Herminator: Verkar som att alla islänningar är jävligt bra. Norrköping har ju bra kontakter med Island, så finns hopp om framtiden. Tänk om Grönland har ännu bättre spelare, som inte fotbollsvärlden upptäckt ännu.
Ber om ursäkt för ett allsvenskt inlägg också då. BP är bästa Stockholmsklubb, ganska kul
Skulle knappast förvåna mig om Brage gör tre mål på måndag, eftersom det är precis vad Giffarna släpper in per match numera. Men jag tror att vi mäktar med minst ett själva. Tippar lite optimistiskt bara 2-1 till Brage. ;)
DJ Hemp: Haha Hemp! VonDöbeln är admin och skriver att du inte är bannad, testa!
Vi får nog hålla Superettanboken aktiv och hoppas på att fler blir aktiva vilket ju tar ett tag oftast. Om en är fräck kanske man kan sno de vettiga från svenska fans, tycker den plattformen är bedrövlig.
Är ju förvisso inte optimalt att det är så långt mellan matcherna i fotbollen kontra ishockeyn.
Superettan-boken lovar gott ibland, men blir sedan lite konstig emellanåt. Hänger inte på Timrås hockeysnack längre eftersom jag är bannad. Inte hela världen, då säsongen ändå är över. Tåldes väl inte att man gick i polemik för att man sympatiserade med MoDo i HA-finalen. Men skitsamma 🤷🏻
För min del kändes det som att komma till övre Norrland när man tog bussen till Lund på morgnarna i vintras. Kallt, blåsigt och snöigt till skillnad från Malmö där vi hade mer regn. Perspektiven förändras när man flyttar långt söderut helt enkelt.
Fjärrkontrollen har gått åt h-e och plötsligt kan jag inte se annat än Hells Kitchen. Har dock sett höjdpunkter från matchen i efterhand. Ett vackert avgörande som sagt 👍
mattias - 74: Nja. Örebro, Karlstad, Stockholm, Uppsala, Borlänge, Falun, Södertälje, Västerås och Gävle tycker jag räknas som mitten. Man kan väll säga att mitten startar vid Gävle och slutar vid Linköping.
mattias - 74: Nej, gränsen för var Norrland börjar respektive slutar verkar vara helt klar. Gränsen ska dras längs Härjedalens, Hälsinglands, respektive Gästriklands läns södra delar.
Brukar aldrig ha några problem med ordningsvakter annars. Men dessa kom från ingenstans och påstod att andra sagt att jag betett mig konstigt (och till med illa). Fast man bara stått i deras trista betongbunker till bortaläktare och sett sur ut på grund av den usla och trista matchen (som Giffarna torskade med 1-0). Som det nu inte var nog med detta fick man nu dessutom stå ut med diverse hån och förolämpningar medan man var upptryckt mot en vägg (helt utan vittnen). Riktigt fega ynkryggar det där.
På väg ut från arenan blev man antastad av vakter som förolämpade och visiterade en grundligt. Självklart på falska grunder alltihop. Har aldrig varit med om något värre i sportsammanhang. Vid minsta motstånd hade man garanterat blivit misshandlad och kastad i en cell. Höll dock huvudet kallt för att bevara min egen värdighet.
Staden Helsingborg är rätt fin, men vad hjälper det då den befolkas av svin?
Ja, och speciellt efter vad som hände i efterdyningarna av matchen på Olympia ifjol. Polisanmälde vakterna även om detta givetvis lades ner. Var nog sista gången jag besökte Helsingborg.
Liknelsen med Titanic kanske inte är den mest adekvata i så fall. Med tanke på vad som då hände skulle ju GAIS haverera strax innan man nått sitt mål 🙄
Ha ha, vaknade strax efter 06:00 och fick för mig att det var måndag och att man därmed försovit sig. Först vid busshållplatsen, där inga Lunda-bussar kom, kollade jag på mobilen och insåg att det var söndag. Gick sedan hem och somnade om fram till strax efter 13:00. Väl framför TV:n möttes man av texten ”Sändningen är slut”. Så då blev det ingen fotboll för mig idag. Fan heller! 😅
Ber om ursäkt för ett allsvenskt inlägg också då. BP är bästa Stockholmsklubb, ganska kul