Fotboll

16623 inlägg · 42 ämnen

Superettan

« · 1404283 · » Till forumet


Sv: Superettan
NuMo: GIFFARNA..........ja gärna, men om det slåss om sponsorpengar då när ÄLSKADE TIMRÅ IK ser lite veka ut i konturen. Då ger jag heller mina peningar till ÄLSKADE TIMRÅ IK... Så det så, fotboll är så JÄVLA tråkigt om det inte gäller något världsligt kan jag tycka, men GIFFARNA är ju lokalt och får gärna gå upp bara de inte tullar på TIMRÅ IK's sponsorpengar...tack hick.....;-)
Kommentera

Sv: Superettan
Lumber Jack: Var du med i kvartersen?
Kommentera

Sv: Superettan
NuMo: Som hämtat ur kvartersen.
Kommentera

Sv: Superettan
Lumber Jack: Mycket snyggt.
Kommentera

Sv: Superettan
Lumber Jack: Helt ologiskt, men otroligt skönt icke desto mindre ;D
Kommentera

Sv: Superettan
Lumber Jack: Haha, svar på tal. 3-1.
Kommentera

Sv: Superettan

Giffarna gör förnärvarande precis allt de kan för att tappa en 2-0-ledning mot BP...

Kommentera

Sv: Superettan
Frisco: F-n va du påstår nu då! :-)
Kommentera

Sv: Superettan
bj21: Njae. Men de konverterade IFK Sundsvallsupportrarna är väl glada. Vi får glädjas med dem.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Matchen slutade 1-3 men Giffarna vann med 3-1.
Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team: Vad betyder ? i slutet?
Kommentera

Sv: Superettan
Frisco: Det var ingen fråga, det var ett påstående. Nej, har du?
Kommentera

Sv: Superettan
Frisco: Så du är alltså inte nöjd med 1-3? ;-)
Kommentera

Sv: Superettan
Frisco:

Brukar man inte ha hemmalagets siffror först för så vitt jag vet spelade Hammarby hemma. Giffarna vann då med 1 - 3.
Kommentera

Sv: Superettan

Dream Team: Avdelningen dumma frågor. Har du fler?

Kommentera

Sv: Superettan
Frisco: Hammarby IF - GIF Sundsvall 1-3. Nöjd?
Kommentera

Sv: Superettan

mattias - 74: Nä. 3-1.

Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Det gillas =)

Vad är det för match nu då?
Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team:

Giffarna slog Bajen med 1 - 3.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Möjligt, jag såg det först idag iaf ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team:

Visst spelade väl ändå Ängelholm - Bois tidigare i veckan? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Superettan

Så fick sig senastions- och skrällaget Ängelholm en oväntad läxa idag. Förslut 1-2 på hemmaplan mot bottenlaget Landskrona och framförallt GIF SUndsvall är med i matchen på nytt. Ja, om man bortaslår ett Hammarby på kvalplats i morgon alltså.

Kommentera

Sv: Superettan
T T: Varje höst med GIF Sundsvall ska visst vara ångest... Gaaah.
Kommentera


Sv: Superettan

Hence:
Det räcker alltså inte med att man kvalificerar sig rent sportsligt, och samtidigt ekonomin är i sådant skick att man tillåts avancera?

För egen del är jag imponerad av en mans arbete av att med en röd tråd styra en förening från bottenlag i div4 1995 till där de är idag. Och om de når också det sista steget i serietrappan, då har de i min bok gjort sig mer förtjänta av den platsen, än de som blir av med den.


Kan du btw nämna ett lag som bygger sin verksamhet på egna produkter i allsvenskan eller superettan, så att jag kan kolla upp hur de arbetar?

Kommentera

Sv: Superettan
Metal Guru: summan av kardemumman av de faktorerna jag tog upp är trots allt att man har någon stabil ekonomisk eller sportslig grund för att vara ett allsvenskt lag. Nej, man behöver inte längst och störst historia eller mest publik eller bara egna spelare/produkter, men någon mängd av någon av de tre grejerna behövs åtminstone...
Kommentera

Sv: Superettan

Hence:
Först och främst: Tradition är jävligt överskattat av en del. Det är mycket viktigare vad du gör NU, än vad du gjorde för 75 år se'n.

Tradition är defenitivt en komponent, men endast en komponent som är underordnat mycket annat.

Se'n - inlånade spelare från serien ovanför, är det ett speciellt fenomen i Ängelholm, som är okänt utanför fotbollens nordvästskåne? 

Och publik.
Jaja. Nu förstår jag. Du är Leksing?
De som har mest tradition, har störst publik och vann mest för 75 år se'n - de är de som ska spela i högsta serien?

Kommentera

Sv: Superettan
Hence:

Håller med.
Kommentera

Sv: Superettan
Hence: Ja precis, visst ska man ha respekt om dom går upp men hur blir det med kvaliten.
Kommentera

Sv: Superettan
Metal Guru: Inget publik underlag, ingen tradition, inlånade spelare från de allsvenska klubbarna i Skåne till överflöd. Hur ska man bygga nåt för allsvenskan på det?
Kommentera

Sv: Superettan

renen:
Vad är problemet med Ängelholm i svensk klubbfotboll, tycker du?

Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team: Ängelholm på väg mot allsvenskan! Ja jag säger bara det,vilken kvalite på på svensk klubbfotboll..
Kommentera

Sv: Superettan

T T: Riktigt snyggt! Både första och tredje målen är ju riktiga klassmål som säkerligen tar de båda spelarna vidare i sina karriärer om nu inte GIF fixar att ta steget upp den här säsongen.

Kommentera

Sv: Superettan

Sju raka.

2:30 Foppas frispark från förra matchen.

Kommentera

Sv: Superettan
T T: Törs man börja hoppas på all......
Kommentera


Sv: Superettan
Sjätte raka för Giffarna i kväll. Jag hoppas att det kommer upp några klipp senare för ett par av målen var verkligen YT-material.
Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team: Och nu är vår nye mexikan spelklar. Så här gjorde han i U21-matchen i går:

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Superettan
T T: Nästan Socratesvibbar på det skottet..;-)
Kommentera

Sv: Superettan
2.00 Denis Santos!
Kommentera

Sv: Superettan
Frisco:

Han är en glad och trevlig person. :)
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Flinade han hela tiden då också?
Kommentera

Sv: Superettan
T T: Fantastiskt!!:) När Tidaholm ropades ut trodde nog ingen på detta.
Kommentera

Sv: Superettan
T T:

För övrigt en gammal klasskompis från fritidsledarutbildningen som var huvuddomare i dagens match. Jim Petersson från Motala. Kul för honom.
Kommentera

Sv: Superettan
Frisco: Bra drag på Söderstadion sista fem.   ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Friman SR:

HAHA =)

Lycka till. Jag var en aning ironisk i mitt inlägg.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Sundsvall tar sig upp via kval och dansar sedan sönder Syrianska och Mattias näsa ruttnar och faller av....
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Vi ska väl spela om det först.
Kommentera

Sv: Superettan
70 Rodrigues:

Kul med Syrianska i Allsvenskan istället för tråkiga Sundsvall :)
Kommentera

Sv: Superettan
70 Rodrigues:

IFK Norrköping FK 29 17 4 8 50-32 18 55
Syrianska FC 29 15 8 6 43-27 16 53
Kommentera

« · 1404283 · »