Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

Premier League

« · 2363183 · » Till forumet

Sv: Premier League
Fan Arsenal börjar se riktigt farliga ut. Man hoppas ju att det är en positiv trend för dem som bara håller några matcher och tar slut, brukar vara typiskt Arsenal att bli dåliga när det väl gäller, fast nu ser dem på allvar bra ut... Jesus ser riktigt pigg ut och kommer nog utmana om skytteligan
Kommentera

Jonasson: När de möter oss så får vi en värdemätare vad Arsenal står.(TOTTENHAMN)
Kommentera

Saik-Småland: Den matchen längtar man skapligt till! Kommer bli oerhört mycket känslor i den matchen, "bara" derbyt mot Chelsea var oerhört hett och mycket känslor i. Tänk dig, Cristian Romero med matchavgörande i sista minuten, hade blivit så mycket känslor och han är inte rädd provocera
Kommentera

Jonasson:

Härligt med en rejäl urladdning igår för Liverpool efter en knackig start i ligan.
Kommentera

mattias - 74: Ja väldigt skönt för dem. I år blir Premier League mer spännande än någonsin tror jag. Tror inte Liverpool och Manchester City kommer vara lika dominerande. Tror och hoppas såklart att mitt kära Spurs kommer vara där uppe och kriga, tror också att Arsenal tyvärr kommer göra det.
Kommentera

Att Chelsea sparkar deras tränare Thomas Tuchel efter en knackig start på säsongen anser jag som ett historiskt dumt beslut. Under hans tid i Chelsea hann han vinna Champions League, vinna världs mästerskap för klubblag, komma 2:a i Carabao cup och likaså i FA-cupen. Chelsea kommer vara en klubb med nedgång efter detta beslut
Kommentera

Jonasson:

Snackas om att Graham Potter skall ta över
Kommentera

mattias - 74:

Och där blev det officiellt att Potter tar över Chelsea

Vilken resa han har gjort

En av Englands populäraste tränare just nu

Blir intressant och se hur han gör med laget nu
Kommentera

mattias - 74: Chelskis nya ägare verkar vara både mer inne och petande än den gamla, samtidigt som han är okunnig. Stackars Graham, PSG vibbar deluxe.

Men kul för honom om han slipper ägaren flåsande i örat, vilket ju är ett av många problem i de fem stora ligorna förutom den tyska (de har kvar 51%-regeln).
Kommentera

Pinaceae: Lite offside då, ni som bara gillar de stora lagen, där allt styrs av diktaturer...

Kul att QPR börjat frejdigt :) Ett lag med rugby-randiga tröjor bör alltid premieras

www.youtube.com/shorts/D8ht8sL0-8Q
Kommentera

puffe2:

min fd jobbarkompis håller på Sunderland, det är ju kul att de är uppe i Championship
Kommentera

mattias - 74:Min bästa kompis håller på Hull...märkligt, men sånt är livet
Kommentera

mattias - 74: Eftersom Björn Hellberg håller på Sunderland, har jag all respekt för de Svarta Katterna
Kommentera

puffe2: Nej där har du fel! TOTTENHAM ägs av Engelsmän.
Kommentera

puffe2: QPR är också ägt. Som sagt är det Tyskland som gäller om man vill slippa klubbar som styrs av diktaturer och oligarker.
Kommentera

Saik-Småland: Tottenham is owned by majority shareholder ENIC Group, a British Investment Company created by Joe Lewis.
ENIC also owns all of THL's convertible A shares.

Det ägs alltså av en oligarks investmentbolag.

Riktigt dystert i jämförelse med exempelvis SC Freiburg som ägs av medlemmarna i föreningen.
Kommentera

Saik-Småland: Fel o fel, tänkte lite fiffigare. Tycker England ör en diktatur, vägrar låta frisinnade skottar bilda eget land mm
Kommentera

Pinaceae: Fick precis ett lag att hålla på i tyska ligan, tack :)
Kommentera

puffe2: Nu har du ett ytterligare skäl att äta Schwarzwald-tårta! ;-)
Kommentera

Malmö vann mot HIF med 2-1. Hoppas att HIF kan lyfta någon placering i tabellen. Degerfors endast en poäng före.
Kommentera

Var det inte någon som hade QPR som favoritlag här inne, de visat strax matchen mot Burnley på Viasat Sport fotboll ;)
Kommentera

mattias - 74: Tungt nu. Vikande form, bästa spelaren är i Qatar och tränaren drog som en avlöning när Glasgow Rangers kallade.
Kommentera

mattias - 74: Som om det inte vore nog med elände att MoDo spelar i fel serie, så har vi ju även QPR. Dom lyfte i tabellen ett tag, men man börjar bli van med ett liv som motgångssupporter. Skulle tappa min identitet om något positivt kedde
Kommentera

puffe2: Om någon oligark köper klubben då?

Nä sorry, glömde, det har ju redan hänt. ;-)
Kommentera

Pinaceae: Men, dom har jävligt coola tröjor :)
Kommentera

puffe2: MSV Duisburg, samma stuk. ;-)
Kommentera

Pinaceae: Då har man nytt favoritlag i Tyskland då, adjöss ST Paul, trots era vackra bruna tröjor
Kommentera

puffe2: Vad hände med Freiburg?
Kommentera

....
Kommentera

puffe2: Kan inte nå länkmålet.
Kommentera

Pinaceae: Var glad för det du :)

Inte ens elitserien i bandy kan skapa en kreation likt detta.
Kommentera

puffe2: Är det ärtor?
Kommentera

Pinaceae: Ser ut så, tydligen är den tillverkad av ett företag som 'producerat många spanska lags tröjor med nöjt resultat'.

Ett lag man gärna skänker en extra tanke till i Juletider
Kommentera

Nog för att man som Liverpoolsupporter har en mellansäsong så måste det kännas ännu värre för Chelseas supportrar. Jösses vad kassa dom är,. värvat spelare för 7-8 miljarder sedan i somras och spelar utan självförtroende, ingen spelide öht. Mitt tips är att Harry Potter ryker innan nästa match
Kommentera

mattias - 74: tur man inte håller på Liverpool en klubb i totalt sönderfall;)

Glory Glory
Kommentera

Rulltårtan :

Snart dags för hatmöte. YNWA

;)
Kommentera

4 - 0 till Liverpool med drygt 20 min kvar, nu mår man ;)
Kommentera

mattias - 74: ja å det gick ju helt åt helvete! Men det är sånt som händer men inte får hända! Minns Aston Villa - Liverpool 7-2 en säsong där Liverpool är bra! Förutom starten och matchen i söndags är jag mer än nöjd hittills:)
Kommentera

Rulltårtan :

7 - 2 matchen du refererar till så hade Liverpool en b - c uppställning då de hade en viktig match samma helg, minns inte vilken det var

De villade 8 - 9 ordinarie spelare tror jag
Kommentera

mattias - 74: van dijk, Robertson, Trent Arnold Gomez i backlinjen Salah jota firminho på topp wiljnandum kieta Fabinho på mitten. Adrian i mål pga skada! B och C uppställning! 😂 nä det är A uppställning sorry!
Kommentera

Rulltårtan :

Ok då misstog jag mig har för mig det var många som stod över men den där matchen är historia ;)

men men hursomhelst, tror united vinner ikväll i EL när Liverpool förnedrade dom sist
Kommentera

mattias - 74: jag var nöjd med 1:a halvlek men katastrof i andra, ni sköt 7 skott på mål i andra och sex gick in! Mycket medstuds och ett lag som agerade som juniorer !
Vet ej om ikväll men Betis är inte Liverpool på Anfield! Hoppas på lite flyt likt Liverpool i söndags!
Kommentera

Rulltårtan :
Höll på dem hela uppväxten men tappade intresset 2013-2014…. Dålig tajming men fick uppleva CL vinster iaf
Kommentera

Har vi några Tottenhamsupportrar här?

Fy fan vad laget skämmer ut sig. 5 - 0 till Newcastle efter 20 min.
Kommentera

mattias - 74:

Snarare Liverpool i så fall. Det är sedan gammalt. Men ärligt talat kollar jag inte på de utländska ligorna längre. Däremot blir det DIF - MoDo ikväll.
Kommentera

mattias - 74: hehe jo.... :(
Kommentera

mattias - 74: Jag hejar på Chelsea sedan 1997 då jag fick upp ögonen för engelsk fotboll, men det går inte så bra för oss nu 🤣
Kommentera

Jävla patetiska spurs.. Säger detta som en spurs supporter... Vad är det för jävla fel på idioterna!?
Kommentera

Bäckis69:

Tycker synd om er supportrar som skall dras med den där ägaren. Han verkar ju inte ens berörd av det som sker i klubben.
Kommentera

mattias - 74: Helt ärligt så är jag klar med klubben.. Har fyra tröjor från de 4 senaste säsongerna och älskar Kane, Son, Kulusevksi och Bentacur men resten kan dra åt helvetet...Jag är så checked out med denna klubb... Nya ägare och ny ledning i sommaren eller så hejar jag inte längre på denna klubb..
Kommentera

« · 2363183 · »