Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Serie A

« · 746971 · » Till forumet


Sv: Serie A

Efter allt dribbel om att Zlatan skall vara petat i Inter så står det nu på SVT Text att Zlatan spelar från start.  Sedan så får vi väl se 2030 om han verkligen står där. Jog on

Lägger ut texten eftersom TextTV har dynamiska sidor.

Zlatan spelar i premiären

Zlatan Ibrahimovic har redan gjort
sig ett namn hos Inters tränare
Roberto Mancini. Till kvällens
premiär mot Fiorentina är han given.

-"Ibra" står i en klass för sig,
säger tränaren, som i samma veva gör
gällande att han troligtvis vilar
brassestjärnan Adriano till förmån
för Hernan Crespo, till La Stampa.

Att Inter i år får bära favoritskapet
till den italienska ligatiteln
avfärdar Mancini kvickt.-Det finns
ingen sanning i att vi skulle vara
favoriter. Endast på planen kommer
sanningen att visa sig, förkunnar han.

Kommentera

Sv: Serie A
NuMo:

Zlatans chef död !!

Se länk!!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: frågan är om de är lagkänsla eller helt enkelt så att Fiorentina vägrar sälja han för lämplig peng och att han inte orkar bråka mer...
Kommentera

Sv: Serie A
Projta:


Toni stannar i viola ! Lite kul att vissa har lagkänsla trots allt
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Tänk att detta tar alldrig slut !
Även Reggina åtalas i fotbollsskandalen i Serie A =)
Kommentera

Sv: Serie A
Ambroo:

Hörde på radion när jag åkte hem att juventus, fiorentina, och lazio skall ta ärendet vidare till högre instanser, bla den italienska skiljedomstolen, fortsättning lär följa ?? skulle inte bli förvånad om de spelar i seria a utan poängavdrag i slutändan. Europaspel var i alla fall uteslutet enligt sportradion.
Kommentera

Sv: Serie A
Db_04: Vad är det för fel med att stå sitt kast?
Kommentera

Sv: Serie A
Db_04:

varför skall man ge " Storlagen " Förtur? Samma som zidane händelsen! Hade det varit Brescia tex hade det inte hänt ett jävla piss!!
Kommentera

Sv: Serie A

Ambroo: tycker det är bra ja..... varför förstöra ligan totalt?

`Förövrigt... 3-0 till postorderlaget nu....

Kommentera

Sv: Serie A
Ambroo: Dröjer väl något år till så är det samma cirkus igen i Serie A, Undrar hur mycket rackarspel det har varit i dom lägre divisionerna?
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Skandaldåligt beslut.
Kommentera

Sv: Serie A
Nu kom det definitiva beslutet!!
Kommentera

Sv: Serie A
Senaste nytt i skandal såpan!!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Isåfall var väl Reyes ett dåligt exempel för det man kommer ihåg mest från honom från förra säsongen var väl första matchen mot Real när han efter en hård duell med Ramos föll utanför planen, och sedan i inbillad smärta rulla in på planen igen, väldigt underhållande.

Nog om det, helt klart är Wenger en bra tränare, och att Zlatan behöver ett miljöombyte nu när Juventus fallit ner i Serie B med ett bagage som förmodligen kommer innebära ytterligare degradering till Serie C följande säsong, är självklart. Personligen tror jag att han kommer gå till Real, som med ny, starkare ledning förmodligen kommer ta över tronen i Spanien.
Kommentera

Sv: Serie A
scim:

Jag menar så här. Wenger kan plocka fram det där lilla extra av sina spelare. Dessutom är ju Wenger känd som en mycket sträng och väl accepterad tränare. Tror han behöver miljöombyte. Vore det inte bra om vi fick en zlatan som gjorde bra ifrån sig i kommande em kval matcher ist för en zlatan som bara går och gnäller och dribblar och aldrig släpper bollen!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Så du tycker alltså att Zlatan ska spela i Arsenal på grund av att dom är bra på att satsa på sina unga talanger samt att Fabregas och Reyes (?) spelar där?

Jag förstår ingenting.
Kommentera

Sv: Serie A
65selander:

jo kanske men Wenger är nog rätt man att ta hand om herr Ibrahimovic och göra honom till en fotbollsspelare och ingen sopa
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Arsenal över min döda kropp. Är det inte bättre Arsenal försöker ha lite engelska spelare i laget nu innan det är bara utlänningar i laget ;-)
Kommentera

Sv: Serie A
jande:

England är det perfekta ligan för Ibra tror jag eftersom han kan absollut inte lipa och köra sitt eget race där. man vill ju inte se honom stanna i utvecklingen när han är så pass ung som han trots allt är. Som jag påpekat många gånger så tror jag han kan vara bra i TEX Arsenal där b.la Fabregas och Reyes spelar och Wenger törs ju satsa på sina unga talanger.
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Nistelrooy är nog klar för Real, men han kanske platsar. Barcelona måsta man vara riktigt bra. Annars är det svårt att platsa. England hade nog varit en bra serie för han.
Kommentera

Sv: Serie A
jande:

Såg att Real Madrid lagt bud på Uniteds målspruta Van Nistleroy, men kan ju undra vad Zlatan skall till RM och göra?? En klubb med i stort sett bara divor. Tror han gör bäst i att dra till England eller varför inte Barca ??
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Den som har otur är Adrian Mutu. Hade bytte klubb från Juventus till Fiorentina. Så han får spela i Serie B trots allt, men han kanske ville ha så många minuspoäng. Fast jag hejar på Juventus så är kritisk mot dom. När man gör så dumt så förtjänar man inte Serie A. Dom kommer såklart hamna till Serie C. Det finns ingen chans att juventus stannar kvar i serie B. Zlatan kommer nog hamna i Real Madrid, eftersom hans favorittränare tränar dom just nu. Fiorentina fick börja då i Serie D, men när dom klarade Serie D så blev det för dom istället Serie B. Stjärnorna kommer såklart sticka från klubbarna. Luca Toni kommer byta klubb till nåot topplag i Serie A, kanske Milan.
Kommentera

Sv: Serie A
jande:

Ja absolut det hade ju varit bättre. Skall bli roligt och se hur många som stannar i klubben nu! N är Fiorentina flyttades ner sist så stannade ju Di Livio skall bli roligt och se om Cannavaro eller nån annan stannar nu när Juve flyttas ner? Knappast va?? Tror Zambrotta Cannavaro Buffon och Zlatan m.fl lämnar till förmån för annan eurpeisk klubb för ingen vågar väl skriva på för MIlan eller Inter ??.
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Juventus trodde att dom skulle få ett mildare straff, men dom kommer naturligtvis överklaga domen. Kunde hällre sett dom spela i Serie C istället.
Kommentera

Sv: Serie A
Dragan 2k:

Tycker inte det var en hård dom. Det skall smaka när det förekommer den här typem av fusk inom idrotten!!
Kommentera

Sv: Serie A
Dragan 2k: Nej, dom kommer inte plocka in så mycketpoäng i Serie B, jag tror dom åker ur Serie B och kommer till Serie C. Det är andra gången Fiorentina får en sån skandal.
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Med andra ord kommer väl Juventus att lira Serie B även nästa säsong. Det finns väl inte en chans att man kan plocka in så mycket poäng den säsongen.

Snacka om att sätta hårt mot hårt och döma hårt.

Och vips var även Zlatan utan ligatitalar igen - i varje fall i Italien
Kommentera

Sv: Serie A
70 Rodrigues:

Nu står det klart att Juvenus, Lazio, och Fiorentina alla flyttas ner till Serie B och Milan stannar i Serie A men får 15 minuspoäng.

Juve får dessutom starta serie B med 30 minuspoäng. Surt sa räven om rönnbären =)
Kommentera

Sv: Serie A
70 Rodrigues:

Tror jag också bara han inte stannar iItalien!!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Jag vill se Zlatan i Barcelona, där tror jag Riikjard kan få fason på pöjken, It takes one to know one!!!
Kommentera

Sv: Serie A
Db_04:

Jag vill gärna ha honom i Arsenal under Wenger så han får lära sig ett och annat
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: vilken klubb vill du ha han i då?
Kommentera

Sv: Serie A
Db_04:

tror inte jag men hoppas jag har fel!!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: du har dina lösningar :) ja tror nog de kan bli bra att komma till Inter för han.
Kommentera

Sv: Serie A
Db_04:

Hans attityd på fotbollsplanen ! Jag ger blanka fan i hur han är som person bara han gör sitt yttersta på planen och det har ihan inte gjort nu på bra länge! Skulle vilja se honom köra samma race i England! Där kommer han ner på jorden direkt!!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: känner du han ? du gillar inte den personen han är i media...men hur han är privat vet du nada om :)
Kommentera

Sv: Serie A
Db_04:

Jag gillar honom men jag gillar inte hans attityd !
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: han hade en dålig säsong :) ... alla här vet att du inte gillar IBRA
Kommentera

Sv: Serie A
Db_04:

Han är för lat för italienska ligan!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: ja tror de är bättre han stannar i italien
Kommentera

Sv: Serie A
65selander:

varför skall han stanna i Italien, skicka honom till PL och gör en fotbollsspelare av honom!
Kommentera

Sv: Serie A
Dragan 2k: Fiatkoncernen omfattar: Fiat Auto: Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Maserati. Ferrari: sportbilar. Iveco: lastbilar, skåpbilar.
Case New Holland (CNH): traktorer, grävmaskiner, jordbruksmaskiner.
Magneti Marelli: bildelar. Teksid: aluminium. Business Solutions: projektering.

Under de första nio månaderna 2004 omsatte Fiat 308 miljarder kronor Allt enligt DI. Koncernen går dock inge bra.
Kommentera

Sv: Serie A
Dragan 2k: Jodå, Juve har hyfsat starka finansiärer. Familjen som är "A" i FIAT.
Kommentera

Sv: Serie A
65selander: Hoppas han går till Inter. Han är inte bra för Juve. Han spelar inte tillräckligt uppoffrande, skäller på sina kompisar när det går tungt. Juve har allttid valt rätt spelare. Det som är rätt med Zlatan är att han värde har stigit med 200-400% i sann Juvestil.

Mumsiga dueller mellan Materazzi och Zlatan

...dessutom har Inter samman dress som Domsjö, vilket jag inte kan acceptera...

Hoppas rättvisa skipas.
Kommentera

Sv: Serie A
65selander: Risken är väl relativt stor då att man spelar säsongen efter också i Serie B med tanke på det poängavdrag på  15 pinnar som man också drabbas av.

Då var denna storhetstid slut för laget. Återstår att se hur länge det dröjer tills nästa storhetstid infinner sig.

Hur ser deras ekonomi ut och har de någon rik finansiär bakom sig?
Kommentera

Sv: Serie A

hellge: Det skulle avkunnas idag och enl AB så är det klart att Juventus hamnar i serie B. AB har fått sina uppgifter från någon tidning i Italien. (spännande) Dom andra klubbarna får vara kvar i A men får stora poängavdrag.

Återstår och se vad som är sant om domen samt om Zlatan går till konkurrenten Inter.

Kommentera

Sv: Serie A
Hmm, blev det ingen dom? Tisdag sa de väl?
Kommentera

Sv: Serie A
hellge:

Vore roligt med en Serie A utan Milan och juve kanske inte va ??
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Familjen Agnelli äger det mesta, de äger säkert domstolarna också. :)
Kommentera

Sv: Serie A
hellge:

Åtestår och se vilken division han får träna bara !!
Kommentera

« · 746971 · »