T T:
Undrar vad Rytter och alla de andra Unitedfansen säger om den här, Ferguson skall ha sagt att " Shelveys tackling var ful och kunde orsaka skada " Vad säger han om den här då tro den gode SAF? Solklart rött om du frågar mig.
Frisco:
Evans menar du? Shelvey går in med sitt högerben och jag ser inte någonstans att det är ett rött kort på Shelvey om Evans som kommer in från andra hållet på liknande sett går fri.
Peja:
Nej det var det inte för Unitedfansen tycker alltidl att alla domslut dom får med sig är korrekta. Frågar du mig var det en bedrövlig domarinsats som avgjorde till Uniteds fördel men vad vet jag som gnäller värre än Ferguson?
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Jag vet att SAF brukade gnälla mycket på dommaren, men jag tror faktiskt att du nu på senare tid har passerat honom. Grattis!
Angående straffen så tycker jag inte att det är filmning eller feldömd, det är ju inte så att Valencia bara tappar balansen just när han ska skjuta, Johnson slänger in ett ben framför och träffar Valencia över benet men missar bollen och straffen är ett faktum.
Tycker att kommentatorn sammanfattade det bra. "Klumpigt agerande av Johnson, han sätter sig själv i en jobbig situation där, hade han fortsatt med sin löpning hade han kunnat hinna in före Valencia och blockerat skottet eftersom Valencia var på väg ur vinkeln"
Genom att kasta in benet framför när han ligger lite bakom så kan det gå vägen ifall han träffar bollen men missar han kommer han dra på sig en straff. OCh vi vet ju hur det gick denna gång.
Frisco:
vad gör då Evans, såg inte att han satsade så mycket förrän efter jag sett reprisen. Undrar om Halsey sover gott. Van Persie borde haft rött kort för sin satsning " tvåfotare " Feldömd straff, valencia tappade balansen i samband med att Johnson kommer på honom i ryggen, korrekt utvisning på Shelvey det säger jag inget om men Evans borde haft rött också.Sedan är det konstigt att inte Evra får minst gult i 1:a på kapningen utanför straffområdet när Shelvey får rött.
Dream Team:
Liverpool spelar ut united så gör Shelvey en idiotgrej, dock när man ser reprisen så går Evans in minst lika tufft med båda dobbarna, träffar iof bollen men satsar minst lika hårt. Shelvey är en de spelare jag alltid ifrågasatt varför han spelar.
Redigerad kommentar
Peja:
Fin hyllning av Everton till offren vid Hillsborugh innan matchen på Goodison man blev lite rörd. RESPECT!
Redigerad kommentar
Dream Team:
Dom hyllar dom 96 personer som dog vid Hillsboroughkatastrofen.
scim:
Carroll till West Ham på lån över säsongen. West ham sägs även betala hans lön, detta är dock inte bekräftat än!
Berka:
Nu såg jag inte första men han borde väl haft för den senaste förseelsen! Dowd hade blåst frispark för United
Redigerad kommentar
scim:
United imponerar inte iaf, Everton leder rättvist med 1 - 0 med 5 min kvar.
Greven:
Håller med dig till fullo, nya tag mot City nästa helg, dom dom var trots allt illa ute mot nykomlingen Southampton ikväll så chansen finns att pool kan ta poäng av dom !
Dream Team: Har kollat på klippet nu från WBA-Pool. Jag förstår att ni är förbannade i alla fall för den andra straffen som är ett minimalt hopslag som endast torde ha fått min gamla skröpliga morsa på fall, inte en topptränad fotbollsspelare. Klar filmning! Agger däremot trycker ju helt klart till med armen i ryggen på WBAspelaren som dock förstärker som det ser ut ganska kraftigt, en 50-50 straff. Dowd är ju 50 m bort, ser inte hur linjemannen agerar då han försvinner ur bild.... Men Suarez missar ju allt, ni får faktiskt skylla er själva, ni borde ha haft 2-0 lätt. Sluta älta/grina och bit ihop ;-)
QPR föll ju med 5-0 efter katastrofinsats men så är det. ups and downs all the time, det är ju faktiskt 37 matcher kvar.........
Poffa:
Kanske inte alla 4 men iaf 3 av dom, överdrev lite där kanske men jag står på mig vad gäller den 2:a straffen, bara att läsa på alla Fotbollsforum om att majoriteten är överens om att det var en billig straff. Självklart får du tycka vad du vill men jag anser att du har fel i det här fallet..
Poffa:
Ok så du tycker alltså Dowd gör rätt som blåser straff i 2:a läget? Skall man ta dig på allvar tycker du? Det där hade inte blivit straff om nån annan domare dömt. första kan jag köpa då agger knuffar honom men 2:a är ingen straff hur man vänder och vrider på det. Antar att du hade tyckt straffen varit befogad om United hade fått den? Liverpool förlorade poäng pga dowd, jag och många andra anser det då vi såg hela matchen.
mattias - 74: Så Suarez borde satt sina fyra chanser i första? Jo, för vilken normal striker som helst hade ju satt tre halvchanser och en bra nickmöjlighet. Mål på nicken, ja. De övriga tre, endast med maximal tur.
Och ang andra straffen, när är det inte straff om du sparkar ner en spelare bakifrån i straffområdet?
renen:
Antar att du inte såg matchen? Vi är absolut inte något mittenlag av det jag såg igår, vi var klart hetare i 1a och skapade mer klara målchanser än WBA och Suarez borde satt sina 4 chanser men bollen ville inte in, Brukar inte gnälla på domarna efter en förlust men igår blir vi som jag ser det bortdömda av Dowd, första straffen köper jag men utvisningen på Agger kan diskuteras 2:a straffen är så pinsam att man bara skrattar åt det. Den som på fullaste allvar tycker 2:a straffen är straff kan ju gärna få motivera det. Vi spelade bra Renen och Dream Team men när Agger blir utvisad rasar spelet ihop av förståliga skäl. City hemma nästa helg. Usch :/
Detta är den mest objektiva syn jag kan ge på matchen. WBA gör 1 - 0 på en kalasträff i slutet av första när Liverpool dominerade spelet. rättvist? NEJ
T T:
Äntligen drar det igång, kommer bli en sjukt rolig säsong.
Vilka vinner PL. Jag säger Chelsea, vilket lag blir uppstickare? Skulle säga QPR Vilka åker ur. Reading Wigan och Fulham säger jag !
Topp 6 ser ut som följer
1. Chelsea
2. Shitty
3. United
4. Spurs
5. Arsenal
6. Liverpool
Är nöjd om Liverpool skulle komma bättre men detta är tyvärr en realistisk placering, skulle dom knipa 4:e platsen är det en bragd. Vem blir skyttekung?
Säger Torres ( tyvärr )
Redigerad kommentar
Metal Guru:
Ser ut som att Liverpoolspelaren är först med sin högerfot, vad tycker du? Kollar man noga flera gånger är det så jag upplever det, satsningen av Van persie är idiotisk dobbarna klart först.