T T:
Därför att jag tror Tyskarna hellre föredrar USA än ett pånyttfödd England som har fått bra självförtroende efter segern idag och dessutom gjorde dom sin bästa match trots att dom inte briljerade. Tyskarna är naturligtvis bättre men i slutspelet kan det gå hur som helst.
Frella:
Brasilien och Portugal skall gå vidare från deras grupp. Allt annat är orimligt.
Wayne Gresky:
Undrar hur många av Europas topplag som gör Frankrike sällskap. Tyskland Spanien England och Italien kan faktikst alla missa åttondelen.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
När man precis hyllat domarna för deras insats i turneringen så kommer det 2 pinsamma röda kort på 2 dagar... Schweizaren skall max ha gult för det där tilltaget. Chilenaren borde också fått varning för pajaserierna..
Wayne Gresky: Nu tror jag inte det är 37 lika tydligt ensidiga fasthållningar i straffområdet i en match.
Oavsett vilket så hävdar jag ändå att 95% av alla spelare i VM hade gjort exakt som De Rossi, dvs förstärkt situationen för att få en straff. Och jag tror nog att de allra flesta hade fått straffen med sig.
-En hörna gör inte en seger...för att travestera uttrycket "en höna gör inte en fjäder".
Staffan Lindeborg