och anställer unga katalaner som assisterande tränare i Allsvenskan.
Svensk klubbfotboll är mycket mer intressant i nuläget än för 10 år sedan, då riskkapitalbolag, direktimporter från Kongo-Kinshasa och 70-80 år gamla stockholmsarenor var top-of-the-line.
Själv har jag biljett till Swedbank Stadion och den sista matchen i år mellan MFF och Mjällby. Den blir allt mer het, men jag tänker inte sälja den på svarta marknaden ens. :-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar