65selander:
Så här skrev jag på Mattias facebook-profil, då han ojade sig som mest över trumpeterna igår:
Metal Guru:
Inte visste jag att Per Morberg spelade i Paraguay.
mattias - 74:
Man kunde ju ha spelat mot Brasilien, som man spelade mot Brasilien lite tidigare i turneringen.
Jag VET att förutsättningarna var olika inför bägge matcherna, med bl.a en avstängd Schwarz - men Sverige försökte verkligen ta sig till final med den annars så förhatliga metoden tråkspel och lita till bonna-tur.
Det jag inte förstår är varför den metoden är ok ena dagen, men inte andra.
Mattias undrar var patriotismen tog vägen.
Patriotismen kapades av USA hösten 2001.
Mattias ogillar Tyskland för att de "alltid haft en förbannad röta i många mästerskap och tagit sig till final efter final pga tråkigt spel och tur".
Sverige försökte ta sig till final i semin 1994, genom "tråkigt spel och tur". Gissar att Mattias tycker det var ok den gången.
Hahl Bundy:
Holland - Danmark...
Danmark känns som ett lag som Holland bara " Skall " slå. Nu saknar Holland Robben men man har spelare som van bommel, van der vaart Kuyt och Snejder på mitten samt Van Persie på topp.. Finns gott om offensiva krafter i Holland... 2 - 0 är mitt tips men det kan mycket väl bli mer.. Jag tror vi får se en match från Holland som den som Tyskarna visade opp igår.. Danmark känns som att de kan missa åttondelen... Laget känns sterilt och många spelare är lite på sista versen.. Gronkjer, Tomasson, Rommerdahl m.fl... Detta blir en säker seger för Holland..