Bäckis69: himlen är RÖÖÖD! (både SIF och MoDo vann idag) 😉
Tycker faktiskt denna hyllningslåt till Norrlands bästa lag i svensk fotboll någonsin (eller vad ska man kalla de som ligger högst upp i maratontabellen?) är riktigt skön.
Peja: Tänk om det blev så att de spelar på Gavlevallen. Då hade Gelfe och Sandviken spelat hemma och sen borta varenda gång. Superettan match I Gävle varenda vecka dock! Men vi har ju damlag osv också så det hade blivit krångligt med planen.
Bäckis69: Låt SIF spela i Uppsala om de går upp till Superettan. De är direkta konkurrenter till Gefle och ingenting som ligger under Gävle Kommuns ansvarsområde. De får fixa en egen arena om de ska spela på elitnivå hemma i Sandviken.
Peja: ah se där. Ja tv-sändningarna har varit katastrof så fort det blir lite mörkt ute. Vore otroligt kul om de gick upp. Nyss var det derbyn mot Gefle, det kan det bli igen!
dempa: Det handlar om ganska många saker, så som sittplatser under tak och belysning. Det är ärligt talat helt orealistiskt att de kommer hinna klart allt som skulle behöva göras inför nästa säsong, om de nu går upp.
Som jag uppfattar det har inte Sandviken kommun en fantastisk ekonomi heller.
Bäckis69: Vart ska de spela om de går upp? Jernvallen kan ju inte tillgodose kraven. Hoppas Gävle sätter ner foten och tackar nej om de försöker göra Gavlevallen till sin hemmaplan.
dempa: Är det bara jag som är konstig, men vem bryr sej om lag från Västerås,Örebro, Eskilstuna ...Känns som en del av Sverige ingen bryr sej om(om man inte bor där då)
Är det någon som skall se Giffarna - Brage live eller på TV så får ni gärna komma med matchrapporter då jag inte hinner se matchen då Liverpool spelar samtidigt ;)
Med 15 poäng kvar och spela om känns det som om Brage i praktiken säkrar nytt kontrakt imorgon vid seger mot Sundsvall, skaplig viktig match för båda lagen.
Bäckis69: Gefle har vunnit ett flertal matcher med ett närmast otroligt flyt. Inte alls omöjligt att lyckan vänt, sex insläppta i en match är en hel del.
" Sundsvalls situation men är det så att det har blivit en kompisklubb? "
Blivit? Det har väll beskyllts som Urbans fritidsgård i två årtionden? Om en tittar på kritiken mot GIF, i Sundsvall, så är det ju att klubben inte varit folklig utan för inbördes beundran.
Giffarna är nog ovanligt lite kompisklubb just nu. Vilket säger en del.
mattias - 74: Var just på Gefles match och de vann med 1-0. Men idioterna i bortasektionen expoloderade nåpgot och det lät så högt eftersom jag satt bara 2 sektioner borta.. Skit läskigt.. Jävla missfoster.
Nu har Brage tagit 4 poäng av de 2 topplagen i Superettan på de senaste 2 matcherna, Brage har alltid varit höstens lag heter det, verkar bli så denna höst med ;)
Har Brage de e lage' ngt att spela för, förutom position i tabellen?