Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Serie A

« · 1041160 · » Till forumet


Sv: Serie A
Projta:

Haha.
Tror nog alla i Roma hade bytt ut cupvinsten mot en Scudetto.
Kommentera

Sv: Serie A
Poffa: Cupen är inte så mycket i Italien.. Men ok Roma Grattis.
Kommentera

Sv: Serie A
Projta: Vi fick se vilket lag som är bäst i Cupen, inget annat.
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Nu fick vi se vilket lag som är bäst i Serie A ..
Ett ut klassat inter mot Roma i Copp Italia final..

GRAZIE Roma Grazie Romanisti
Kommentera

Sv: Serie A
Poffa:

"För övrigt, anser du det vara okej att byta klubb med 1 år kvar på ett kontrakt medan det inte är okej om det är 4 år kvar på kontraktet?"

Nej det skrev jag förut med också men nu har jag fått svar på det jag undrade.

Scim: Vad ser du skall hända för att inte de lagen jag nämnt i England skall fortsätta dominera " tabellmässigt " Everton var ju nära att klämma pool men det skilde en del poäng till slut.
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Spelarna kan väl mycket väl ha avsikten att stanna kvar i klubben men i takt med att man utvecklas ökar ambitionerna att röra på sig?

Att skriva korta kontrakt är ju väldigt meningslöst. Spelarna vill ha den ekonomiska tryggheten som ett långtidskontrakt innebär och lagen vill öka marknadsvärdet på spelarna. En spelare med lång tid kvar på sitt kontrakt har ett högre marknadsvärde än en jämförbar spelare med kort kontrakt.

Största anledningen till att man vill skriva korta kontrakt är från klubbens sida om det handlar om en äldre eller skadebenägen spelare. För spelaren beror det snarare på att det begränsar hans möjligheter att röra på sig (då hans marknadsvärde stiger med längden av kontraktet)
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Du tror inte det kan vara så att klubben också är intresserad av långa kontrakt, då det ger dem möjligheten att tjäna pengar på spelarförsäljningar?

För övrigt, anser du det vara okej att byta klubb med 1 år kvar på ett kontrakt medan det inte är okej om det är 4 år kvar på kontraktet?
Kommentera

Sv: Serie A
scim:

Jag förstår mycket väl vad det innebär nu efter att du har förklarat expert som du är.

Men jag förstår inte varför vissa spelare skriver långa kontrakt trots att de kansske överväger att inte spela så länge i klubben. Varför inte skriva 1 eller 2 års kontrakt då ? Är inte det rimligt eller får man inte skriva korta kontrakt ?
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Du verkar totalt ha missförstått att det är detta system som håller fotbollen vid liv. Hur tror du egentligen Svenska klubbar skulle få betalt för de spelare man exporterar till europeiska klubbar?

Och varför ska man inte kunna bryta ett kontrakt om det är vad alla inblandade parter vill? Tycker du inte att man ska få skilja sig heller?
Kommentera

Sv: Serie A
scim:

Självklart gäller det väl alla spelare har jag sagt nånting annat??

Tycker det är helt fel att man skall byta klubb trots att du skrivit på långa kontrakt med klubben.

Jag skrev att det är 4 lag som dominerar i England och jag menade naturligtvis att de 4 lagen som kommer 1 - 4 i serien. Nästa gång skall ja vara mer tydlig så du slipper in och leta fel hos mig.
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Så ett ord betyder en sak i ett inlägg och en helt annan sak i nästa? Konsekvent.

Varför du skulle motsätta dig det? Ja du var ju mot hela systemet där klubbar byter spelare mot pengar. Jag antar att du inte gör undantag för de spelare Liverpool förvärvat.
Kommentera

Sv: Serie A
scim:

Med att jag menar att lagen dominerar så menade jag att de allt som oftast står mellan de 4 lagen vilka som slutar 1 , 2 ,3 , 4 i serien.

Varför skulle jag inte Acceptera det?
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

"Dock kommer det vara i Italien som det är i England att 4 lag dominerar. i Italien är det Milan, Inter. Roma, Juventus och i England är det United, Chelsea, Arsenal och Liverpool."

"Liverpool dominerara absolut inte vilket jag inte heller skrev"

Minnet är kort men bra? Har du förresten accepterat att Liverpool köpt Torres än?
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Så länge Liverpool fortsätter att konstant underprestera kan man nog inte förutsätta något sådant.
Kommentera

Sv: Serie A
scim:

Nu syftade jag på vilka lag som slutar 1 - 4 i serien. Liverpool dominerara absolut inte vilket jag inte heller skrev men lagen jag nämnde slutar ju alltid 1 - 4 i ligan och det kommer fortsätta vara så ett bra tag framöver!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Att du hellre ser en match från franska eller holländska ligan jämför med en serie A-match säger inget om klassen på någon av dessa ligor. Underhållningsvärdet däremot.

Sedan var det länge sedan Liverpool dominerade i England.
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Visst har Milan,RM osv en hel del finaler i bagaget, men det gällde ju vilken liga som är bäst NU!
Kommentera

Sv: Serie A
sylf:

Milan har dock en del finaler i CL så det är icket att förglömma faktikst.

Men får man välja mellan att se en match i i Franska ligan eller i Holland eller en Serie A match mellan låt säga Cagliari - Palermo så är valet självklart. Dock kommer det vara i Italien som det är i England att 4 lag dominerar. i Italien är det Milan, Inter. Roma, Juventus och i England är det United, Chelsea, Arsenal och Liverpool. vad kan man säga om det egentligen? Borde ju inte vara så år efter år.
Kommentera

Sv: Serie A
scim: "Ingen kan påstå annat än att den engelska ligan är den bästa just nu, och väldigt lite talar för att det kommer förändras"

Allra helst som 3 av 4 lag i CL-semi var från England, hade dessutom inte Arsenal-Liverpool mötts i kvarten hade det lätt kunnat bli 4 Engelska lag i semi. De engelska lagen sopade också mattan med div Spanska, Italienska lag etc.
Kommentera

Sv: Serie A
Projta:

Jag förstår inte hur du resonerar kring de olika ligorna. Om man har stor rotation i tabellen från säsong till säsong så är det väl snarare tecken på en svag liga?

Ingen kan påstå annat än att den engelska ligan är den bästa just nu, och väldigt lite talar för att det kommer förändras.
Kommentera

Sv: Serie A
sylf:

hehe hoppas Zlatan nätar i landslaget också nu det har ju varit lite si och så med den varan.
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Jag tror så här att antingen så är man en älskare av Italensk fotboll eller så är man anti hatare !

Själv så är mitt intresse stort för just Italensk fotboll, och då gäller det inte bara Serie A , men jag kan helt klart erkänna att den Spanska ligan håller
den bästa klassen av alla liggor i Europa.

Ser man tex. på England som har alltid de 4 topplagen på topp d.v.s Arsenal, Chelskii,Man U, Pool så finns det sällan någon kunkurans att utmana om just Guldet eller en topp 4a !

Vi ser tex nu att Villareal kommer att ta en CL plats lika så Atletico Madrid.
Tillbaka till den Italenska ligan så tog ju Brandelli´s Fiorentina en CL plats istället för AC Milan..

Av detta så ser jag att fotbollen är lite större i Italien och Spanien,
dock ska man se upp för engelska lag, nu när både Man U och Chelsea är i CL final .
Kommentera

Sv: Serie A
sylf:

"Å andra sidan är det skit samma vilka som vinner den där korrumperade skitligan"

O ändå så sitter du o kollar,hur funkar du egentligen?
Kommentera

Sv: Serie A
65selander:

Zlatan är kingen.....
Kommentera

Sv: Serie A
sylf: Att ni vet så mycket och gnäller så mycket kring den där korrumperade skitligan som ni ändå inte bryr er om. Fascinerande.
Kommentera

Sv: Serie A
sylf: Du måste ju hålla med om att det var starkt gjort utav Zlatan att stänka dit två mål när han har varit borta så länge från spel. Du kan tänka dig pressen han hade på sig när han klev in. Tanken att missa guldet när Roma hade ledningen samt att han ville visa alla att han fortfarande kan.

Sedan att Italienarna har en förkärlek att ligga ner och vila under matcherna är en annan sak.
Kommentera

Sv: Serie A
Projta: Näe, synd att gratulera nåt som varit klart sen i september. Å andra sidan är det skit samma vilka som vinner den där korrumperade skitligan.
Kommentera

Sv: Serie A
sylf: Ja men så har det varit hela säsongen att de får fördelar '!
Har inte lust att säga grattis till Inter.. hoppas vilka som hälst vinner guldet utom Inter nästa år
Kommentera

Sv: Serie A
Då blev Zlatan dagens kung samtidigt som Parma sörjer...
Parma hade spelet Zaltan gjorde målen.
Kommentera

Sv: Serie A
sylf: 2-0 utav Zlatan efter en miss i friläget några sekunder före :-)
Kommentera

Sv: Serie A
65selander: Kollat på den matchen. Fy i helvete vilka fördelar Inter får i alla domslut, helt otroligt!
Kommentera

Sv: Serie A
Projta: Skaplig pärla utav Zlatan som just nu har skjutit hem seriesegern.
Parma-Inter 0-1.
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Du kan väl läsa =)

Se aftonbladet
Kommentera

Sv: Serie A
Projta:

"Ibra är kass"

haha.
Kommentera

Sv: Serie A
Rolig match mellan Inter-Juve som vi fick se !
Såg inte ens till Zlatan på hela matchen, men det är väl inte oväntat när det är stor lag på besök..

TRE ORD
Ibra är kass
Kommentera

Sv: Serie A
wap.hockeysnack.com
Projta: Svenska landslaget? Då är vl inte Lidsteöm heller något att räkna med... Fast Ibra kämpade ju emot Lidas med :-) Om Landslaget skulle vara ett utav kriterierna så skulle väl ingen vinna. En av dom bästa i en av den bästa ligorna. De är inte kattskit
Kommentera

Sv: Serie A
65selander: Njaa nog för att jag inte är Brynäsare direkt precis men men =)
Nja Ibra är väll inet nått hatobjekt precis, men dock som han gjor de efter straff målet är inte skoj, när han nyper tag i Parma spelaren och psykar han..

Sen men Jerring priset, ja det är både rätt och fel på nått sätt
Zlatan är en klass spelare utan tvekan.
men vad har karln gjort i svenska Landslaget?
så han borde prestera mera där innan han skulle få priset tycker jag isåfall.
Kommentera

Sv: Serie A
wap.hockeysnack.com
ProjtaI Du måste ha en kul helg nu. Brynäs, Liverpool loosade samt Ejendals IF vann. Attans jag glömde att ditt hatobjekt Ibra gjorde två nya mål. Nog för en billig straff men det står inte i böckerna. Jerring priset veckan före. Tror nog Zlatan är bra jag...
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Njaa storhet finns det väl alltid, det är iallafall bland av det bästa ligorna.. men det är trisst när storlagen får alltid med sig frisparkar.. men de händer väl ändå i England oxå..

Men du ? va håller Liverpool med 1-2 Aston Villa 10min kvar att spela?
Blir det Alladyce som tar över nu =)
Kommentera

Sv: Serie A
Projta:

Jag sag matchen mellan Udinese och Milan igar pa hotellet pa nan spansk kanal. Domaren tillat milanspelarna att konstant ramla latt och gnalla utan atgard for vilken gang i ordningen ???

Udinese skulle dessutom haft en straff i 2:a halvlek. Istallet kommer ett ofortjant milanmal i 93 minuten.

Trist att se storlagen fa halla pa som de gor i Italien utan att nan gor nanting.

Nan som ser storheten med den Italienska ligan? Jag gor det inte.
Kommentera

Sv: Serie A
Man får ge en stor Applåd till dommaren som snuvade Parma på segern ! Måste säga att det är fantasktiskt bra att se en hans när han har en spelar ivägen så det blir straff till inter.

Bara hoppas Liverpool slår ner dom i CL nu
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19:

Pippo gör en gerrard ??

Du kan verkligen jämföra spelare.
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19:

Jag gillar kaka samt några andra spelare. Ligan är fruktansvärt överskattad
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Om det nu är en skitliga,varför sitter du då och tittar?

Tycker det var en bra första halvlek iaf.
Kommentera

Sv: Serie A
65selander:

Jävla Skitliga, hoppas KAKA spelar i PL nästa säsong
Kommentera

Sv: Serie A
wap.hockeysnack.com
Kommer bli en filmning som avgör denna match om inte tränarna tar dom i öronen i halvtid
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Ja Pippo gör en Gerrard o faller lite enkelt vid straffområdeslinjen.

Pirlo är klinisk.
Kommentera

Sv: Serie A
65selander:

Dom ligger i parti och minut nyss var det cruz som apade sig
Kommentera

Sv: Serie A
wap.hockeysnack.com
Både filmningen och frisparken var bra gjord
Kommentera

Sv: Serie A
Frisco:

Inzaghi faller ju enkelt som vanligt men snygg frispark som sagt
Kommentera

« · 1041160 · »