Fotboll

16701 inlägg · 42 ämnen

FA-cupen/Ligacupen

« · 1226387 · » Till forumet

Sv: FA-cupen/Ligacupen

sylf:

Avancemang ikväll ?

Kommentera

LL: Haha, han är ju för härlig!
Kommentera

scim: tilläggstiden var motiverad, tyckte jag. Men Sur-Alex tyckte att det var alldeles för lite. Han tyckte att fem minuter var "an insult to the game and the players out there"...

Kommentera

Nästa omgång är redan lottad, City får Schunthorpe United och Leeds drabbar samman med Spurs.
Kommentera

scim: Michael Jacksons favoritlåt.  
Kommentera

Lumber Jack: Ni delar åtminstone kampsång med Federal Reserve, alltid något!
Kommentera

scim: Tillägg är en nackdel för oss, likaså medvind, motvind, sol, regn, hagel och snö. Men vi är glada ändå.
Kommentera

Lumber Jack: West Ham United? ;)
Kommentera

Lumber Jack: Jag tror att det är löjligt länge +1 som är vedertaget.
Kommentera

Wayne Gresky: Är inte regeln att United får spela tills dom gjort mål, om det inte blir löjligt länge?
Kommentera

Bissett19: På tal om tillägg. Jag skulle personligen tycka att det var bättre att domaren la till ett par minuter vid avsiktliga maskningsförsök istället för att varna. En varning i en avgörande match kan alla leva med, men att dra på sig ett par extra tilläggsminuter skulle nog de flesta undvika.
Kommentera

Bissett19: Var väl inte så konstigt, det skedde många byten i andra samtidigt som Leeds maskade en hel del sista 10. Sedan gjorde Leeds sitt sista byte under stopptiden vilket gjorde att det blev några sekunder extra.
Kommentera

scim:

Men på nåt sätt lyckades domaren hitta nästan sex minuters stopptid..
Kommentera

sylf:

Helt otroligt.

Kommentera

scim: Eller en billig straff, sånt som gör att dom vinner ligan år efter år........
Kommentera

sylf: Tja, jag hade ju väntat mig åtminstone 10 minuters övertid ;)
Kommentera

Bissett19: Mums, vad ska rödnäsan skylla på nu då?
Kommentera

Bissett19: Det var länge sedan man hörde ett sådant jubel på Old Trafford.
Kommentera

scim:

Hoppsan Man Utd-Leeds 0-1 efter 19 min.
Kommentera

mattias - 74: Det brukar i regel gälla lag med tunna trupper eller lag som även spelar europacuperna. City har en bred trupp, är i behov att spela ihop laget och dessutom hyffsat intresserade av att gå långt i cuperna.
Kommentera

Poffa:

Jag gissade bara att city skulle ställa över en del spelare eftersom många lag brukar göra det i ligacupen men av det jag såg av matchen så var ju inte city så överlägsna men naturligtvis var det rättvist med en seger.
Kommentera

Poffa: Ja, det var förvånande (och irriterande) att han inte åtminstone gav Petrov chansen. Att han inte utnyttjar bytena på ett bättre sätt är förbannat frustrerande, precis lika illa som förra säsongen.

Hursomhelst en godkänd match av City som inte drog på några högre växlar, två mål med känn på några fler. Det som man kommer ihåg mest av matchen är linjemannen i första halvlek, hur kan man inte kunna offsideregeln på den här nivån?
Kommentera

mattias - 74: Och Dunne är klar för Villa.
Kommentera

mattias - 74: City ställer upp med en enormt stark uppställning. Lescott gör debut och man har Tevez, Ade och Robinho på topp. B-lag? Nej, snarare det bästa man kan ställa på planen.
Kommentera

mattias - 74: Är väl inte helt osannolikt men jag hoppas han stannar.
Kommentera

scim:

Spekuleras i att Dunne dra till Villa nu när ni värvat lescott, trovärdigt eller ej?
Kommentera

mattias - 74: Vadå hårt? Jag säger ju att man förmodligen matcher samma elva som mot Barca, vilket inte är det starkaste laget (även om jag anser att Petrov borde spela före Robinho).
Kommentera

scim:

Går man in så hårt för ligacupen? dom har väl bortamatch i ligan på lördag mot Pompey? Man har väl råd att ställa över en del stjärnor eller?
Kommentera

mattias - 74: Skulle tippa att City startar med ungefär samma elva som mot Barca, möjligen med Taylor i mål.
Kommentera

Frisco:

Crystal Palace - Manchester City ikväll på Canal + sport 1. Törs man gissa på att City kommer med B laget?
Kommentera

scim: FT Newcastle United 4 - 3 Huddersfield Town
Kommentera

Random: 4-3 precis.
Kommentera

Newcastle har kvitterat, 3-3 nu. Dom ger inte upp tydligen.
Kommentera

mattias - 74: Dom är nog redan ute nu. Fast allt kan ju hända i fotboll
Kommentera

Random:

Wigan är på väg ur ligacupen, 3 - 0 mot Blackpool på bortaplan.
Kommentera

mattias - 74: 1995 var jag och såg Chelsea mot Millwall i FA-cupen. Så här såg det ut då...
www.youtube.com/watch?v=giT59xxnpOA
Kommentera

renen:

Nu är ju inte FA cupen Carling cup men det fanns ingen passande tråd. Undrar hur dom kommer agera i fortsättningen när West Ham och Millwall skall mötas i en cup. Gör man helt enkelt så att man lottar om för det är ju uppenbarligen så att dessa lag inte direkt gillar varandra. West han kommer med största sannolikhet att bli helt friade 1000 kravallpoliser borde räcka till -men detta tyder enbart på hur omöjligt det var att förhindra för dom. Trodde ärligt talat att England fått bort sådant här på arenorna men jag ahde visst fel.
Kommentera

Projta: ..... så fick Roman och Chelski en titel. Tja av två onda ting så bryr man sig inte så mycket........
Kommentera

Projta: 27 sekunder EVERTON GOAL ! snabbast FA CUP målet
Kommentera

Projta: Här går det undan...
Kommentera

mattias - 74: Trodde man inte hålde på Rivaler =)
Men i detta fall så håller jag på Everton oxå..
hoppas dom smäller av benen på kärringen Drogba.
Kommentera

Projta:

Final i eftermiddag, Go Everton!

Kommentera

mattias - 74: Det borde han göra, men för oss som inte gillar man u får han gärna stanna !
Kommentera

Projta:

Ja Berbatov är väl den " Sämste " Av de på förhand ordinarir forwardsen som slåss om en plats i startelvan. Tevez / rooney är mycket bättre.. Med tanke på Machedas intåpg i PL också så undrar jag om inte Berbatov sticker ?
Kommentera

mattias - 74: Måste bara få säga att jag tycker att Berbatov är en usel Forwad ! skulle aldrig betala så mkt för en sån skit spelare
Kommentera

Och Everton vann straffarna.
Kul!
Kommentera

T T:

Man Utd-Everton blev ett 120 minuters sömnpiller.

Nu väntar straffar.
Kommentera

mattias - 74: We're going back to Wembley...
Kommentera

T T:

Heja Arsenal!
Kommentera

mattias - 74: det var två vackra mål, Velas 1-0 var inte heller kattpiss.
Kommentera

« · 1226387 · »