Fotboll

Grupper · 16723 inlägg · 42 ämnen

Premier League

« · 1446803 · » Till forumet

Sv: Premier League

Poffa:

Säger så här då? Spearing glidtacklar iväg bollen, när bollen lämnat Spearing kommer Dempsey in och gör illa sig på Spearing. Skall det vara rött tycker du?

Kommentera

Poffa:

Solkart rött? Jag kan sträcka mig till att det är  en varning på sin höjd, men direkt rött är väldigt hårt i en match där korten inte alls har varit aktuella särskilt många gånger. Jag har sett situationen massvis med gånger och jag hävdar ändå att det är mer en panikrensing än en tackling. Sådan där tuffa situationer ser man ofta. Hade Spearing träffat spelaren direkt och inte bollen hade det inte varit nåt snack om saken. Jag brukar som sagt aldrig skylla en förlust på domaren men den där utvisningen är pinsam.

Kommentera

mattias - 74: Solklart rött. Han träffar bollen men kommer sedan med sträckt ben, dobbarna före och träffar med full kraft.

Kommentera

mattias - 74: Han är nog rätt medveten om hur han använder dobbarna i den situationen så jag ser inget fel i det röda kortet då satsningen blir onödigt ful. Att han spelat bort bollen spelar mindre roll då det är vårdslöst att gå in med dobbarna. Hade han bara vinklat ner foten hade han klarat sig. Sen skulle jag nog skylla förlusten mer på mannen med chipsnävarna än på utvisningen.
Kommentera

scim:

Jag brukar inte skylla på domaren men utvisningen blev matchavgörande igår då Liverpool hade ett massivt tryck innan utvisningen kom. Det är ju inte en tackling. Han är först in i situationen och rensar bollen. Dembele kommer in tvåa i situationen och riskerar skada.

Helt sinnessjukt felaktigt om du frågar mig.

Trist att Suarez eventuellt kommer stängas av för att han har pekat finger åt Fulham fansen. Fan att han inte kan hålla sig i skinnet..

Kommentera

mattias - 74: Nu har jag inte sett situationen, men jag har läst att han gick in mot spelaren med dobbarna före, stämmer det? Isåfall är det helt irrelevant att han träffade bollen innan.
Kommentera

renen:

Vågar man gissa på att Liverpool överklagar utvisningen till FA? Pinsamt är bara förnamnet. Jag är övertygad om att Liverpool vunnit om inte utvisningen kommer. Det är inte ens gult kort på det där. Det är en klockren rensning på bollen som träffar Fulhan spelare i eftrhand. Vad fan lider Engelska domare av? ADHD?

Kommentera

sylf: Så jäkla tråkigt när en människa måste gå bort i så unga år.

R.I.P

Kommentera

mattias - 74: Helvete, en kanonkille!

R.I.P

Kommentera

renen:

Sjukt jämnt om 4:e platsen. Hoppas vi kan spöa City på Söndag.

Kommentera

mattias - 74: Härlig trea! Tänk om vi kunde låta bli att tappa poäng mot bottengängen med, då skulle nog en CL plats vara inom räckhåll.
Kommentera

Avdelning sköna segrar ikväll mot Chelsea. Matchen var väl ingen höjdare men Erik Niva Twittrade ;)

" Are you happy on the bench? Has Terry shagged your wife?"

Liverpools fans har lite humor om Fernando Torres när han värmde upp nedanför Liverpools supportrar.

Kommentera

mattias - 74: För en del blir fotbollen till rena slavgörat. Men detta kan förstås inte var hela eller framförallt den enda sanningen.
Kommentera

mattias - 74: Jag tror att hans passningsspel är för dåligt för att han ska kunna spela i ett topplag. Enligt statistiken slår han flest långbollar i hela PL. Han kan inte spela sig ur situationerna. Men han borde givetvis spela istället för Majstorovic i landslaget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Säga vad man vill men Jonas Olsson är för bra för att spela i ett skitlag som WBA. När skall toppklubbarna få upp ögonen för honom?
Kommentera

renen:

Avdelning billig straff för Liverpool även om det är lite kontakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

renen:

Dagens bild. Hoppas den funkar ;)
Kommentera

Kattgubben: Gick väl sådär va? :) undra hur sir blånäsa agerade i omklädningsrummet?
Kommentera

Gick det bra för United idag eller? ;)

Vilken utskåpning!
Kommentera

Dream Team:

Liverpool gör allt rätt utom mål... SUCK
Kommentera

För er som inte sett Larssons fantastiska frispark så kommer den här

www.youtube.com/watch?v=zxr0DZ_jdGA
Kommentera

Dream Team:

Viktig förlängning för United inför framtiden.
Kommentera

mattias - 74: Fortsatt jobbigt för Arsenal. Både förlust idag och en långtidsskada på Sagna.
Kommentera

sylf:

vet inte om jag håller med dig. Carroll är minst lika tjurskallig när det går emot. En tevez i form är en tillgång för vilket lag som helst.
Kommentera

mattias - 74: Definitivt nej!
Kommentera

mattias - 74: Nej.
Kommentera

mattias - 74: 3 pinnar och fläckvis bra spel. Som helhet inte mycket att skriva hem om....
Kommentera

renen:

Bra första av Liverpool. Sylf är nöjd som är på plats ;)

Torres gör en idiottackling. Lär bli 2 - 3 matcher för den där.
Kommentera

mattias - 74: Haha ja de hade faktiskt jag å ;)
Kommentera

mattias - 74: Inte underligt att man börjar tappa intresset.
Kommentera

Berka:

Hade han varit tränare för Arsenal hade jag köpt resonemanget ;)
Kommentera

Berka: continues...
Kommentera

sylf:

United ser även så där jävla äckligt stabila ut i år igen. Man blir faktiskt lite imponerad hur dom kan vara så jävla stabila år efter år. Skulle vilja påstå att Young är PL bästa värvning med undantag för kanske Aguero ;)
Kommentera

sylf:

Coates tror jag kan bli en tillgång. Ge han några matcher så jävlar ..
Kommentera

mattias - 74: Ja fönstret är väl stängt så det blir till och vänta tills januari,va?
Kommentera

mattias - 74: Skrtel är odulglig som MB, som HB en katastrof! Sen kan man ju ifrågasätta Kennys genidrag att spela honom där, mot Bale??!!
Kommentera

sylf:

* asg *

Brighton såklart. Nej men allvarligt man har inga backar. Johnson skadad Flanagan är värdelös och Agger är skadad oftare än foppa har ont i foten. In med minst 1- 2 försvarare som orkar springa och inte ligger efter. Vad fan har hänt med Skrtel? Han var ju gudabenådad första säsongen
Kommentera

mattias - 74: Skräll? Tror du på Liverpool?
Kommentera

T T:

Bedrövlig insats igår, kanske den sämsta av Liverpool under 2000 talet och det säger inte lite.. Måste också tillägga att röda korten är solklara, Adam borde gå till Liverpool. Vilken idiot.

varning för cupskräll på ons...
Kommentera

renen: Ja, när ingen ens orkar häckla Torres då är det kris.
Kommentera

mattias - 74: Lugna gatan i fotbollsboken! Ja vad ska man skriva i misären?
Kommentera

Wayne Gresky:

IQ Fiskmås. Ja Ecclestone alltså ;)
Kommentera

mattias - 74: Inget ovanligt i arsenal..
Kommentera

Berka:

Tunga avbräck.
Kommentera

« · 1446803 · »