mattias - 74: Kjell Lönnå - denna gigant bland giganter, stod ju för ett antal mer eller mindre episka sångalster. Han stod ju för en rad bidrag, flera vill jag minnas som GIF-klacken använde sig av.
Giffarna är väl annars ojämnheten personifierad, enligt mig. Men några toppar har man ändå haft. Under -80-talets finns toppar som t.ex en vinst mot IFK Göteborg både borta och hemma. Hemmamatchen minns jag själv att det var ett sjukt publiktryck med 8 286 pers. på läktaren och Håkan Sandberg satte vinstmålet genom en vass frispark. Här lirades det ju fortfarande slutspel och GIF var nära, men något resultat i slutomgången gick emot så var den drömmen körd. Och säsongen efter så åker man ju också ur. Avdelningen ingen är förvånad 🫵😅
En annan lite kul händelse var när GIF Sundsvall möter Liverpool i en träningsmatch hemma på Idrottsparken i juni 1971, inför 6000 åskådare. Liverpool vinner 4-0, men det var väl bara på sin plats med tanke på det laget som man hade.
Pinaceae: Får stå upp för Utsikten då(laget ingen bryr sej om), dom har tydligen inte gett upp allsvenskan ännu. Kan bli häftigt och viktigt derby mot GAIS i sista omgången
mattias - 74: Snacka om nervpärs efter ett tidigt GIF mål (4). 1-0 slutresultat. ÖIS hade ett skott i stolproten efter defensivt strul av GIF. Gäller nu bara att sätta samma arbetsinsats mot Eskilstuna på söndag.
mattias - 74: Grattis till GIF Sundsvall som hankar sig kvar i Superettan tack vare 1-1 idag. Ytterst nära att tappa in 1-2 på slutet, nagelbitare in i det sista.
mattias - 74: Skövde mot Falkenberg tror jag det ska vara. Sedan kan ju teoretiskt United Nordic(vad nu det är för något ) gå förbi Sandviken om man man tar in 3 poäng och 22 mål. Låter dock föga troligt, men räcker väl med att nån spelkartell i Kina storspelar på matcherna så....bollen är ju rund i fotboll
Pinaceae: Mina sympatier för Utsikten dog lite igår. Förlora med 0-7 hemma är inget en kvalmatch-älskare uppskattar.
Känns nästan bra att dom inte gick upp direkt då, lite pinsamt för högsta serien med bandy-resultat . Men vänder dom detta borta så blir jag deras första livstidsmedlem
GIF Sundsvall ger bokstavligt talat trotjänaren Linus Hallenius foten efter två skadedrabbade säsonger nu på slutet. Jag fattar ingenting. Är det såhär man vill bli ihågkomna?
Rip Kirby: Ett avsevärt mer defensivt prioriterande och stabilt Giffarna som vi fick se igår, nog hade Dogge lyckats få sina spelare att bete sig italienskt också...
Pinaceae: Okej. Enligt livekommenteringen på ST.nu var spelet "lika tråkigt och icke vägvinnande" som under fjolårsssongen, typ. En säsong som nästan slutade i negativt kval. Nu vann man igår tack vare en väldigt illa tajmad hemåtspark, men det tackar vi för.
Rip Kirby: Ska fullt erkänna att man inte kan bedöma en säsong på en match, förutom Hammarby vs Giffarna förra året, men det var en stabilare tråkig fotboll igår än det var förra året.
Rip Kirby: En skulle kunna säga att Giffarna var mer italienska igår. Då ska det tilläggas att jag avskyr italiensk "furbo = fiffel" - fotboll. Det här kan bli en plågsam säsong av ändamålet helgar medlen.
Har Brage de e lage' ngt att spela för, förutom position i tabellen?