Matcherna är otroligt viktiga för lagen på olika sätt, kan Skövde vinna kanske de griper de sista halmstrået för att kanske inte ramla ut även om det ser mörkt ut redan nu.
För egen del hoppas jag min kompis grabbar får uppleva en DIF seger mot Elfsborg då de tagit bilen från Dalarna ner till Stockholm idag.
Kommer nog se den matchen själv
Blir nog en bra match mellan 2 guldkandidater på Tele 2 Arena
Det gick åt h-e helt enkelt. Dåligt även för Giffarna som alltmer närmar sig Division 1. Var inställd på detta på förhand, men lurades till förtröstan i och med vår senaste seger i Gävle. Den är som bortblåst nu. Tror att vi kammar noll mot Örebro också. :(
Är det verkligen sant att man i alla fall äntligen försöker att ta tag i saker? Håller ju för fan på att tappa intresset för fotboll känner jag. Finns till synes ingenting som lockar längre när Giffarna är så grymt värdelösa som nu…
Nej, det spelet lär inte sättas på lång tid. Såg bara stundtals på matchen, då jag valde att befinna mig i ett naturreservat intill Dalby när den spelades. Vill inte kasta bort så mycket tid på GIF längre. Blir ju bara Division 1 Norra ändå. Inväntar hockeysäsongen istället…
mattias - 74: Du skämtar inte heller haha. Man skojar inte bort den här elvan:
Goalkeeper: Walter Zenga Defenders: Daniel Passarella, Riccardo Ferri, Giuseppe Bergomi Midfielders: Giuseppe Baresi, Andrea Mandorlini, Gianfranco Matteoli, Adriano Piraccini, Pietro Fanna Forwards: Oliviero Garlini, Alessandro Altobelli Manager: Giovanni Trapattoni
Rip Kirby: Var på den matchen 88. Har för mig att det var ca 9000 på matchen. Stod på ena kortsidan utan läktare och fick skrapa ihop en hög av gruset att stå på och då är jag 1,80. Brage gjorde resan upp till allsvenskan tack vare Rolf Z. Byggde laget med fysik och starkt försvar.
Kollar in historiken. Helt overkligt att IK Brage mötte italenska storklubben Inter i UEFA-cupen, så sent som 1988. Man lirade UEFA-cupspel även 1982. Då hade klubben relativt nyligt avancerat från division 3 till Allsvenskan.
DJ Hemp: Tränar-DJ har fortfarande inte satt försvarsspelet, det måste ske snart. Dock ofördelaktigt att ha samtliga topplag på rad i schemat, snacka om maxat oflyt.
Men det är bara att hoppas att nummer 3 tar och höjer prestationen med några 1000%. Tappat räkningen på antalet höjdpunkter han är med i som statist.
Bäckis69: Ber om ursäkt, men hittar inget bättre forum. Nån mer än jag som redan är trött på att några insnöade individer går all in på att vi ska ha vinter-OS 2030?
Tror Quatar har större chans att få det, om dom ansöker.
Men lite anknytning till tråden då, de 'fattiga' GBG-lagen vann med 9-0 om man slår ihop det. samtidigt förlorade 'eleganterna' från fina Örgryte.
Såg 2 av Utsiktens mål mot Giffarna nyss på TV 4 sporten, utan att ha suttit mig in i lagen så såg det ut som att Giffarna inte hade något försvar öht, rätta mig om jag jar fel, förlåt på förhand från solskenet i Dalarna ;)
mattias - 74: Ja, verkligen! "Kiken" i Allsvenskan nästa säsong känns plötsligt inte längre som en omöjlighet. Vill det sig riktigt illa byter dom plats med mitt kära Blåvitt.
Nej, men dessvärre är nästan allting annat också skit. Har bara jobbet kvar nu. I övrigt är det bara förlorat. Därför som jag är så lynnig här och på andra ställen.
Den skiten du skrev var jävligt provocerande för mig. Du skrattade åt att det går dåligt för oss. Då blir jag förbannad helt enkelt. Har ingen diagnos så det kan du glömma. Bara ett hett temperament. Får allt svårare att tygla det tyvärr.
Du var ju för helvete inte ens född då Giffers gjorde allsvensk comeback 2000, så knip igen käften nu ditt jävla småglin och visa dig inte här igen !!!
Otroligt viktig match för Brage idag, vinst och man går upp på samma poäng som sina motståndare för dagen Öster.