Fotboll

Grupper · 16777 inlägg · 42 ämnen

VM

« · 1266599 · » Till forumet

Sv: VM
Frella: Varför hade det varit kul?
Kommentera

Wayne Gresky: Hade varit kul att se vad som hänt om domaren visat det soklara röda kortet till Slovakiens målvakt.
Kommentera

mattias - 74: Ja, skönt att bli av med dem.
Kommentera

T T:

Skall vi våga oss på en gissning att Italien är borta ur turneringen?

Kommentera

Glenn och annat gnäll: Mycket gnäll nu. Gnäll på VM-bollen Jabulani och befogad kritik på alla hårresande missar i öppna lägen som gör turneringen till den målsnålaste någonsin.
  Jag har en lösning. Spela med VM-bollen “Swiss World Champion Match Ball” från 1954! En kul bieffekt vore att i FÄRG få se de långdobbade tyskarna kämpa hem finalen i regn. Nedan syns att Västtyskland lyckats vinna både tidernas målrikaste och tidernas målsnålaste världsmästerskap. Med undantag för 1970 har de snålaste världsmästerskapen spelats med adidasbollar.

Flest mål per turnering
5,38  1954  SUI
4,67  1938  FRA
4,12  1934  ITA
4,00  1950  BRA
3,89  1930  URU
3,60  1958  SWE

Minst antal mål per turnering före RSA 2010
2,21  1990  ITA
2,30  2006  GER
2,52  2002  JPN/KOR
2,54  1986  MEX
2,55  1974  FRG
2,67  1998  FRA
20 Lindgren
Kommentera

Blizzard: Tihi! :)
Kommentera

mycket tjat om löpningar nu i tysklandsmatchen, jag tror vi Tikare hade klarat det utmärkt!
Kommentera

T T:

Därför att jag tror Tyskarna hellre föredrar USA än ett pånyttfödd England som har fått bra självförtroende efter segern idag och dessutom gjorde dom sin bästa match trots att dom inte briljerade. Tyskarna är naturligtvis bättre men i slutspelet kan det gå hur som helst.

Kommentera

mattias - 74: Ja men dom är väl inte klara än va?
Kommentera

mattias - 74: Det är bara att titta på tabellen. Och förresten, varför skulle de vilja undvika England?
Kommentera

T T:

Tror du Tyskarna går för fullt. ?

Kommentera

Om Tyskland slår Ghana möter de England i åttondelen. Den klassikern missar man inte gärna.
Kommentera

Grattis USA! Det känns ytterst välförtjänt att laget tar sig vidare. Härlig dramatik dessutom.
Kommentera

T T: Och, såklart, driver detta ingen mindre än Adolf Hitler till komplett vansinne...
Kommentera

Äntligen - årets sommarlåt är här:
Kommentera

mattias - 74: Jag håller inte Portugals lag som särskilt mycket bättre än Elfenbenskustens. Portugal är duktigt överskattade.
Kommentera

Frella:

Brasilien och Portugal skall gå vidare från deras grupp. Allt annat är orimligt.

Kommentera

65selander: Svennis och Lagerbäcks gnetspel har inte visat sig vara vinnande iaf. Varför står Nigeria kvar med fyra-fem man med fem kvar av ordinarie tid? Nog känns det som att både Elfenbenskusten och Nigeria borde kunnat gått vidare från respektive grupp med en mer frisläppt fotbollsfilosofi.
Kommentera

65selander: Blev två dyrbara missar för Nigeria.
Kommentera

Wayne Gresky: Nästan så att trodde det var en läggmatch. Han satte straffen iaf.
Kommentera

Vilken episk miss av Yakubo!
Kommentera

Bra att de åkte ut, nu kan de åka hem och slåss med varandra istället
Kommentera

...och Pops yrar om lottning. Ett mål till i baken för Mexiko och ett till för Sydafrika så går de senare vidare på fler gjorda, 4-4 mot 3-3.
Kommentera

Wayne Gresky:

Undrar hur många av Europas topplag som gör Frankrike sällskap. Tyskland Spanien England och Italien kan faktikst alla missa åttondelen.

Kommentera

Nu börjar det bli riktigt spännande!
Kommentera

NuMo: Ja, eftersom sydafrikanen inte ens filmade så var det ännu sämre.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Ja, det är då fan också. VM är fullt av filmningar som domaren går på, men nu när en domare dömer efter regelboken, ja då är det ännu sämre.
Kommentera

T T: Skitsamma, huvudsaken är att Frankrike är på väg ut.
Kommentera

NuMo: Ett gult hade varit hårt dömt för att han håller ut armen i upphoppet.
Kommentera

T T: Mycket tydligare armbåge är svårt att hitta.
Kommentera

Firma Härenstam/Strömberg anser att armbågar med full fart i nickduellerna, rakt i ansiktet på motståndaren inte är vad de ser och därför så är domaren dålig.

Pinsamt.
Kommentera

Är detta de bästa domarna som världsfotbollen kan uppbringa?
Kommentera

Wayne Gresky: De kanske menar 2-7 år sen.
Kommentera

"Det var för 27 år sedan som Kanu slog igenom på allvar, då han förde Nigerias U17-lag till guld i junior-VM."

Imponerande av en 6-åring!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, EN portugis får räcka. Ett helt lag blir alldeles för mycket.
:-o
Kommentera

Blizzard: Det ska vara en portugis :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

När man precis hyllat domarna för deras insats i turneringen så kommer det 2 pinsamma röda kort på 2 dagar... Schweizaren skall max ha gult för det där tilltaget. Chilenaren borde också fått varning för pajaserierna..

Kommentera

70 Rodrigues: lite för målsnål match för min smak ;-)
Kommentera

Vilken lekstuga Portugal hade mot Nordkorea, snacka om fotbollspropaganda :-)
Kommentera

scim:

Ivorianen borde haft för filmning.

Kommentera

mattias - 74: Bara förnamnet.
Kommentera

mattias - 74: Instämmer, han gör ju absolut ingenting.
Kommentera

Poffa:

Pinsam utvisning på Kaka..

Kommentera

Wayne Gresky: Nu tror jag inte det är 37 lika tydligt ensidiga fasthållningar i straffområdet i en match.

Oavsett vilket så hävdar jag ändå att 95% av alla spelare i VM hade gjort exakt som De Rossi, dvs förstärkt situationen för att få en straff. Och jag tror nog att de allra flesta hade fått straffen med sig.

Kommentera

Poffa: Problemet är bara att det är 37 straffar i varje match om man håller den bedömningsnivån. Det är trist när det alltid är samma länder som får domarfördelar.
Kommentera

-En hörna gör inte en seger...för att travestera uttrycket "en höna gör inte en fjäder".

Staffan Lindeborg

Kommentera

sylf: Solklar straff. De Rossi förstärker, så klart, men vilken fotbollsspelare gör inte det i den situationen?
Kommentera

mattias - 74: Italienarna förnekar sig inte!!!
Kommentera

Jag hoppas verkligen att vi slipper ett Escobar fall nån mer gång.
Kommentera

Frella: Nej, jag har inte missat dessa matcher. Jag håller också med om att de matcherna var bra, men överlag tycker jag att det har varit rätt tråkig fotboll.
Kommentera

« · 1266599 · »