mattias - 74: Vad kul med supportrar till Liverpool, Tottenham, Chelsea och andra lag som har det "tufft" just nu som tycker allt är uppförsbacke för stunden, med dåliga ägare och allt vad det är.
Själv är jag West Ham-supporter sedan 2003 och som ni säkert förstår, oerhört härdad. Vi skulle vara med och slåss om CL-platserna var det tänkt, men istället är det nedflyttningsstrid (med den bästa truppen någonsin) som gäller. Allt är som vanligt med våra ägare i vår kaosklubb. Någon som vill byta tränare med oss, kanske? Inte? Ägare då? Inte? Hepp.
mattias - 74: Helt ärligt så är jag klar med klubben.. Har fyra tröjor från de 4 senaste säsongerna och älskar Kane, Son, Kulusevksi och Bentacur men resten kan dra åt helvetet...Jag är så checked out med denna klubb... Nya ägare och ny ledning i sommaren eller så hejar jag inte längre på denna klubb..
Snarare Liverpool i så fall. Det är sedan gammalt. Men ärligt talat kollar jag inte på de utländska ligorna längre. Däremot blir det DIF - MoDo ikväll.
mattias - 74: jag var nöjd med 1:a halvlek men katastrof i andra, ni sköt 7 skott på mål i andra och sex gick in! Mycket medstuds och ett lag som agerade som juniorer ! Vet ej om ikväll men Betis är inte Liverpool på Anfield! Hoppas på lite flyt likt Liverpool i söndags!
mattias - 74: van dijk, Robertson, Trent Arnold Gomez i backlinjen Salah jota firminho på topp wiljnandum kieta Fabinho på mitten. Adrian i mål pga skada! B och C uppställning! 😂 nä det är A uppställning sorry!
mattias - 74: ja å det gick ju helt åt helvete! Men det är sånt som händer men inte får hända! Minns Aston Villa - Liverpool 7-2 en säsong där Liverpool är bra! Förutom starten och matchen i söndags är jag mer än nöjd hittills:)
Nog för att man som Liverpoolsupporter har en mellansäsong så måste det kännas ännu värre för Chelseas supportrar. Jösses vad kassa dom är,. värvat spelare för 7-8 miljarder sedan i somras och spelar utan självförtroende, ingen spelide öht. Mitt tips är att Harry Potter ryker innan nästa match
mattias - 74: Som om det inte vore nog med elände att MoDo spelar i fel serie, så har vi ju även QPR. Dom lyfte i tabellen ett tag, men man börjar bli van med ett liv som motgångssupporter. Skulle tappa min identitet om något positivt kedde
Saik-Småland: Tottenham is owned by majority shareholder ENIC Group, a British Investment Company created by Joe Lewis. ENIC also owns all of THL's convertible A shares.
Det ägs alltså av en oligarks investmentbolag.
Riktigt dystert i jämförelse med exempelvis SC Freiburg som ägs av medlemmarna i föreningen.
mattias - 74: Chelskis nya ägare verkar vara både mer inne och petande än den gamla, samtidigt som han är okunnig. Stackars Graham, PSG vibbar deluxe.
Men kul för honom om han slipper ägaren flåsande i örat, vilket ju är ett av många problem i de fem stora ligorna förutom den tyska (de har kvar 51%-regeln).
Att Chelsea sparkar deras tränare Thomas Tuchel efter en knackig start på säsongen anser jag som ett historiskt dumt beslut. Under hans tid i Chelsea hann han vinna Champions League, vinna världs mästerskap för klubblag, komma 2:a i Carabao cup och likaså i FA-cupen. Chelsea kommer vara en klubb med nedgång efter detta beslut
mattias - 74: Ja väldigt skönt för dem. I år blir Premier League mer spännande än någonsin tror jag. Tror inte Liverpool och Manchester City kommer vara lika dominerande. Tror och hoppas såklart att mitt kära Spurs kommer vara där uppe och kriga, tror också att Arsenal tyvärr kommer göra det.
Saik-Småland: Den matchen längtar man skapligt till! Kommer bli oerhört mycket känslor i den matchen, "bara" derbyt mot Chelsea var oerhört hett och mycket känslor i. Tänk dig, Cristian Romero med matchavgörande i sista minuten, hade blivit så mycket känslor och han är inte rädd provocera
Själv är jag West Ham-supporter sedan 2003 och som ni säkert förstår, oerhört härdad. Vi skulle vara med och slåss om CL-platserna var det tänkt, men istället är det nedflyttningsstrid (med den bästa truppen någonsin) som gäller. Allt är som vanligt med våra ägare i vår kaosklubb. Någon som vill byta tränare med oss, kanske? Inte? Ägare då? Inte? Hepp.