Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Superettan

« · 2552062 · » Till forumet


Sv: Superettan
mattias - 74: Du skämtar inte heller haha. Man skojar inte bort den här elvan:

Goalkeeper: Walter Zenga
Defenders: Daniel Passarella, Riccardo Ferri, Giuseppe Bergomi
Midfielders: Giuseppe Baresi, Andrea Mandorlini, Gianfranco Matteoli, Adriano Piraccini, Pietro Fanna
Forwards: Oliviero Garlini, Alessandro Altobelli
Manager: Giovanni Trapattoni
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Var på den matchen 88. Har för mig att det var ca 9000 på matchen. Stod på ena kortsidan utan läktare och fick skrapa ihop en hög av gruset att stå på och då är jag 1,80. Brage gjorde resan upp till allsvenskan tack vare Rolf Z. Byggde laget med fysik och starkt försvar.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby:

Var på den matchen, skaplig startelva Inter hade haha

Brage har Roffe Z att tacka för mycket.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Brage - de 'e lage!

Kollar in historiken. Helt overkligt att IK Brage mötte italenska storklubben Inter i UEFA-cupen, så sent som 1988. Man lirade UEFA-cupspel även 1982. Då hade klubben relativt nyligt avancerat från division 3 till Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Och VSK vann toppmötet mot Utsikten med 1 - 0

Imorgon hoppas jag våra grönvita hjältar gör sitt mot AFC Eskilstuna
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Idag förlorade vi bara med ett mål! Hurra!
Är DJ på väg att sätta försvarsspelet?
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Tränar-DJ har fortfarande inte satt försvarsspelet, det måste ske snart. Dock ofördelaktigt att ha samtliga topplag på rad i schemat, snacka om maxat oflyt.

Men det är bara att hoppas att nummer 3 tar och höjer prestationen med några 1000%. Tappat räkningen på antalet höjdpunkter han är med i som statist.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Helt sinnes dålig prestation av Ögryte
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Brage krossade Örgryte med 1 man mindre under stora delar av matchen 💚
Kommentera

Sv: Superettan
Leo Englund straff merchant
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Ber om ursäkt, men hittar inget bättre forum. Nån mer än jag som redan är trött på att några insnöade individer går all in på att vi ska ha vinter-OS 2030?

Tror Quatar har större chans att få det, om dom ansöker.

Men lite anknytning till tråden då, de 'fattiga' GBG-lagen vann med 9-0 om man slår ihop det. samtidigt förlorade 'eleganterna' från fina Örgryte.

Livet leker, nån gång ibland
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Förresten najs att Brage vann :)
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Någon jävla tiktok meme dans.. Det är roligt
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

En vad? 😂

Brage vann planenligt också 🤣
Kommentera

Sv: Superettan
Matthews gjorde en Griddy mot Göteborg hahahahaha
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: sjukt kul med kvartersklubben Kiken från Slottsskogen
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Såg 2 av Utsiktens mål mot Giffarna nyss på TV 4 sporten, utan att ha suttit mig in i lagen så såg det ut som att Giffarna inte hade något försvar öht, rätta mig om jag jar fel, förlåt på förhand från solskenet i Dalarna ;)

Såg väldigt enkelt ut
Kommentera

Sv: Superettan
Omg HAHAHAHAHA VARBERG GÖR 1-1 BARA FÖR ATT HALMSTAD GÖR 2-1 EN MINUT SENARE!!! HAHAHAHA
Kommentera

Sv: Superettan
Tycker fan synd om Varberg lol
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Ja, verkligen! "Kiken" i Allsvenskan nästa säsong känns plötsligt inte längre som en omöjlighet. Vill det sig riktigt illa byter dom plats med mitt kära Blåvitt.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:

Kanske dags att ta Utsikten på allvar nu, verkar spela med ett enormt självförtroende, hoppas Brage kan slå BOIS imorgon så går vi upp på samma poäng.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Nej, men dessvärre är nästan allting annat också skit. Har bara jobbet kvar nu. I övrigt är det bara förlorat. Därför som jag är så lynnig här och på andra ställen.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Sport är inte allt.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Hur bra tror du att mår efter 0-5 mot jävla Utsiktens BK? GIF är fullständigt jävla kass. Bara att inse det 😔
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Mår du bra? Hoppas du mår bra.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Nej, och inte någon annanstans heller. Men vem fan bryr sig? Vill helst bli avstängd överallt, så att man slipper ifrån den här skiten.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: du skulle aldrig klara dig på fotbollstwitter lol
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Den skiten du skrev var jävligt provocerande för mig. Du skrattade åt att det går dåligt för oss. Då blir jag förbannad helt enkelt. Har ingen diagnos så det kan du glömma. Bara ett hett temperament. Får allt svårare att tygla det tyvärr.
Kommentera

Sv: Superettan
Tål inte småungar som försöker hävda sig jag. Inga andra heller för den delen. Bara dra åt helvete allihop tack.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Jag sa inte ens något provocerande? Har du ADHD?
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: lol wtf är ditt problem haha om det är någon som är ett skitunge så är det ju du!
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Du var ju för helvete inte ens född då Giffers gjorde allsvensk comeback 2000, så knip igen käften nu ditt jävla småglin och visa dig inte här igen !!!
Kommentera

Sv: Superettan
Lol sundsvall... Ni skulle ju slå både Gais och Utsikten på flyt sa ni? Ni hade ju visst tur mot Gefle.. jag vill att ni ska vinna också dock.
Kommentera

Sv: Superettan
8 poäng nu till sista plats! Nöjd just nu iaf
Kommentera

Sv: Superettan
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Superettan
Två jävla självmål....
Kommentera

Sv: Superettan
KUK!! 2-1
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: SÅJA! 2-0!
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: 2-0.
Tavla av östers back som får jordens felträff. Bollen dimper ner framför en Geflespelare som osjälviskt hittar en bättre placerad lagkamrat. Klassavslut dock!
Kommentera

Sv: Superettan
Jag trodde vi skulle vinna 1-0 också. ;) någon gång måste man vinna mot ett topplag igen.. Vi vann ju mot Trelleborg men sedan dess så har vi fått stryk av topplagen.
Kommentera

Sv: Superettan
Snälla Västerås spela som ni borde göra och vinn mot Skövde..
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Det här är som när Burnley möter Tottenham eller något haha! Ett bottenlag som är huvudstarka och gör mål på hörna och vinner med 1-0 mot ett topplag! haha
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Grattis!
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Trodde inget annat.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Vad tror du? haha
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Stökigt flipperkule-mål på hörna.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Nja, lyssnar hellre på musik fram till Giffarnas match. Är helt ointresserad i övrigt. Turmål på tre minuters övertid eller?
Kommentera

Sv: Superettan
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Neeeeeeeeeeeeeeeej kolla på matchen lol Gefle bättre hittils. Hemma lag fördel + gefle defensivt lag
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Kan bli svårt mot Öster.
Kommentera

« · 2552062 · »