Fotboll

16691 inlägg · 42 ämnen

Serie A

« · 717547 · » Till forumet

Sv: Serie A
65selander: En riktig härva det där,det var nån ansedd sporttidning i Italien som gav Juventus noll procents chans att man nästa år spelar i Serie A!!!
Kommentera

Projta: Juventus är inte dom enda som riskerar nedflyttning. Lazio, Fiorentina och Milan riskerar också att flyttas ner.

Kommentera

Bissett19: Man kan alltid hoppas i Serie C .. vore inte mer än rätt, tycker dom ska ha nån Lo Scudetton ! knappas värda efter allt skit som dom håller på me...
Kommentera

Lo Scudetton till Juventus efter 2-0 mot Reggina, o vem får avgöra om inte Juveikonen himself Pinturricchion Allesandro Del Piero.

Grattis Juve,nu återstår o se i vilken division Juve spelar i nästa år,med tanke den senaste härvan som lär växa ytterligare!!
Kommentera

Klockren första halvlek av Juve,Scudetton hamnar nog i Turin.Lite oroväckande att Zlatan blev liggande vid kortlinjen precis innan paus,får se om han dyker upp i andra halvlek!!
Kommentera

Dax att bänka sej för att se avgörandet i Serie A,förutsättningarna är att Juve fixar Scudetton vid oavgjort resultat mot Reggina.Milan tar sej an Roma på San Siro,ett Roma som strider för en plats i nästa års Champins Leauge!!

Återstår och se om turbulensen i Juventus har påverkat laget,hoppas på en fin eftermiddag med bra fotboll!!
Kommentera

Bissett19: Aaa roligt att det lossnade nu för Zlatan.. men jag har lite fundersa ändå till VM.. kanske Allbäck och Larsson vore nått. Går iaf bra för allbäck i Köpenhamn som säkrade guldet i år igen..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Zlatans måltorka är över,gjorde just 2-0 på Palermo!
Kommentera

mattias - 74: I dag får underbarnet från Rosengård chansen från start igen.Jag tänker trotsa det fina vädret ute för att se Juves match!!
Kommentera

mattias - 74: Är det Chelsea, månne? Eller kanske något lag i underliggande division(er)?
Kommentera

Dream Team:

Fårgar du mig det.. Jagf vet inte allt och framförallt inte svaret på frågan du just ställde. Inte på rak arm =)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mattias, du som vet allt, vilket emgelskt ligalag sponsras av Nestle?
Kommentera

mattias - 74: Ja om jag får se på det hela så tror jag att det va en lägg match.. tror säkert att Juve kan hosta upp lite pengar utifall om Siana skulle åka ur Serie A i år
Kommentera

Metal Guru:

Förstår inte ens meningen med Jimmy hs inlägg. Det snackades om läggmatch och enligt mig är det en läggmatch. Siena var helt ointresserade av att spela fotboll...

Jag hoppas Jimmy har en bra förklaring till sitt meddelande för jag fattade det inte...
Kommentera

mattias - 74:

Ja, du är väl inte Transpirations-mannen, väl? 

Kommentera

JimmyH:

Va??
Kommentera

mattias - 74 = Konspiration-mannen.
Kommentera

Bissett19:

Klubbarna är ju tydligen samarbetsklubbar också!!
Kommentera

mattias - 74: Typiskt italiensk snack om läggmatcher.Juventus har ju maxflyt.Det räckte tydligen med att peta Zlatan!!
Kommentera

Läggmatch på gång kanske ?? 0 - 3 efter 8 minuter! Det snackades om Läggmatch före matchen!!
Kommentera

Projta:

Juventus chockstartar.. 0 - 2 efter 6 minuter
Kommentera

Dragan 2k: Vet inte om händelsen finns med här, har inte orkat kika efter själv. Men man brukar få se en hel del på RAIs hemsida.
Kommentera

Intresserad av att se sekvensen från Roma fighten där han Romaspelaren sportsligt sa till domaren att han fuskat.

Någon som har en länk där man kan ta del av en eventuell video?
Kommentera

Frella:

jag tycker inte att det är bra men han kanske har insett nu att han inte kan köra sitt eget race, Tom Glenn Strömberg sågade honom. Hoppas naturligtvis att han kommer tillbaks till storformen till vm i sommar. inte bara jag som anser att han behöver mogna lite till om han skall blir en av världens bäst anfallare
Kommentera

mattias - 74: Och vad för bra är det att Sveriges bästa forward nöter bänk?
Kommentera

mattias - 74: Mja zlatan har gjort sitt i Juve =) . kanske dags att ta sina vingar och åka till Rosengård ;)
Kommentera

Projta:

eller bänkad är kanske fel ord men blev inbytt i den 65 :e minuten men det är samma sak !!
Kommentera

Projta:

Zlatan bänkad igår :)
Kommentera

mattias - 74: Inte så ovanligt precis =) . va en trisst match annars
Kommentera

Bissett19:

Gattuso utvisad... :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Zlatan utbytt i paus,men det var nog bestämt,för han lämnade över sin tröja till Gattuso på vägen ut till halvtidsvilan!
Kommentera

mattias - 74: 0-0 i paus! Blir väll straff i 96 minuten för Juve säkert!
Kommentera

Bissett19:

Milan vinner 2 - 1 Ukrainaren gör båda. Det där med Inzaghi skrev jag bara men jag blir inte förvånad om han gör det
Kommentera

mattias - 74: Håller aldrig med en Leksing,Juve vinner 1-0,as usaual gör Trezguet målet!!
Kommentera

Bissett19:

Tror Milan vinner. Juve har sett lite sega ut. tror Inzaghi filmar till sig 2 straffar ikväll!
Kommentera

Nu får man glömma hockeyn ett tag,det bästa sättet är att se en bra fotbollsmatch!!

Juventus-Milan 20.30 Canal Plus Sport,dax för underbarnet från Rosengård att briljera lite!!
Kommentera

70 Rodrigues: Aaa shitt nu vad det riktigt illa nästan hehe! är nog uppröd efter dagens match asså =) . Men jag tror att Chippen skulle passa riktigt bra i Florens klubben
Kommentera

Projta:" Men en sak är sant iaf, skulle Zlatan gå till tex Real madrid
då skiter alla i Juventus, och älskar Real istället...
Så det flästa tänker med hjärnan istället för Hjärat, det e sant iaf"

Nu förolämpade du din egen intelligens igen :-)
Kommentera

Projta: Henok är ju utlånad till El Ciudad de Murcia,och Zlatan Muslimovic lirar ju i Messina......annars var det helt rätt:-)
Kommentera

Dream Team: Hel rätt! Hoppas att Chippen komemr till Fiorentina, det var lite rykten om det.. Vore roligt med nåra flera svenskar..
För vi har ju Gutoim i Udinese och den andra zlatan i Modena =)
Kommentera

Projta: Så kan det såklart vara. För de som kanske inte haft någon favorit i just Italien tidigare var det säkert ett enkelt val när Zlatan gick till Juve. Dock kan jag nämna flera personer i min vänkrets som hyllat Turinklubben ända sedan Platinis dagar. För dessa är det väl en bonus att en spelare som Zlatan nu gör mål för klubben, som idag då.
Kommentera

Dream Team: Precis det tror jag oxå.. Men just Juventus har blivigt väligt poppis i sverige nu förtiden! för ca 4år sen frågade man folk..
Vilka är juventus =) .. men men hoppas zlatan blir blir i VM oxå ;)
Kommentera

Projta: Jag skulle säga att flertalet nog istället håller fast vid sitt favoritlag, oavsett vilken eller vilka stjärnor som väljer att signa alternativt väljer att lämna. Visst, en stor del gör säkert som du beskriver, och byter lag i takt med att framgångarna vänder, men jag är övertygad om att kärleken till de olika lag man nu håller på i de olika ligorna runt om i fotbollsvärlden för de allra flesta står sig väldigt stark.
Kommentera

65selander: Nej nej absolut inte! jag gillar zlatan, men ibland blir man lite förbannad på folk som håller på Juventus bara för att han spelar där..

Sen är Roma på gång iaf, men vi fick inte värva nå spelar i år.
På grund av den döra Mexes, lite klantigt men men
Kommentera

Projta: Verkar som du har något emot att Zlatan har utländska föräldrar. Zlatan är född i Sverige.

Du får väl gnälla på ditt eget lag istället som inte klarar av att ta upp kampen

Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är ju tur att det fins såna bra äkta svenskar som ZLATAN =) ..

Men en sak är sant iaf, skulle Zlatan gå till tex Real madrid
då skiter alla i Juventus, och älskar Real istället...
Så det flästa tänker med hjärnan istället för Hjärat, det e sant iaf..
Kommentera

Projta: Kan du motivera varför du tyckte Paparesta var så dålig,tycker han gjorde en kanonmatch!!!
Kommentera

Projta: Och du personifierar den svenska avundsjukan. Det är bara och inse läget, Zlatan är kung, eller gråter du när han gör mål för fosterlandet också??
Kommentera

70 Rodrigues: lika blind som alla andra svenska och Zlatan fans
Kommentera

Projta: Fan vad Juventus är så mycket bättre än Inter :-)
Kommentera

« · 717547 · »