Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

La Liga

« · 1210193 · » Till forumet

Sv: La Liga
Jag tänkte just skriva att Zlatan nog inte blir så delaktig efter utvisningen och just då blir han robbad på 2-0 av egen spelare..
Kommentera

T T: Genom idogt sparande och minimalt användande av både versaler och utropstecken, så kan jag lova dig att det finns en uppsjö att leverera om Zlatan också gör det. :-)
Kommentera

Poffa: När det gäller Zlatan får man inte tömma sig på versaler och utropstecken. Det kan komma mer.     :)

Kommentera

T T: Du menar ZLATAN!!!

Kommentera

...och mål Zlatan.
Kommentera

T T:

Han slog till direkt.
Kommentera

T T: Mål Zlatan, fan va snyggt.
Kommentera

Enter Zlatan.
Kommentera

Simon Bank i dag:

Real Madrid kommer med Ronaldo, Kakà, med Sergio Ramos och Iker Casillas, med självaste Raúl på bänken. Vi vrider och vänder på de där namnen, tittar på uppställningen, skakar på huvudet och säger till varandra:

– Inte illa. Man kan inte vara helt säker på att de inte snor en poäng.

Jag har aldrig sett en sådan här match förut.

Det har inte ni gjort heller.

Kommentera

Wayne Gresky: Skön klack av Zlatan till Pedro som gjorde 1-0 för Barca mot Mallåkra...
Kommentera

Sv: La Liga Kommentera

Poffa: I jämförelse med att sitta instängd i det här höstrusket är jag beredd att hålla med. Men jag tycker även att facebook-samhället där 10% går ut på att uppleva något och 90% på att skryta om det för sin omgivning är rätt patetiskt.
Kommentera

Wayne Gresky: De är på semester i Barcelona, är på Camp Nou och får se Zlatan göra en riktig strut. Jag tror de flesta är nöjda med det. Oavsett hur jämn eller ojämn matchen är.
Kommentera

Poffa: Personligen föredrar jag jämna matcher, iaf när inte håller på något av lagen. Visst är det imponerande, men jag har sett oändligt med matcher som varit mer underhållande. Idrott utan spänning är rätt dött.
Kommentera

Lumber Jack: Jag fick just sms från en lagkamrat som är på plats. Jag orkade inte svara på hans hånfulla meddelande.
Kommentera

ante08: Helvete! Det är inte för inte man blir lite avis på jobbarkompisen som är på plats...
Kommentera

ante08:

En redig hästspark som fick en att tänka tillbaka på när man läste Buster och SuperMac;)

3-0 nu av Keita efter en riktig smörpass på läppen av Zlatan.
Kommentera

sicket Drömmål av Zlatan.
Kommentera

Gusten:

Han tvivlar nog en del på sig själv ändå om han har gjort rätt val i livet ändå på vissa saker. KENT, Brynäs. m.m ja du förstår :-)

Kommentera

mattias - 74: Akta så inte Bissett börjar tvivla på sig själv nu! ;)
Kommentera

LL:

Tycker bisset förklarade det ungefär som jag ser på det så det är godkänt :-)

Kommentera

Bissett19: du kan ju iofs också testa att jämföra mot Arsenal-Blackburn i stället - det blev 6-2 men det hade kunnat vara 11-4 eller något i den stilen.

Vad som är mest underhållande är från person till person, den diskussionen är ju helt meningslös.
Kommentera

Projta:

En klass bättre är det inte,men däremot klart mer underhållande.Bara att se på Chelsea-Liverpool igår,där Pool inte var intresserat att ta några risker utan bara var ute efter att kryssa.Var ju riktigt tråkigt att se på.
Det är lite mer pangpangfotboll i Spanien och klart mer taktiskt uppstyrt i England.Men kvalitémässigt håller jag nog fortfarande PL som nummer 1,det visar sej inte minst i CL,där de engelska lagen ofta är långt fram i turneringen.
Kommentera

Bissett19: Absolut den bäst matchen hittils igår
LA LIGA är en klass bättre än PL enligt mig
Kommentera

renen:

Oj satans i helvete jävlar i havet vilken räddning Casillas gör.
Sen vänder spelet och RM kvitterar...
Kommentera

Bissett19:Ja den har det mesta, förövrigt femta matchen man ser idag:)

puuh

Kommentera

Underbar match som pågår mellan Sevilla-Real Madrid just nu på TV4 Sport...
Kommentera

Frella:

Nu vill man ju se att målskyttet lossnat i landslaget också men det är ju inte direkt iniesta och messi som förser honom med passningar i landslaget .

Kommentera

Lumber Jack: För att inte vara en målskytt är fem mål på fem matcher rätt ok...
Kommentera

Rosengårdarn slår till igen!
Kommentera

Wayne Gresky: Att spela någon form av 4-5-1 med nuvarande spelarmaterial är förmodligen dömt att misslyckas på förhand. Men med generationsväxlingen tycker jag helt klart man ska testa. Bajrami och Lustig t ex har ju till skillnad från många spelare i dagens trupp lite driv i steget och en vilja att gå framåt i alla lägen.

U-21 spelade väl en blandform med Toivonen som Offensiv mitt/Släpande forward men spelade ju till skillnad från A-laget med offensiv inställning. Att gå in med en 4-5-1 variant med dagens defensiva tänk leder förmodligen endast till långtjong på en ensam Zlatan...ungefär som idag alltså.
Kommentera

Wayne Gresky:

Man har ändå Bojan och Henry också som inte är några lingonlirare, dock är messi tillsammans med Zlatan deras viktigaste målgörare men Iniesta och Xavi är 2 ledare i laget som kliver fram och tar sitt ansvar också om dom du nämner går sönder. barca vann matcher förra säsongen utan en del nyckelspelare. Skulle bilja säga att Barcelona är det mest kompletta laget som nånsin spelat under hela 1990 - 2000 talet

Kommentera

mattias - 74: Är alla hela så ser Barcelona fantastiska ut, men det är många matcher som ska spelas i ligan, cupen och Champions League. Går Messi och Zlatan sönder så ser Barca genast mer mänskliga ut då spelövertaget ska omsättas i mål också. Förra säsongen tappade ju Real rejält när Ruud gick sönder t ex. Real Madrid lär dessutom bli mer och mer samspelt ju längre säsongen löper.
Kommentera

Poffa:

Måste säga att jag är fruktansvärt imponerad av Zlatans säsongsinledning. Trodde ärligt talat inte på det här men nu spelar han ju i ett lag som kryllar av världsstjärnor, så nu blir det ju per automatik enklare att gör mål när du har bra spelare runt omkring dig till skillnad från i landslaget. Skulle bli förvånad om Real kan utmana på allvar när Barcelona spelar så här.

Kommentera

Frella: Kom med vettiga förslag på offensiva svenska yttermittfältare/ytterforwards av hög klass som kan dribbla bort sin kille på kanten och komma till inlägg.

Medan vi väntar på det så håller jag mig till 4-4-2. Det må vara trist och gammalmodigt, men det är det som passar bäst till de spelartyper vi har idag. Zlatan är viktig, men att spela efter ett system som gynnar en spelare och missgynnar 10 känns inte som en god idé.
Kommentera

Zlatan i all ära. Men Leo Messi... Herregud!
Kommentera

Projta: Helt klart bör man även i landslaget överge trygga 4-4-2 eller 4-2-2-1-1 eller vad landslagets kombination av siffror är till förmån för någon av alla 4-5-1 varianter.

Visst kan man spela 4-2-3-1 som Barca, men skulle nog inte vara riktigt samma spel. Är lite skillnad på Alves-Nilsson, Xavi-Svensson, Iniesta-Källström osv.

Frågan är om ett svenskt landslag med de spelare som nu används kan hantera ett 4-5-1 i någon form då det oftast kräver bra passningsspel och rörlighet. Den långa bollen är allt för inpräntad och jag tror snarare vi skulle få se Norges "framgångsfotboll" än den typ Barca spelar =)
Kommentera

Bissett19: Mja han gör då riktigt bra ifrån sig.. sen får de elle dom som inte gillar han tycka vad dom vill. men han är grymt bra !

Appropå Landslaget: kan man inte prova köra som barca 3-4-3 så kanske
det skulle lyckas bättre för Ibra oxå
Kommentera

Tror ni Zlatan gör ett till ikväll? Jag är övertygad!
Kommentera

Bissett19: Undrar om de saknar Etoó ;-)
Kommentera

Projta:

Zlatans klack till Piques 3-0 är magisk....
Kommentera

Projta: Den där klackpassningen var grym!
Kommentera

Random: Gryma dom är Barca med MagicaIbra på topp
Kommentera

Random:

Och en i stolpen 30 sekunder senare.
Iom målet så blev han nu historisk att som första nyförvärv i Barca göra mål i dem fyra första ligamatcherna.

Leo Messi 0-2.
Kommentera

0-1 Zlatan!
Kommentera

Bissett19: Det är en fröjd av sällan skådat slag. Deras spelstil har alltid tilltalat mig.
Och Ja, det är ett halvhyfsat gäng! :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Det är så vackert att se Barca spela.
Sen tittar man på vilka som sitter på bänken:Puyol,Iniesta,Pedros,Toure.....sanslöst vilket bra lag du håller på.
Och jag måste erkänna att jag är på väg att bli en smygbarcare;)
Kommentera

Poffa: Nä, den sitter som en smäck nu o jag är ruggigt lycklig o det beror nog inte bara på Ölen.
Jag är en väldigt stark Barca supporter sen många år tillbaka. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Fem mål, fem riktigt snygga mål. Zlatan, Messi och Henry har lekstuga. Det här är fotbollsgodis av sällan skådat slag. Och ölen har nog aldrig varit så god som nu.
Kommentera

« · 1210193 · »