Mora skiter jag i, Borlänge Hockey ligger nära till hands då jag är uppväxt 100 meter från ishallen och sett spelare som Ritola, Magnus Hedlund, Daniel Nordqvist, Lasse Jonsson, Daniel Hermansson mfl sett utvecklats. Vi är stolta över dessa spelare i Borlänge
Rip Kirby: Jag sket i blåvittångesten för en gångs skull och tog istället med dottern och for till Gävle på årets internmatch "svarta mot vita". Riktigt roligt för henne att se första matchen live och dessutom bjöd Lindbäck på stort publikfrieri när han showade friskt.
Edit: Brände inte Berg straffen förresten? Som jag fattade det drog Mucolli iväg en missil som Rossbach var på, gick sedan vidare i ribban och ner till Berg som nickade in 2-1?
SuneMangs: Jag har en 15-åring son som håller på Blåvitt. Kan säga att det var r e j ä l ångest under den första halvleken idag 🫣 Men desto skönare med den avslutningen för honom. #marcusbergtvåettpåstraff❤️
Pinsamt, klubben har som målsättning att gå upp 2025 när de fyller 100 år, som det ser ut nu blir det division 1, Kleber gör ingenting, jävla fågelholk
Bäckis69: På tal om det så kom jag precis på att det inte finns något Norrlands lag i allsvenskan? Sirius är det närmaste till Norrland. Fanns ju Gefle, Sundsvall och Östersund förut :(
SuneMangs: Sa ju åt dig att lugna ner dig. ;-) Nyförvärven har verkligen levererat på sina kanter. En poäng till kvalplatsen och det är inte ens september ännu.
Men jo det löser sig.
DJn i Giffarnas bås dock... Där känns det avsevärt mycket mer bräckligt.