Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

VM-kval

« · 1174366 · » Till forumet

Sv: VM-kval
LL: Den tjongen kompenserar inte hockeytacklingen som orsakar straffen-
Kommentera

Salle: nej, men den gör att hockeytacklingen inte kommer att kommas ihåg :-)

Fast ärligt talat är nog egentligen Holméns miss från 15-16 meter med öppet mål värre än Elms tackling. En lätt bredsida så är det 0-2 och matchen är avgjord, men han drog den en meter över i stället.
Kommentera

NuMo: Instämmer, jag tycker det ser ut som om domaren blåser när den andre ungraren stormar in i gröten av svenskar (vilket såg ut som en filmning f.ö.)
Kommentera

LL: Öppet mål är väl att ta i, hursomhelst så missar ju spelare därifrån stup i kvarten, det ser lättare ut än vad det är.
Kommentera

Tillägg: Och han drog den snarare en decimeter över, knappt det.
Kommentera

scim: såg just på highlightsen att det inte var så öppet som jag uppfattade det första gången, men mål ska det vara ändå. Fast lika grov miss som jag först trodde det som var det inte.
Kommentera

scim: Efter att ha sett det igen. Domaren bestämmer sig för att blåsa direkt efter Elms tackling. Förvrigt ett onödigt tilltag.

Den flygande ungraren heter visst Biggles.
Kommentera

NuMo: Oavsett så mår man betydligt bättre nu än när stopptiden började...
Kommentera

NuMo: Jag blev förvånad över att Ungern har spelare från klubbar som PSV, Dortmund, Fulham, Cardiff, West Bromwich, Hertha Berlin. Och så har dom ju givetvis bra spelare från Debrecen.
Kommentera

NuMo: Visst var det straffspark tillika fullständigt onödigt.

Hursomhelst var den situationen ett perfekt exempel på varför jag tycker att straffregeln ska skrivas om. Att belönas med ett mål (vilket straff i praktiken är) för att man blir ojuste tacklad när man tar emot en boll, felvänd vid straffområdslinjen...är orimligt.
Kommentera

Det jävliga var ju att med 10s kvar fanns det ingenting som tydde på att Sverige skulle vinna.
Inte heller med 4s kvar. Då slås det ännu en uppgiven långboll till ingen nytta...
Och så dimper den bara ned på fötterna på en Zlatan som är mitt mellan två mittbackar som missuppfattat det här med att ta djup, utan istället tagit bredd...

And the rest is history.
Kommentera

Metal Guru: Det är jävligt klantigt av mittbacken som är närmast Zlatan att kliva fram och försöka nicka undan bollen, men det tackar vi för. Nej jag håller med dig, målet kom från ingenstans.
Kommentera

scim: visst är det en jättemiss av mittbacken. Han gick förmodligen och väntade på slutsignalen och blev överraskad när Elm snodde runt och lyfte fram bollen. Men som tidigare sagt, jag tycker att Sverige för en gångs skull hade förtjänat lite tur.
Kommentera

LL: Elm har trots allt en massa talang. Huvudspelet är dessvärre inte en av dessa. Han verkar faktiskt vara lite bollrädd.
Kommentera

scim: Åh herre Jesus vad skööönt! Jag spräckte rösten i ren frustration när Ungern fick straff. Så satans orättvist och helt enkelt överjävligt tungt. Jag såg framför mig hur VM rök all väders väg. Jag såg sotsvarta och tårdrypande rubriker - "STÖLDEN I BUDAPEST - Sveriges offensiv gick om intet". Jag såg framför mig hur Simon Bank, Erik Niva, Jan Majlard, Mats Olsson och Johan Esk förberedde den verbala begravningen utav Lars-Roland, Jag såg bara mörker och elände. Jag fick en flashback till Japan 2002 när Anders Svensson sköt i stolpen och i anfallet efter avgjorde Henri Camara för Senegal. Jag såg Mikko Lehtonens trasiga skridskoskena på näthinnan. DET HÄR HÄNDER BARA INTE TÄNKTE JAG OCH UPPREPADE DET SOM ETT MANTRA! Helt osannolikt!

Då kliver han fram. Mannen, myten, legenden, konceptet Z L A T A N I B R A H I M O V I C och gör det fullständigt omöjliga möjligt. Tystar hela Ferenc Puskas-stadion och dränerer läktarna i ett blågult inferno av lyckorus.

Drömmen om VM lever. Drömmen om en fantastisk sommar 2010.

Det var på det berömda håret. Men ZLATAN FRÄLSTE OSS - IGEN!!!!

Amen.
Kommentera

Uno Gordon: Lehtonens skridskoskena, haha den hade jag fullständigt glömt. Den här kvällen blir bara bättre och bättre ;)
Kommentera

Zlatan, jag älskar dig!

Tänk att man kan gå från djupaste depression till sjunde himlen på två sekunder. Allt för att en Ungersk mittback missbedömer en luftpastej med ett par hundra meter och en Zlatan som på något otroligt sätt lyckas få bollen i mål, efter att den studsat fram och tillbaka mellan Zlatan och målvakten ett tiotal gånger.

I alla fall är det så jag upplevde situationen när jag såg det hela. Oavsett vilket:

ZLATAN, JAG ÄLSKAR DIG!!!

Kommentera

Men i alla glädjeyttringar över Zlatans mål är det nog på sin plats att påpeka att Sverige fortfarande ligger jävligt brunt till och det krävs antagligen seger i alla återstående matcher för att ens ha chansen att kunna få kvala vidare som grupptvåa. Gruppsegern kan vi antagligen glömma, Danmark har Albanien borta, Sverige hemma och Ungern hemma kvar och de har fyra poängs försprång. Vinner de på Parken mot Sverige är gruppsegern i det närmaste klar då det i så fall räcker med kryss hemma mot Ungern och då har de till och med råd att förlora borta mot Albanien. Danmark vinner förresten med största sannolikhet gruppen även om de kryssar alla tre av sina återstående matcher, i så fall är det bara Ungern som kan hota men i så fall måste de slå Portugal två gånger om och göra det med sammanlagt sex mål och det gör de knappast.
Kommentera

Spanien kör över Belgien med en ångvält 4-0 nu (TV4 Sport)
Kommentera

Nu har man sett reprisen av matchen,fan det är ju en makalös avslutning.När klockan står på 92.56 har ungrarna bollen i Sveriges straffområde,och 93.07 ligger den i det ungerska målet.
Men det visste ni ju redan.

JAG ÄR EN ZLATANIST!!!
Kommentera

Bissett19: Bara kasta den skitiga "grön-vita tröjan" och ta på den himmelsblåa. En dag så kommer Guden tillbaka antingen som spelare eller finansiär
Kommentera

Jag tror ni är glada förgäves :( Sverige kommer antagligen förlora eller spela oavgjort borta mot Danmark. Om Portugal samtidigt vinner resten av deras enkla matcher så tar dom andra platsen tyvärr :(
Kommentera

Random: Man kör på tills att det är teoretiskt omöjligt, varför ge upp i förtid. Det visade sig ikväll att man spelar tills det är slut.

Det är det som jag också ogillar med försvarspelare som hellre skriker offside och stannar upp istället för att spela tills domarn blåser.

Kommentera

Random: Förutsatt då att de har bättre målskillnad än Sverige. Just nu är den likadan
Kommentera

Hence: Vi får helt enkelt hoppas att dom slår Danmark eller spelar lika och har bättre målskillnad som du skrev. Malta och Albanien ska väl besegras antar jag.
Kommentera

Random: Det blir tufft på Parken, men man har ju klarat att vinna där tidigare med ryggen mot väggen.
Vore skönt med en riktigt stor seger mot Malta på onsdag. Känns som att minst 4-0 behövs för målskillnaden.
Kommentera

Hence: aa, även i sista matchen hemma mot Albaninen så kan målskillnad vara viktigt. Men om ungern snor poäng från Portugal på Onsdag så ändras saker och ting :)
Kommentera

Random: Holmgren är bara förmycket, skriker och går på när det inte ens är antydan till målchans.
Kommentera

renen:

Antydan till målchans var det ja renen :)
Kommentera

Ikväll kan England få sin VM biljett. Capello är obesegrad och vill naturligtvis inte förlora mot Kroatien. Sverige bara vinner. Ungern - Portugal är en intressant match i Sveriges grupp som kan gå hur som helst. Skall bli kul och se om Lasse Lagerbäck spelar med Berg ikväll.
Kommentera

mattias - 74:

Tycker du Elmander spelade sej ur startelvan i Lördags?
Kommentera

Bissett19:

Han missar för mycket, elmander var väl inte usel direkt med Berg är bättre.
Kommentera

mattias - 74:

Elamander-Zlatan lär ju börja,men trillar bollarna inte in som vi vill så kommer nog Berg in rätt tidigt.För jag tror knappast att L.L törs satsa på ett tremannanfall från start.

Kommentera

Bissett19:

Han sliter och springer oerhört. Tyvärr får han dock inte ut så mycket av allt sitt slit. Om vi går till VM tycker jag det är Marcus Berg som skall spela jämte Zlatan.
Kommentera

Bissett19: Perfekt match för Elmander att försöka få igång målskyttet.
Han var klart godkänd mot Ungern.
Killen behöver självförtroende.
Kommentera

Tror på 4-0 till Sverige idag, Elmander 2, Zlatan 1, Kim 1
Kommentera

Hence: 3-0 Elmander,Mellberg och Kongo Kim.
Kommentera

renen:

Jag tror på mer, Malta känns som en munsbit. 5 - 0?
Kommentera

mattias - 74:
Det är svensk fotboll med Lars Lagerbäck som ledare, räkna med oavgjort som bäst, tippar 1-1
Kommentera

Jag vill se ett inhopp av Toivonen!
Kommentera

66Hagberg: Jag tror också att Malta kan sätta en boll. Men Sverige vinner med 1-9
Kommentera

0-0 i halvtid, 0-0... Spelar Sverige bort sig från VM ikv. så kommer jag inte bara att bojkotta damerna.
Kommentera

Ambroo: Ja fy f_n vad nonchalant spel, man sitter nästan och väntar på ett Malta mål.
Skärpning..
Kommentera

Ambroo: Dom verkar spela med bly i sulorna.
Mittfältet slår ju rot på mittplan om dom fortsätter stå stilla
Kommentera

Isaksson är på topp som vanligt, skulle inte förvåna mig om han orsakar ett mål.
Kommentera

Hahl Bundy: Detta är bland det värre jag har sett och då såg jag ändå damerna.
Kommentera

Ambroo: Katastrofen är nära. Mycket nära!
Kommentera

Hahl Bundy: Hockey i all ära, men Sverige håller på att göra tidernas fiasko, Vitryssland inräknad.
Kommentera

Ambroo: Det här är så dåligt att jag far och tränar istället. Och jag gör det med glädje. 0-0 mot Malta efter 75 minuter är, som du säger, på väg att utveckla sig till det största svenska fiaskot på överskådlig tid. Jag skäms...
Kommentera

« · 1174366 · »