Jag känner att det är på sin tydliga plats med en tipstävling nu under EM-festen som nu bara är en knapp vecka bort. Jag kan ta på mig att vara den som räknar ihop alla poäng. Man skulle kunna ha det såhär:
- Tippa rätt vinnare, tvåa respektive trea i hela EM. Rätt tips ger 5 poäng. - Tippa hur alla grupper slutar där 3 poäng delas ut för varje rätt tips. - Tippa resultaten i alla matcher. Rätt resultat ger 2 poäng. - Samma sak i slutspelet - tippa resultaten i alla matcher - rätt resultat ger 3 poäng.
mattias - 74: Jag vill på inga sätt sänka Slovakien, man vann ju´matchen helt rättvist, men kunde någon se röken av Belgiens offensiva kraft? Kevin De Bruyne såg duktigt trött ut. Hade väl nåt bra passningsförsök, men där måste ju kraven vara höga. Börjar åldern 33 år ta ut sin rätt?
puffe: Nå, det är väl bara Portugal som fått gult för filmning. Dock dök mbappe i samma stil och kom undan kort, hoppas domaren som varnade Leao får döma fler matcher.
Pinaceae: Har aldrig lockats av själva idén faktiskt. Så jag vet inte.
Detaljen för den som inte såg sändningen inför nån match, jag minns inte vilken, så kommer då Nannskog in i studion med en erbarmligt risig och egenplockad knippe prästkragar. Direkt när han tar fram blommorna får han frågan av programledare André Pops vilken sorts blommor det är. Efter flera sekunders betänketid (oerhört konstigt bara det) drar Nannskog till med tussilago. ;-)
Pinaceae: Ärligt talat har jag aldrig förstått riktigt vilken roll Jonas Eriksson förväntas ha i någon TV-studio där han ska ha någon annan funktion än att kommentera domslut, regler eller såna saker. För det kan han, det märks tydligt. Men annars blir ju hans små instick i syfte att sätta färg på matcher och liknande pinsamt dåliga.
Pinaceae: Ärligt talat har jag aldrig förstått riktigt vilken roll Jonas Eriksson förväntas ha i någon TV-studio där han ska ha någon annan funktion än att kommentera domslut, regler eller såna saker. För det kan han, det märks tydligt. Men annars blir ju hans små instick i syfte att sätta färg på matcher och liknande pinsamt dåliga.
Rip Kirby: Jag är i princip emot att supportrar ska betala böter för spelare mm, men detta stöttar jag. Lättkränkta korrumperade maffiosos i UEFA borde ta åt sej kritik i stället för att bara bestraffa. Nu ska danska fotbollsförbundet kräva att de med banderollen ska betala böter.....Heja Danmark!
UEFA,FIFA ,IOK med flera är så genomruttna,
Är det en slump att Slovenien helt plötsligt har de bästa domarna i Europa?
puffe: Man förstår frustrationen hos en alldeles glimrande Donnarumma i Italienmålet som får noll hjälp av vad det verkar semestertörstande italienska backkamrater.
Fy fan. Stackars Kroatien. Fotboll kan vara grymt. Kroatien mentaliteten denna turneringen. Släpper in i 98e mot Albanien, släpper in i 98e mot Italien.
Detta är inte unikt när det gäller England, de brukar tråkspela sig genom gruppspelet, tror faktiskt de kommer steppa upp rejält i kommande slutspel, det blir ju Nederländerna eller 3an i grupp E som avgörs idag i åttondelen.
Rip Kirby: Varför är det omöjligt för svenska landslaget att få till ett acceptabelt försvarsspel när ett lag som Georgien kan? Har de verkligen bättre defensiva spelare än Sverige?
mattias - 74: Eller så blir det som mot Island. England övertygade inte under förra EM:et heller men hade flyt med studsar och domslut. Skadade nog inte heller att de fick hålla sig i Storbritannien under samtliga matcher.
puffe: italienarna filmade och spelade fult, precis som vanligt med andra ord, men vad hjälpte det? Schweiz fullkomligt körde över Italien, en mycket sevärd fotboll spelade de.
- Tippa rätt vinnare, tvåa respektive trea i hela EM. Rätt tips ger 5 poäng.
- Tippa hur alla grupper slutar där 3 poäng delas ut för varje rätt tips.
- Tippa resultaten i alla matcher. Rätt resultat ger 2 poäng.
- Samma sak i slutspelet - tippa resultaten i alla matcher - rätt resultat ger 3 poäng.
Kom mer än gärna med andra förslag ;)