mattias - 74: Milan är något av en elefantkyrkogård. Det finns gott om bra namn, men de flesta är på nedgång. Jag tror dock inte att de är chanslösa i jakten på ligasegern. Konkurrensen känns inte lika mördande som i England t ex och Inter kan nog vara lite mätta.
Zlatan kommer nog lyfta laget en del tror jag men samtidigt är väl inte Milan ens rankad som topp 3 längre i Serie A. Rätta mig gärna om jag har fel men visst räknas Juve Inter och Roma som bättre än Milan i dagsläget.
mattias - 74: Jag tror nog att Zlatan kommer gör bra ifrån sig i Italien men jag garderar mig med att säga att han komma att göra dåligt ifrån sig. Skulle tro på att det är en 50-50 chans att han gör bra ifrån sig.
Zlatan verkar i princip klar för Milan. Skall vi tro att detta är början på slutet av karriären eller vad tror ni andra. Han lär ju inte åstadkomma det han gjorde i Inter på långa vägar. Vad tror ni italienkännare här inne?
renen: Verkligen ! 1a halvlek var lite sisådär. men 2a var riktigt bra ! Bra även av Ranieri att han vågar ta bort Rossi och Totti, det ska han ha otroligt mycket beröm för, vilket sedan visade sig var ett geni drag.
Paolo Maldini, med sina 25 år i Serie A spelar idag sin avskedsmatch inför hemmapubliken på Stadio Giuseppe Meazza. Räkna med att hyllningarna efter match kommer vara något alldeles extra.
Skaplig strut av Riise =) 1-0 till Roma i paus mot Milan. riktiogt bra match, hoppas att de flästa ser den matchen nu när det är Maldinis sista hemma match !
Den här artikeln kanske länkats förutom men den framhäver så tydligt Serie A's ulandsstatus jämfört med Premier League att den kan vara värd att ta med igen:
Poffa: Zlatan skulle nog klara sig helt ok även i Premier League.
Och visst var det en bra frispark, men som vanligt med alla frisparkar som går i mål från det avståndet utan att sitta intill någon av stolparna så ställer jag mig frågande till vad målvakten håller på med. Bollen är rätt långt ifrån krysset och jag tycker att han borde ha hunnit dit, det ser nästan ut som om han inte är beredd på ett skott överhuvudtaget.
Projta: Zlatan är rätt tuff i sin spelstil och skulle nog mycket väl klara sig bra i PL. Han kan både ge och ta. Oavsett det så är han en mycket bra fotbollsspelare och frisparken igår håller högsta klass.
Projta: Det har väl mycket med att göra att Inter som lag aldrig lyckas i CL? Vad nu det beror på, nåt i deras spel passar väl inte icke-italienska lag. Eller så är man helt enkelt inte bättre jämfört med övriga europeiska storlag.
Zlatan gjorde ändå en bra match i returen i Manchester. Det hade nog låtit annorlunda från kritikerna om hans ribbick gått några centimeter längre ner...