Gefle var ju bättre men aja målen som räknas. Tror fortfarande på Gefle vinst eftersom att de har ett bättre lag tanke på era skador.. oj precis när jag skrev det så blev det 2-0..
Ja, var bara en idioträddning som skilde oss från det målet. Vore helt rätt match att få det att vända mot Gefle. Har ju en rent ut sagt usel statistik mot dem på bortaplan. Skeptisk även denna gång. Men gärna Hallenius från start.
Herminator: Hallenius var ju nära på att göra 3 - 0. En får hoppas att utdelningen börjar komma nu, han har haft åtminstone två avslut som bara är någon centimeter åt fel håll. Mot Gefle kanske det vänder.
mattias - 74: Såg oerhört ihåligt ut i Brages backlinje, nästa gång de känner för att spela på det viset kan det få stå GIF Sundsvall på motståndartröjan.
Önskar att båda lagen förlorar faktiskt. Gick nästan bara på Bajens matcher då jag bodde i Sthlm. På gamla SöS. Ville ha den där känslan att hänga med arbetarklassen även om jag inte riktigt har den bakgrunden. Så Hammarby var perfekt och jag avskydde de andra två lagen. För din skull kan jag försöka att unna din gamla polare en framgång även om det inte är helt enkelt 😅
Tre stabila poäng till slut. Även om det krävdes en utvisning. Ett decimerat Skövde kunde inte stå emot. Två riktigt snygga mål. Hallenius förarbete till Anderssons avslut och Lundströms snurrfint fram till Simbas spik i kistan var klass.
Allt annat än tre stabila poäng mot ett Skövde som inlett säsongen klappkasst vore rena skandalen idag, men vem vet? Förresten undrar man om Skövde har snott idén till sitt klubbmärke från MoDos tidigare dito. Rent formmässigt alltså.
Beklagar att man ska vara sådan, men redan i samband med hemmapremiären mot Hammarby var jag helt säker på att vi skulle åka ur med dunder och brak. Där och då var det så tydligt att vi läckte som ett såll och att slutet var oundvikligt. Den definitiva spiken i kistan var hemmamatchen mot Degerfors och den kom också tidigt. Ska försöka undvika att ge dig fler obehagliga flashbacks framöver 😕
En kvalplats uppåt får dock igång drömmarna på förnyat allsvenskt spel igen och det vill jag inte ha redan nu med tanke på vad som hände ifjol. Sedan kan man inte gärna gå in i ett kval med förhoppningen att förlora heller. En fjärdeplats med god marginal upp till kvalet vore det bästa i så fall. Men tror inte att vi räcker till så långt.
Får oss en värdemätare på Valhalla IP om ca en timme.
Gissar att det inte hade räckt ens med Hallenius för att vi skulle haft chansen, men lika tidigt avhängda hade vi kanske inte blivit? Handlade dock främst om ett undermåligt försvarsspel inklusive förstemålvakten.
DJ Hemp: Jo, truppen var svag. Hade krävts en hel Hallenius för att vi skulle kunnat kriga oss kvar. Värnamo fick ju en himla utdelning på sin striker istället.
Vi hade säkert åkt ur i vilket fall, men nu gjorde vi bort oss riktigt ordentligt. Behöver inte ha något mer med Clarhaut att göra i alla fall. Var ett steg i rätt riktning bara det.
Till och med GIF kan i så fall, men vi varken bör eller ska göra det. Hellre att ni går upp i så fall. Förra året sköt Giffarna missil på missil rakt i hjärtat på Sundsvallsfotbollen.
Nej, det hade jag definitivt inte gjort. Men så jävla mycket roligare att det är på det viset. Har aldrig haft något emot BP, men AIK har man aldrig gillat…
Föresten tänk om någon hade sagt till dig att Brommapojkarna skulle ha 10 poäng mer än AIK efter 9 omgånger i början av säsongen! Hade du trott på dem?
Ja, fuck Skånelagen faktiskt. Mer eller mindre. Har ännu så jävla svårt att smälta hur vi kunde bränna så många öppna chanser mot hif. Desto skönare med segrarna mot BoIS och TFF (den vändningen, jävlar alltså!).