Fotboll

Grupper · 16779 inlägg · 42 ämnen

VM

« · 1265676 · » Till forumet

Sv: VM
mattias - 74: Andra halvlek är mer målrik
Kommentera

Marcus:

Medioker 1:a halvlek.. Holland bättre men som sagt en medioker 1:a halvlek.

Kommentera

scim: Myndigheter med koll

Kommentera

65selander: Hehe, you and me both ;)
Kommentera

Marcus: Jag som trodde att det var "Kan den här stenen få fler fans än Timrå IK" ;)
Kommentera

Fler än jag som hänger upp "Stör ej" skylten på jobbet?
Kommentera

Ni går väl med i anti-vuvzela gruppen på facebook. På två dagar har den nu över 100 000 medlemmar. Den snabbaste ökande gruppen i facebooks historia sägs det vara.
Kommentera

Metal Guru:

Jag undrade varför man väljer att hålla på Tyskland istället för sitt eget landslag därför skrev jag vart tog patriotismen vägen? Tyckte inte Sverige spelade tråkigt 1994. Mot Ryssland och Bulgarien spelade man riktigt fin fotboll...

Kommentera

Mattias undrar var patriotismen tog vägen.
Patriotismen kapades av USA hösten 2001.

Mattias ogillar Tyskland för att de "alltid haft en förbannad röta i många mästerskap och tagit sig till final efter final pga tråkigt spel och tur".
Sverige försökte ta sig till final i semin 1994, genom "tråkigt spel och tur". Gissar att Mattias tycker det var ok den gången.

Kommentera

Poffa: Synd. Tutorna tar bort all publikinramning, det hade gått lika bra att spela för tomma läktare och sätta på ett kassettband med tut i bakgrunden. Sedan ser jag inte det vettiga i att tillåta något som kan ge hörselskador, men det kan du säkert förklara.
Kommentera

Lumber Jack: Fifa tar ett vettigt beslut och ignorerar alla grinande gnällspikar.
Kommentera

Hahl Bundy:

Holland - Danmark...

Danmark känns som ett lag som Holland bara " Skall " slå. Nu saknar Holland Robben men man har spelare som van bommel, van der vaart Kuyt och Snejder på mitten samt Van Persie på topp.. Finns gott om offensiva krafter i Holland... 2 - 0 är mitt tips men det kan mycket väl bli mer.. Jag tror vi får se en match från Holland som den som Tyskarna visade opp igår.. Danmark känns som att de kan missa åttondelen... Laget känns sterilt och många spelare är lite på sista versen.. Gronkjer, Tomasson, Rommerdahl m.fl... Detta blir en säker seger för Holland..

Kommentera

Wayne Gresky: Jag säger bara Tidaholm!

"Öka takta sästa kvarta, Tidahölm, Tidahölm, Tidahölm!"

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Jag är lite utav en Tyskofil och detta lag ser bra ut än så länge.
Skall bli intressant att se backlinjen samt Neuer när de sätts mera på press samt.

När Özil får kontroll på bollen då kommer han spotta in ett par mål. Makalös passningsläggare är han iaf.
Kommentera

mattias - 74: Att slippa den tröge Ballack är närmast en välsignelse. Vilket land spelar alltid rolig fotboll? Tom Brasilien har ju tråkat sig igenom vissa turneringar även om vissa försöker hävda motsatsen. Jämfört med Itaien så bjuder tyskarna alltid på gladfotboll. Argentina och Maradona fuskade sig till final 1986 och spelade sedan tidernas tråkigaste fotboll 1990. Sydkorea brukar dock för det mesta bjuda på trevlig och rak fotboll, ett favoritland när Sverige inte är med.
Kommentera

20 Lindgren:

Ja tyskarna spelade ut igår och gjorde det jäkligt bra men frågan är om det säger så mycket efter 1 match hur långt man går?Sydkorea spelade bra i nästan hela sin match. England spelade bra i 45 min..Frankrike imponerade inte alls.. Inte heller Argentina så mycket som jag förväntade mig. Svårt att sia om hur det går.

Australien kommer förmodligen bli slagpåse i den där gruppen. Ghana och Serbien är betydligt bättre lag än Australien. Tyskarna kommer förmodligen spela hem den där gruppen utan några som helst problem och Ballack verkar inte saknas det minsta men frågan är hur långt man kan gå efter gruppspelet. Man lär iaf inte få utrymme att spela sådan här fotboll nån mer gång i VM tror iaf inte jag..

Att jag ogillar Tyskland är att jag tycker dom alltid haft en förbannad röta i många mästerskap och tagit sig till final efter final pga tråkigt spel och tur. De senaste mästerskapen som scim nämnde har de spelat bra och igår var inget undantag. Att jag sedan har 2 vänner i dalarna som håller på Tyskland i vått och torrt även om de möter sverige gör väl kanske sitt också..Vart tog patriotismen vägen?

Dagens tips.

Holland - Danmark 2 - 0

Japan - Kamerun 0 - 2

Italien - PAraguay 1 - 1

Fan vad kul det är med Fotbolls VM..

Kommentera

GER–AUS 4–0: Detta är det åttonde veemet jag följer och som alltid är det Bundesrepublik Deutschland som står för underhållningen. Eller är det jag som är partisk? Men tyskar och tyskar… i detta lag finns det även brasilian, ghanan, turkar och polacker samt kanske även någon med nordafrikansk härkomst. Kul att ketchupflaskans hatt lossnade i mästerskapets åttonde match – även om jag igår blev väldigt imponerad av argentinarna där blott effektiviteten saknades.
Kommentera

Wayne Gresky: Håller med,gillar man Fotboll så måste man gilla Tyskarna som dom lirade ut ikväll.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja dom spelar verkligen ut nu, men det var synd för matchen att Cahill blev utvisad. In med Boateng nu så man får lite City-kopplingar i matchen!

Förstår inte hur man kan tycka illa om Tyskland som spelat sån positiv fotboll de senaste turneringarna.
Kommentera

mattias - 74: Ett lag som spelar sån fotboll går inte att tycka illa om!
Kommentera

Wayne Gresky:

Imponerande av Tyskarna tyvärr. En Nation jag alltid har avskytt i mästerskap.

Kommentera

Äntligen ett lag som försöker och kan spela anfallsfotboll. Läge att ändra sitt VM-tips. Jag sa Tyskland inför turneringen, men de spelar alldeles för bra nu för att vinna guld om en månad.
Kommentera

Kommentera

Lumber Jack: Nejeh! Vi kan ju inte komma in och förstöra en sju år gammal sydafrikansk tradition!!!111!!11!
Kommentera

Lumber Jack: Hörre farfar, skruva ner hörapparaten så kanske du inte störs så mycket av dem.
Kommentera

mattias - 74: Den civiliserade delen av mänsklighetens protester mot mistlurarna har medfört att man diskuterar ett förbud. Lasse Anrell, Poffa och andra tondöva lär vara några av de få sörjande.
Kommentera

Bissett19:

Ghana vinner utan Essien i laget efter en idiotisk hands i straffområdet i 84:e minuten.

Kommentera

Lumber Jack:

Algeriet - Slovenien kl 13.30 känns som att det är 2 lag man har förbannat lite koll på... Algeriet har iaf petat sin stora lagkapten Yazid Mansouri. Som om jag visste vem det är :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Haha, snopet.
Kommentera

Lumber Jack:

Han gjorde dom i Norwich istället;)

www.youtube.com/watch?v=oTV80j-ZAZ4&feature=related
Kommentera

scim: HUr som helst är det bra att han gör sånna missar i landslaget och inte i West HAm.

The national anthem in english media for at least five days.

http://www.youtube.com/watch?v=C7HbJ6x-nGo

Kommentera

renen:

Altidore gillade att runda honom iaf;)
Rätt slätstruken match...
Kommentera

scim: Carra va inge vidare idag! Men This is England...
Kommentera

mattias - 74: Jag vet inte hur många matcher du sett men jag skulle vilja hävda att både James och Hart har en bättre säsong i ryggen. Hart var dessutom den som blev vald i årets lag.
Kommentera

scim: Just nu pågår 10.000-kronors-nördfrågan i fotboll i TV4. Welcome, wilkommen, bienvenü!
Kommentera

scim:

Tänk vad fel det blir :)

Ärligt talat så har James gjort sådana där grodor titt som tätt.. Tror nog Capello tagit ut Green efter hans säsong i PL. Green gjorde en riktigt bra säsong och förmodligen var det det som avgjorde.. Tavlan kommer ju inte i rätt läge. Tror James står i fortsättningen nu.

Kommentera

scim: Undra om Capello använde sig av metoden blunda och peka?
Kommentera

T T:

Hihi..
Kommentera

mattias - 74: Och där blev det tydligt att ni båda hade fel...
Kommentera

mattias - 74: *host*
Kommentera

Capello och jag tyckte iaf att Green skulle starta i Mål :)

12 Robert Green – 2 Glen Johnson, 20 Ledley King, 6 John Terry, 3 Ashley Cole – 7 Aaron Lennon, 4 Steven Gerrard, 8 Frank Lampard, 16 James Milner – 21 Emile Heskey, 10 Wayne Rooney.

Kommentera

Portello:

Nej jag hade inte det men jag har en trippel som levere tills ikväll om England vinner... Argentina klart bättre men imponerade inte så där jättemycket...Tror NIgeria får svårt att nå åttondelen.

Kommentera

mattias - 74: Hppas att du spelade pengar på 2-0 Sydkorea samt 1-1 mellan Mexico - Sydafrika.
Kommentera

mattias - 74:
Sydkorea-Grekland 1-0
Argentina-Nigeria 3-1
England-USA 1-1
Kommentera

Frella:

Argentina - Nigeria.. Tips 3  1

England - USA 3 - 0

Sydkorea - Greklan 2 - 0

Kommentera

Wayne Gresky: På samma sätt som han hakade upp sig på Foppa under OS så hakade han nu upp sig på Henry. Två lirare som är på väg utför på denna nivå. Men han lever väl kvar i dåtid. Bättre en påläst Härenstam som surrar oavbrutet än en okunnig Lindeborg.
Kommentera

scim: Jämfört med Staffan Lindeborg så är tutandet ett marginellt problem. Gubben är okunnig, gaggig och dum i huvudet.
Kommentera

Lumber Jack: What is the fuzz all about? De hörs ju knappt, bidrar bara med lite VM-stämning. Kan tänka mig att det låter mer på plats men det är ju inte mitt problem...
Kommentera

Björn W: Gilla
Kommentera

Lumber Jack: Just nu på "FIFA- BAN THE ANNOYING VUVUZELA (HORN) FROM THE SOUTH AFRICA WORLD CUP !"

Fariha Haque i cant watch france vs uruguay in peace coz of that stupid sound! you know what? Id rather hear a hippo in labour or c.ronaldo's crappy english!

Världen förenar sig...
Kommentera

« · 1265676 · »